Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hihi :fnise:

Vi får se når termin nærmer seg. Jeg ble jo flodhest sist, så er ikke sikkert mannen orker å ha sex med meg en gang! Eller...Menn sier vel aldri nei uansett :ler:

Jeg sa forresten ifra til kjære ang 3D ultralyden og han synes det var helt greit at jeg ikke ville. Han sa vi bare kunne gi tilbake pengene vi fikk også vente å se til fødselen. Så godt at han var enig med meg :) Jeg var redd han ville bli skuffet, men han ble heldigvis ikke det.

Så da blir det altså ikke 3D ultralyd og jeg kjenner faktisk en enorm lettelse. Det er ikke meant to be at vi skal vite kjønnet heller tror jeg, ettersom h*n gjemte seg såpass godt under ord.ul ;) Nå gleder jeg meg enda mer til å hilse på den lille og så utrolig spennende det skal bli å se hva som skjuler seg der inne i magehuset :rodmer:

I morgen skal jeg til legen. Har ikke vært der siden uke 12. Har vært hos jordmor 2 ganger i mellomtiden. Gleder meg litt til å få sjekket både urin og blodprøver for jeg har ikke vært helt i slaget om dagen. Svimmel, ser stjerner og er veldig sliten. Kanskje jeg mangler jern..? VI får se.

Nå er det Fødeavdelingen på tv så må stikke ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fine navn du har på listen;)

Jeg likte godt

:babygutt:

Simon og Linus

:babyjente:

Alma :hjerte: (hadde valgt det selv, men har ei niese som heter det)

Aurora

Syns L... og Simon eller

L... og Alma klinger fint :rodmer:

Skrevet

Ja, jeg synes også Alma passer veldig bra! :) Simon er det fineste guttnavnet jeg har på lista tror jeg.. Men dette er kun mine forslag da. Kjære har ikke engasjert seg så mye enda.. Får høre hva han synes også ;)

Har dere tenkt på navn enda eller? :)

Skrevet

Ja, jeg synes også Alma passer veldig bra! :) Simon er det fineste guttnavnet jeg har på lista tror jeg.. Men dette er kun mine forslag da. Kjære har ikke engasjert seg så mye enda.. Får høre hva han synes også ;)

Har dere tenkt på navn enda eller? :)

Åja :) men da har du noen fine forslag til han :rodmer:

Akkurat skrevet vår liste i dagboka ;) En smule skummelt

Skrevet

Hihi :fnise:

Vi får se når termin nærmer seg. Jeg ble jo flodhest sist, så er ikke sikkert mannen orker å ha sex med meg en gang! Eller...Menn sier vel aldri nei uansett :ler:

Jeg sa forresten ifra til kjære ang 3D ultralyden og han synes det var helt greit at jeg ikke ville. Han sa vi bare kunne gi tilbake pengene vi fikk også vente å se til fødselen. Så godt at han var enig med meg :) Jeg var redd han ville bli skuffet, men han ble heldigvis ikke det.

Så da blir det altså ikke 3D ultralyd og jeg kjenner faktisk en enorm lettelse. Det er ikke meant to be at vi skal vite kjønnet heller tror jeg, ettersom h*n gjemte seg såpass godt under ord.ul ;) Nå gleder jeg meg enda mer til å hilse på den lille og så utrolig spennende det skal bli å se hva som skjuler seg der inne i magehuset :rodmer:

I morgen skal jeg til legen. Har ikke vært der siden uke 12. Har vært hos jordmor 2 ganger i mellomtiden. Gleder meg litt til å få sjekket både urin og blodprøver for jeg har ikke vært helt i slaget om dagen. Svimmel, ser stjerner og er veldig sliten. Kanskje jeg mangler jern..? VI får se.

Nå er det Fødeavdelingen på tv så må stikke ;)

Jeg ble skuffet over Fødeavdelingen i dag, var jo reprise :(

Har du færre kontroller med nr 2 eller er det likt? :) Lurt å få sjekket jernet, men også blodtrykket. Men er du veldig sliten så kanskje det er jernet ja.

Så bra at mannen din var enig ;) Var garantert det rette valget for deg, er dumt å gjøre noe man vet man vil angre på. Og dere får jo se babyen til slutt uansett, jeg trøster meg med det siden 3D-UL'en vår ble mislykka.

Jeg syns at Alva er finere enn Alma, selv om det ikke er stor forskjell :)

Skrevet (endret)

Hallo! :)

I dag har jeg vært på svangerskapskontroll hos legen. Alt var bra med meg og lille bolle :) Svimmelheten kom nok av jernmangel og jeg fikk beskjed om å starte på jerntilskudd med en gang også tok de en blodprøve for å se. Fikk ikke svar på den i dag, men får det snart.

Ellers har jeg lagt ved et bilde av Symfyse-fundusmål. Dere ser jeg ligger godt over streken. Redd det er en stor unge denne gangen også. Skal spørre jordmor neste gang. Jeg så ikke målene før jeg kom hjem så fikk ikke spurt legen.

Endret av ara
Skrevet

Godt å høre at alt er bare vel med lille bolle ;) Så lenge den vokser jevnt gjør der vel ingenting om den ligger litt over? Aner ikke jeg, har ikke greie på slikt.

Når begynte legen/jordmor å måle symfyse/fundusmål? Jeg har ikke blitt målt, men blir nok det når jeg skal til legen i morgen.

Føler ikke jeg har fått veldig god oppfølging og info om når jeg skal på kontroller å sånn.

Skrevet

Godt å høre at alt er bare vel med lille bolle ;) Så lenge den vokser jevnt gjør der vel ingenting om den ligger litt over? Aner ikke jeg, har ikke greie på slikt.

Når begynte legen/jordmor å måle symfyse/fundusmål? Jeg har ikke blitt målt, men blir nok det når jeg skal til legen i morgen.

Føler ikke jeg har fått veldig god oppfølging og info om når jeg skal på kontroller å sånn.

Joda, bare ikke målene går over det grønne feltet, så er det sikkert ingen krise. Skal sjekke det gamle helsekortet og se hvor stor L var på denne tiden. Kanskje det ikke er så ille som jeg tror. Jeg har skikkelig angst for stor baby denne gangen altså.... Teit egentlig, for det ødelegger litt for gleden...

Jeg ble målt første gang i uke 16 denne gangen. Så i uke 24 og nå i uke 28. Du blir nok ganske sikkert målt i morgen ja :) Dårlig at du ikke får noe særlg info. Og ikke er det lett å spørre heller for man vet jo ikke helt hva ting går ut på..i alle fall ikke den første gangen man er gravid...

Skrevet

Det får du sjekke helsekorter å se hvir stor L var. Hadde hørt med jordmor nesre gang du er der eller at du tar opp dine bekymringer.

Veldig dumt at de ikke følger godt opp for jeg vet jo ikke. Er i uke 24 snart da så ikke så aller værst. Har ringt jordmor for å høre om jeg ikke skulle der også snart for jeg har ikke vært der siden uke 12. Fikk time 1/10 så er ikke så veldig lenge til i forhold til at jeg skal til legen i morgen.

Skrevet

Hallo! :)

I dag har jeg vært på svangerskapskontroll hos legen. Alt var bra med meg og lille bolle :) Svimmelheten kom nok av jernmangel og jeg fikk beskjed om å starte på jerntilskudd med en gang også tok de en blodprøve for å se. Fikk ikke svar på den i dag, men får det snart.

Ellers har jeg lagt ved et bilde av Symfyse-fundusmål. Dere ser jeg ligger godt over streken. Redd det er en stor unge denne gangen også. Skal spørre jordmor neste gang. Jeg så ikke målene før jeg kom hjem så fikk ikke spurt legen.

Bra du fant ut av svimmelheten :)

Jeg fikk under 3D-ul en vurdering av babyen sin størrelse ved fødsel. Har du avbestilt timen til 3D? Hvis ikke kanskje ta timen men si tydelig i fra at dere ikke vil vite kjønnet? Eller gjøre timen om til vanlig ul og fremdeles ikke ville vite kjønnet. Om dette ikke blir helt feil for deg ;) Men det koster selvsagt litt. Ta det opp med jordmora di uansett! Jeg er litt bekymret selv for min baby, siden slekta har så store nyfødte og samboer si slekt og. Husk at symfysemålet ikke trenger å ha noe å si for hvor stor babyen er ;)

Jeg ble og målt første gang i uke 16. Synd at du får så lite oppfølging og info :( Når jeg var hos jordmor i uke 16 fikk jeg timer for alle kontrollene fremover, og info om hvilke kontroller jeg må ta hos legen, de måtte jeg bestille selv. Du blir garantert målt i morgen, hvis ikke så krev det! Symfysemålet skal de følge med på i tilfelle det er alt for lite/stort. Du har en dårlig lege om du ikke automatisk blir målt, du skal også få høre på babyhjertet :rodmer:

Skrevet

Yesterday:

Jeg har ikke avbestilt timen, men jeg er veldig trygg på min jordmor og jeg er ganske sikker på at hun lar meg få en UL når termin nærmer seg hvis magen SF-målene er over "grensa" :)

Vi har time til jordmor likt vi, Frufly, 1 oktober.

1.oktober er også bursdagen til min kjære. Jeg har kjøpt billett til Black Sabbath-konsert. Det vil garantert falle i smak og jeg gleder meg såå til å gi han den! :nigo:

Jeg fikk også høre hjerteslag i dag. Så kos :rodmer: 148 slag i minuttet.

NOW; Fødeavdelingen! Avhengig sier du? :fnise:

Skrevet

Åh, ja det har vi da :) Pleier jordmor spørre om en er sykemeldt? Hun var sånn i mot sykemelding.

For ein kjekk bursdagspresang ;) Kreativt! Jeg ender som regel opp med klær elr gavekort, men den skal jeg lagre ;)

Kos deg med fødeavdelingen! :)

Skrevet (endret)

Åh, ja det har vi da :) Pleier jordmor spørre om en er sykemeldt? Hun var sånn i mot sykemelding.

For ein kjekk bursdagspresang ;) Kreativt! Jeg ender som regel opp med klær elr gavekort, men den skal jeg lagre ;)

Kos deg med fødeavdelingen! :)

Nå svarer jeg for deg Ara ;) Jo jordmor og lege må føre på helsekortet på hver kontroll om du er i jobb el ikke. Vet ikke hvorfor egentlig. Det er en rute for det ved der de fyller ut blodtrykket ditt og mer, det heter "arbeid utenfor hjemmet". Ikke bry deg om at hun er i mot sykemelding, hun er ikke deg, du vet hvor vondt du har det, ikke hun.

En kul gave ja, da blir han glad ;) Er dårlig på gaver jeg :P

Endret av Yesterday
Skrevet

Signerer Yesterday her ;) Min jordmor var også litt sånn imot sykemelding og sånn, men når hun skjønte hvor vondt jeg hadde så ble det andre boller. Jeg tror de fleste ikke mener noe vondt med det.. De vil bar at graviditet ikke skal være en "sykdom". Men bekkenløsning skal man ikke kimse av, det kan være meget smertefulle greier!

Jeg er ikke så god på gaver selv, men her i huset er vi over snittet interessert i musikk og da blir det ofte sånne gaver. Veldig stas ;)

Skrevet

*High five for å ikke vite kjønn* :danse: Ettersom at du kjenner en slik lettelse etter beslutningen, så er det nok helt klart det riktige valget for dere. :)

Jeg synes da ikke du lå så veldig høyt over streken på skjemaet? :klo: Regner med jordmor er obs på dette, og tar bekymringene dine på alvor om magen vokser like fort etter at du har tippet 30 uker? Kjedelig å gå og være bekymret i hvert fall.. Du får sammenligne med forrige skjema!

Må legge inn en unnskyldning for at jeg ikke har vært her inne på en stund, men w har vært i dårlig form i det siste. Så da er det ikke bare-bare!

Håper det ellers går bra med deg. :klemmer:

Og dere, ikke føl noe på at dere er sykemeldt! Folk som kommer med negative kommentarer eller bemerkninger vet ikke hva de snakker om. At de ikke lærer å holde kjeft om ting de ikke forstår seg på.. *rister på hodet*

Skrevet (endret)

*High five for å ikke vite kjønn* :danse: Ettersom at du kjenner en slik lettelse etter beslutningen, så er det nok helt klart det riktige valget for dere. :)

Jeg synes da ikke du lå så veldig høyt over streken på skjemaet? :klo: Regner med jordmor er obs på dette, og tar bekymringene dine på alvor om magen vokser like fort etter at du har tippet 30 uker? Kjedelig å gå og være bekymret i hvert fall.. Du får sammenligne med forrige skjema!

Må legge inn en unnskyldning for at jeg ikke har vært her inne på en stund, men w har vært i dårlig form i det siste. Så da er det ikke bare-bare!

Håper det ellers går bra med deg. :klemmer:

Og dere, ikke føl noe på at dere er sykemeldt! Folk som kommer med negative kommentarer eller bemerkninger vet ikke hva de snakker om. At de ikke lærer å holde kjeft om ting de ikke forstår seg på.. *rister på hodet*

Så hyggelig at du er innom :hoppendeglad:

Syke barn er ikke koselig! Håper han er litt bedre nå, lille W :hjerte:

Avgjørelsen om 3D ultralyden var helt klart det rette valget. Nå gleder jeg meg masse til fødselen fordi det kommer til å bli ekstra spennende!! Svigermor tok det pent også, heldigvis :) Men hun har jo ikke noe hun skulle ha sagt egentlig ;) Hun hadde kjøpt klær til babyen og til L i går. Så snill altså! :) Alt var i Newbie-kolleksjonen som jeg elsker!!

Her er ellers alt bare bra :) L trives i barnehagen nå og jeg har mine gjøremål i heimen og diverse fysio-timer, jordmortimer og legebesøk. Så dagene løper avgårde.

På lørdag reiser jeg og kjære til Ikea for å kjøpe inn litt diverse greier til huset og madrass til sprinkelseng og litt babyting :rodmer: Glad for at vi har råd til å gjøre det nå mens jeg ennå fungerer ganske normalt med tanke på stor mage, bekkenløsning og sånn. Og selv om det er på Ikea så skal det faktisk bli koselig å dra på tur alene med kjære...Ikke så romantisk akkurat men det er jo hva man gjør det til selv :fnise:

Mine foreldre skal passe L. Da jeg spurte så fikk jeg til svar at " Det vil vi veldig gjerne"!!!! Så er ikke akkurat noe problem å få barnevakt her i gården, nei! Og det er jeg så takknemlig for. Ikke alle som har det sånn.

Nå skal jeg støvsuge her for gulvene ser ikke ut. Katter og unger griser fælt :ler: Etterpå skal jeg være gammal kjærring og sette beina i grønnsåpevann! Skal bli deeeiiilig.

Ha en fin dag og fortsatt fin uke, damer! :vinke:

Endret av ara
Skrevet

Signerer Yesterday her ;) Min jordmor var også litt sånn imot sykemelding og sånn, men når hun skjønte hvor vondt jeg hadde så ble det andre boller. Jeg tror de fleste ikke mener noe vondt med det.. De vil bar at graviditet ikke skal være en "sykdom". Men bekkenløsning skal man ikke kimse av, det kan være meget smertefulle greier!

Jeg er ikke så god på gaver selv, men her i huset er vi over snittet interessert i musikk og da blir det ofte sånne gaver. Veldig stas ;)

Er sånn fastlegen min er, streng med sykemelding, noe som i blant er bra (når folk lyver om formen sin) men ikke alltid.

Så hyggelig at du er innom :hoppendeglad:

Syke barn er ikke koselig! Håper han er litt bedre nå, lille W :hjerte:

Avgjørelsen om 3D ultralyden var helt klart det rette valget. Nå gleder jeg meg masse til fødselen fordi det kommer til å bli ekstra spennende!! Svigermor tok det pent også, heldigvis :) Men hun har jo ikke noe hun skulle ha sagt egentlig ;) Hun hadde kjøpt klær til babyen og til L i går. Så snill altså! :) Alt var i Newbie-kolleksjonen som jeg elsker!!

Her er ellers alt bare bra :) L trives i barnehagen nå og jeg har mine gjøremål i heimen og diverse fysio-timer, jordmortimer og legebesøk. Så dagene løper avgårde.

