AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #1 Skrevet 21. april 2013 Hei. Jeg har i tre-fire uker hatt vondt i ene brystet. Det er ømt vondt, og det er på et spesifikt område, litt til venstre over brystvorten. Har kjent og kjent og sammenlignet begge p uppene, men kjenner ingenting unormalt. Men synes likevel det er veldig ekkelt. Er redd det er begynnende kreft, at det bare ikke har blitt en stor nok kul til at jeg kjenner den enda. Min mor har diagnose på sine bryst. Tett vev eller noe sånt, så hun har økt risiko for brystkreft. Vegrer meg veldig til å gå til legen fordi han er en "vent og se-lege" og jeg vet han har feilet dette før. En tidligere pasient som kom med kul i brystet, men som ikke ble henvist videre. Endte med at kreften spredte seg før hun fikk noen diagnose siden hun ikke ble henvist videre. Noen som har opplevd lignende? Anonym poster: 3b24ee77a9c34c1b7a7901c9aea7fdf8
Gjest Adera Skrevet 21. april 2013 #2 Skrevet 21. april 2013 Bytt lege og bestill time ASAP hos din nye lege.
Cata Skrevet 21. april 2013 #3 Skrevet 21. april 2013 Jeg opplevde "akkurat" det samme for 3 år siden. Det ene brystet ble plutselig veldig sårt og det virket som om det var en ujevnhet i huden like ved brystvorten. Kjente ingen klumper eller kuler inni. Jeg ventet en måned, men da det ikke gav seg seg, gikk jeg til legen for sikkerhets skyld. Og ble sendt hodestups til utredning. Symptomene likner nemlig veldig på de som opptrer ved Pagets sykdom. Paget er en form for brystkreft som svært få får, men som til gjengjeld er veldig skummel for dem som får den. Vel, jeg ble utredet med mammografi og ultralyd. Slapp biopsi for det var liksom ikke noe å ta prøve av. Konklusjonen var...vel, jeg er neimen ikke helt sikker på hva det var, annet enn at det ikke var Pagets. Klarte ikke helt henge med i terminologien. Oppfattet det slik at det var en slags betennelse i en kjertel, og at det kunne opereres hvis det ikke gav seg. Men operasjon ble ikke anbefalt uten videre, for man kunne få like mye irritasjon av operasjonsarret som av selve kjertelen. Siden jeg fremdeles er i live regner jeg med at legen hadde rett . Har fremdeles perioder der det er ømt, men siden jeg nå mer eller mindre vet hva det er så går jeg ikke til legen når det blusser opp igjen. Antar det er noe jeg må leve med. Men du bør uansett gå til legen og få det sjekket all den stund det er en mikroskopisk sjanse for at det kan være noe skummelt.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #4 Skrevet 21. april 2013 Huff, okei..Får ringe legen i morgen. Jeg har alvorlig dødsangst..Vel, vet ikke om jeg kan kalle den alvorlig, men det preger meg i hverdagen i alle fall og jeg klarer ikke å snakke om døden uten å bli kvalm, få hjertebank og rett og slett angst-symptomer, så kjenner jeg er litt redd altså. Men jeg skal ringe legen i morgen! Anonym poster: 3b24ee77a9c34c1b7a7901c9aea7fdf8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå