Gå til innhold

Hva er akseptabel aldersforskjell mellom to voksne?


Gjest Tulla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syv-års-regelen er ganske allmenn, men det er ikke en regel som i lovverket, bare sier at jeg selv ikke ville løfta et øyebryn dersom det skulle forekomme noe innenfor disse "rammene".

Man får vel mer slingringsmonn når man blir eldre, ettersom folk faller fra, både fra markedet og at de dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syv-års-regelen er ganske allmenn, men det er ikke en regel som i lovverket, bare sier at jeg selv ikke ville løfta et øyebryn dersom det skulle forekomme noe innenfor disse "rammene".

Man får vel mer slingringsmonn når man blir eldre, ettersom folk faller fra, både fra markedet og at de dør.

Gamle mannsgriser som sikler etter unge kvinner, får alt for stor handlingsfrihet etter en slik regel. Det at loven ikke setter begrensninger for aldersforskjell, gjør at kvinner stadig må leve med risiko for å bli plaget av gamle menn som legger an på dem. Dette er ikke akseptabelt, og det burde være lovfestet at seksuelle handlinger mellom personer med aldersforskjell > 10 år, regnes som et straffbart seksuelt overgrep med den eldste av partnerne som skyldig. Dette må gjelde selv ved frivillighet fra begge parter. Om dette bør straffes på linje med voldtekt dersom det dreier seg om samleie, eller om straffen kan settes noe lavere, kan diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle mannsgriser som sikler etter unge kvinner, får alt for stor handlingsfrihet etter en slik regel. Det at loven ikke setter begrensninger for aldersforskjell, gjør at kvinner stadig må leve med risiko for å bli plaget av gamle menn som legger an på dem. Dette er ikke akseptabelt, og det burde være lovfestet at seksuelle handlinger mellom personer med aldersforskjell > 10 år, regnes som et straffbart seksuelt overgrep med den eldste av partnerne som skyldig. Dette må gjelde selv ved frivillighet fra begge parter. Om dette bør straffes på linje med voldtekt dersom det dreier seg om samleie, eller om straffen kan settes noe lavere, kan diskuteres.

Latterligste jeg har hørt på lenge.. hadde det vært femti år du snakka om nå, så hadde jeg nesten skjønt deg, men ti år da er ikke mye når det er snakk om voksne mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle mannsgriser som sikler etter unge kvinner, får alt for stor handlingsfrihet etter en slik regel. Det at loven ikke setter begrensninger for aldersforskjell, gjør at kvinner stadig må leve med risiko for å bli plaget av gamle menn som legger an på dem. Dette er ikke akseptabelt, og det burde være lovfestet at seksuelle handlinger mellom personer med aldersforskjell > 10 år, regnes som et straffbart seksuelt overgrep med den eldste av partnerne som skyldig. Dette må gjelde selv ved frivillighet fra begge parter. Om dette bør straffes på linje med voldtekt dersom det dreier seg om samleie, eller om straffen kan settes noe lavere, kan diskuteres.

Du spriter opp debatten ser jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterligste jeg har hørt på lenge.. hadde det vært femti år du snakka om nå, så hadde jeg nesten skjønt deg, men ti år da er ikke mye når det er snakk om voksne mennesker.

Så du synes det er greit at ekle, gamle mannsgriser fritt kan få trakassere og ødelegge livene til unge kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du synes det er greit at ekle, gamle mannsgriser fritt kan få trakassere og ødelegge livene til unge kvinner?

nei, men hvem har sagt at det er en ekkel gammel gris bare fordi han er ti år eldre enn henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du synes det er greit at ekle, gamle mannsgriser fritt kan få trakassere og ødelegge livene til unge kvinner?

:skratte: :skratte: :skratte:

Anonym poster: dd7917085293d7b2fb95cb457700adc2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, men hvem har sagt at det er en ekkel gammel gris bare fordi han er ti år eldre enn henne?

Menn som prøver seg på så mye yngre kvinner, er alltid ekle, gamle griser og fortjener ingen annen betegnelse. Menn må finne seg i at de ikke lenger er attraktive for de kvinnene de sikler etter. Kvinner må ha rett til å få gå i fred for menn de ikke er interessert i. Seksuell trakassering er aldri akseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som prøver seg på så mye yngre kvinner, er alltid ekle, gamle griser og fortjener ingen annen betegnelse. Menn må finne seg i at de ikke lenger er attraktive for de kvinnene de sikler etter. Kvinner må ha rett til å få gå i fred for menn de ikke er interessert i. Seksuell trakassering er aldri akseptabelt.

Håper for din del at du spøker nå.

Er det likhet for loven forresten, slik at damer som er 10 år eldre også skal straffes?

Anonym poster: dd7917085293d7b2fb95cb457700adc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva synes dere?

Hva er akseptabel aldersforskjell mellom to voksne?

5, 10,20?

Jeg er 27, og kunne gått inn i forhold med jenter som er 18-30. Når det er sagt, er det ikke lett å sette en klar grense. Når det gjelder sex, kunne jeg gått med på alt fra 16 til 60. Er deilige damer i alle aldre, men er det snakk om et forhold, da må det snevres inn med tanke på kompatibilitet.

Men i utgangspunktet er alt greit så lenge begge er voksne.

Endret av gutt_26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for din del at du spøker nå.

Er det likhet for loven forresten, slik at damer som er 10 år eldre også skal straffes?

Anonym poster: dd7917085293d7b2fb95cb457700adc2

Håper for din del at du får øynene opp for i hvilken grad menn konstant trakasserer og seksuelt misbruker og utnytter kvinner. Mannstyranniet kjenner knapt noen grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for din del at du får øynene opp for i hvilken grad menn konstant trakasserer og seksuelt misbruker og utnytter kvinner. Mannstyranniet kjenner knapt noen grenser.

Håper du får øynene opp for hvor ondskapsfulle og sleipe alle kvinner er. Skulle tro alle damer har blitt fostret opp av satan sjøl.

Anonym poster: dd7917085293d7b2fb95cb457700adc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen formeninger om aldersforskjell. Individer er forskjellige :) Jeg hadde ikke hatt noe imot å være i et forhold med en som er 10 år eldre enn meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt! Hvis det er ekte kjærlighet skal ikke noe så ubetydelig som alder få ødelegge. Og hva andre mener om det er også ubetydelig, da det er kjemien mellom de to menneskene det handler om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som prøver seg på så mye yngre kvinner, er alltid ekle, gamle griser og fortjener ingen annen betegnelse. Menn må finne seg i at de ikke lenger er attraktive for de kvinnene de sikler etter. Kvinner må ha rett til å få gå i fred for menn de ikke er interessert i. Seksuell trakassering er aldri akseptabelt.

Er du klar over at det finnes unge kvinner som er interessert i såkalte "ekle, gamle griser", og så er ikke mannen interessert tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ingen fastlåste grenser for hva som er akseptabelt, så lenge begge er voksne mennesker.

Virkelig trist om aldersforskjell skal være noe som hindrer to mennesker i å være sammen.

Det virker som om noen er så altfor opptatt av hva andre skulle mene om saken. Jeg tenker at hvis dette er greit for meg og den jeg er glad i, så bryr det meg ikke så mye hva andre skulle mene. Det er mitt valg, så får andre leve slik de vil.

Anonym poster: 48ffe47dabcc437a6c85a665b1485884

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forelsket i en kar som er 18 år eldre, men redd det blir for mye. Han er jo nesten 85 når jeg kan begynne leve glade pensjonistdager. Og jeg vil ha barn, det vil neppe han ettersom han har fra før og de er over 20 begge to.

Du må spørre om det med barn. Hvis han er 43, og du er 25 så rekker dere fint å få barn før han blir femti, og de vil vokse opp før han blir 70. Det er ikke noe problem. Du blir kanskje enke når han blir 85 og du blir 67, men da har dere hatt 40 fine og to geriatriske år sammen, og det er ikke verre enn normalen i dag med de unge , som ofte skiller seg når kona går gravid med nr. 2.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn kan vel være det største problemet ja, med aldersforskjell. Er selv student og forelska i en som er 11 år eldre enn meg. Om det er sånn at han har lyst på barn må han jo vente til han er nesten 40 år, da jeg nettopp er begynt på en 5-6 år lang utdannelse. Ønsker jo å jobbe noen år også, før jeg begynner å ruge.

Men bortsett fra det kunne forholdet vårt vært ganske perfekt!

Anonym poster: ae66e04450bbabd981edaf0742809a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Følgeren

Kommer an på hva de begge ønsker av livet. Er det snakk om et monogamt forhold, hvor det planlegges barn, så begynner jeg klø meg kraftig i hodet når det er en 15-20 års forskjell. Er det snakk om polyamory og/eller barn ikke er aktuelt registrerer jeg det ikke før det bikker 30-40 års forskjell.

Pent sagt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...