På lørdag reiser jeg og kjære til Ikea for å kjøpe inn litt diverse greier til huset og madrass til sprinkelseng og litt babyting :rodmer: Glad for at vi har råd til å gjøre det nå mens jeg ennå fungerer ganske normalt med tanke på stor mage, bekkenløsning og sånn. Og selv om det er på Ikea så skal det faktisk bli koselig å dra på tur alene med kjære...Ikke så romantisk akkurat men det er jo hva man gjør det til selv :fnise:

Mine foreldre skal passe L. Da jeg spurte så fikk jeg til svar at " Det vil vi veldig gjerne"!!!! Så er ikke akkurat noe problem å få barnevakt her i gården, nei! Og det er jeg så takknemlig for. Ikke alle som har det sånn.

Nå skal jeg støvsuge her for gulvene ser ikke ut. Katter og unger griser fælt :ler: Etterpå skal jeg være gammal kjærring og sette beina i grønnsåpevann! Skal bli deeeiiilig.

Ha en fin dag og fortsatt fin uke, damer! :vinke:

Kos dere masse på Ikea, er sjalu for vi har det ikke her i nord :(

Støvsuging er fyyyy når man har bekkensmerter :opplyser: Har ikke støvsugd på flere uker jeg, samboer gjør det ;) Å lenge siden jeg har hatt et fotbad, det er godt ja :)

Ha en fin dag og uke du og! :blomst:

Skrevet

W er i bedre form, heldigvis! Så i dag var vi ute og trillet i Oslos gater.. :lol:

Newbie-kolleksjonen er kjempefin! Blir jo helt babysyk av å bare se på klærne. Hadde masse av det til W da han var mindre, dessverre så har de butikkene som er i nærheten her veldig dårlig utvalg i 80 og oppover. Har begynt å kjøpe klær til W på Zara, de har masse fint. :)

Herlig at L trives i barnehagen! :) Er nok litt annerledes å gå gravid med nr. 2, ikke like mye tid til overs som en førstegangs. ;)

Haha, Ikea er kanskje det ikke det mest romantiske. Men det er jo som en gjør det til selv, enkelt og greit. :) Og det er jo etter at en har fått barn en vet å virkelig sette pris på alenetid. Så herlig med snille besteforeldre da du. :) Svigerforeldrene her i gården er så fryktelig opptatte av seg, er med på ALT. I tillegg så bor de et stykke unna, så her har det ikke blitt noe barnepass enda. Men tror jeg kommer til å utnytte det når jeg er hjemme i Trondheim. Mamma kommer mer enn gjerne til å passe W. :)

Herlighet, ja, katter og unger griser mye! Det er kattehår eller annet gris overalt. :ler: Her skal jeg ligge rett ut på sofaen i hele kveld, om W tillater det. ;)

Skrevet

Så spennende å ikke vite kjønnet :hoppe: Nesten som jeg treger litt på at vi valgte det :P

Godt at svigermor tok det pent, men det skulle bare mangle da.

Newbie vil jeg også handle inn litt av. Dr er så søte de klærne :rodmer:

Godt at L trives i barnehagen og at du har nok å fylle dagene med ellers blir dagene veldig lange.

Ikea hørtes veldig kjekt ut og må si det er romantisk å handle inn babyutstyr sammen jeg da :rodmer:

Heldig dere er som har besteforeldre som stiller gladlig opp. Det tror jeg vi også kommer til å ha, men vet jo ikke helt heller før vi er i den situasjonen. Er ivertfall ekstra gøy å levere fra når de er så positive :)

Støvsugingen har jeg hørt ikke er så bra for bekkenet så det har jeg overlatt til mannen så har jeg sagt at jeg kan vaske badet fremover.

Hørtes deilig ut med føttene i grønnsåpevann, det vil jeg prøve en kveld ;)

Skrevet (endret)

Jo, sant som dere sier, det er faktisk litt romantisk å handle inn babyting sammen :hjerte:

Jeg vet at støvsuging er fy-fy, men jeg måtte bare for jeg orker ikke å gå rundt i kattehår, hybelkaniner og matrester :ler: Og mannen jobber så sent så da bare ble det sånn.

L er levert i barnehagen og jeg har lagt meg i senga. Er såå trøtt så skal sove et par timer hvis jeg får til :)

28 uker i dag! :strix:

Går man inn i 3.trimester da, tro? :klo:

Endret av ara

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...