Gå til innhold

Er du flink med å sleppe noen foran deg, OG takke om noen hjelper deg?


Wonders

Anbefalte innlegg

Når noen sprenger seg inn i køen og takker...Eller slipper deg inn, venter på deg eller har en grunn til å takke...

Hvordan takker dere? Gjør dere det hver gang?

Kjenner jeg blir irritert om jeg sitter på med noen og de skyder en annen skjåfør en takk, så bare buser de videre uten så mye som en vink en gang...

Endret av Wonders
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg blir sluppet inn i en rundkjøring eller lignende hilser jeg og smiler til den som slapp meg fram :)

Synes det er noe som tar så lite både tid og energi hos meg, så det skulle bare mangle at man ikke ga et tegn til at man syntes det var OK av den andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker hver gang noen slipper meg frem og jeg prøver å være flink til å slippe frem selv også dersom det er hensiktsmessig.

Noen slipper frem selv om det strengt tatt er unødvendig og ser jeg ikke poenget med, det skaper dårlig flyt i trafikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal vel aldri gå på den når noen slepper deg inn i rundkjøring ?

Da kan de kjøre deg i ræva med vilje og det er din skyld...

Det er vel heller til skjeldenheten at du går på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er meg du mener så kjører jeg til jobb og må gjennom flere rundkjøringer med kø, hvor det som regel blir praktisert vanlig fletting, har aldri hverken opplevd, sett eller hørt om noen som har blitt kjørt inn i etter å ha flettet på normal måte, så det har jeg aldri tenkt over at skulle være noe risikofylt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal vel aldri gå på den når noen slepper deg inn i rundkjøring ?

Da kan de kjøre deg i ræva med vilje og det er din skyld...

Det er vel heller til skjeldenheten at du går på den?

Hvorfor i all verden skulle de gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i all verden skulle de gjøre det?

Hva gjør ikke folk for forsikringspenger? :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal vel aldri gå på den når noen slepper deg inn i rundkjøring ?

Da kan de kjøre deg i ræva med vilje og det er din skyld...

Det er vel heller til skjeldenheten at du går på den?

Du kan ikke kjøre i Oslo uten å stole på tegn folk gir, da blir du stående til rushet er over. De fleste er flinke på samhandling, og utnytter ikke dette. Jeg er yrkessjåfør, og blant alle kollegaene mine har jeg aldri hørt om at noen har sluppet noen frem, for så å torpedere dem, så det hører nok til sjeldenhetene.

Så er det også slik at dersom de kjører deg i rompa får de uansett skylden. For å torpedere noen og slippe unna med det må du både sannsynliggjøre at du ikke så dem/de kom for fort, og treffe lengre foran på bilen. Man har forkjørsrett, ikke påkjørsrett, og oslopolitiet er flinke til å ta med paragraf 3.

Anonym poster: 40e2a0192995b79ddd4149880b0811da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slipper folk inn hvertfall 70% av mulighetene jeg har. Men har en hektisk hverdag, og tenker ofte på litt andre ting enn hva jeg burde. Men hvis jeg har fokus på trafikken (utover det som trengs for å ikke krasje) slipper jeg alltid inn folk (slik som i rushet osv). jeg takker ALLTID når noen gjør det for meg, selv om jeg føler det er skjeldent. kjører som regel 8-9 biler før en (vanligvis mann) slipper deg inn, selv om alle de 8-9 bilene "burde" har gjort det. når trafikken går i 2-3 km/t er det ingen grunn til å ikke slippe folk inn. :kjempesinna:

Jeg takker hvertfall med et nikk hvis det går sakte nok, ellers vinker jeg som bare det med den hånden som er ledig. :ironi:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en saktegående kø som går igjennom en rundkjøring, så er det plenty av folk her i Bergen som slipper andre inn. Ser ikke problemet med det.

Er selvfølgelig anderledes om det ikke er kø og noen bare plutselig stopper for å slippe noen inn.

Jeg gjør det samme når det er en saktegående kø på en forkjørsvei, om ingen hadde slippet de som kommer inn ifra "høyre" så hadde de stått der til de ble gammel å grå.

Jeg pleier å hilse tilbake når noen stopper for meg, og blir en smule irritert når folk jeg har stoppet for bare kjører rett forbi uten å vise noe som helst form for takk.

Hvordan pleier dere å "takke" når det er mørkt ute og det ikke vil hjelpe å "vinke" tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slipper inn om det er kø ja, både fra høyre og i rundkjøringer. Jeg setter pris på å få den samme behandlingen selv, derfor jeg er "snill" å gjør det samme.

Det er sjelden jeg ikke får et nikk e.l tilbake, synes man bør det når man blir sluppet inn i køen.

Når noen slipper meg forbi så nikker jeg eller hilser med hånden.

Anonym poster: 74163227cde0b30dca284c624389e7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal vel aldri gå på den når noen slepper deg inn i rundkjøring ?

Da kan de kjøre deg i ræva med vilje og det er din skyld...

Det er vel heller til skjeldenheten at du går på den?

Har aldri hørt eller lest noensteder om at noen noengang har gjort noe sånt :P i tillegg om de gjør det så treffer de deg mest sannsynelig på bakdør/bakskjerm å da får de selv skyld da de ikke har påkjørsrett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en saktegående kø som går igjennom en rundkjøring, så er det plenty av folk her i Bergen som slipper andre inn. Ser ikke problemet med det.

Er selvfølgelig anderledes om det ikke er kø og noen bare plutselig stopper for å slippe noen inn.

Jeg gjør det samme når det er en saktegående kø på en forkjørsvei, om ingen hadde slippet de som kommer inn ifra "høyre" så hadde de stått der til de ble gammel å grå.

Jeg pleier å hilse tilbake når noen stopper for meg, og blir en smule irritert når folk jeg har stoppet for bare kjører rett forbi uten å vise noe som helst form for takk.

Hvordan pleier dere å "takke" når det er mørkt ute og det ikke vil hjelpe å "vinke" tilbake?

Blinke med fjernlys

Blinke med nødblink

Kort kjapp tut om det ikke er en masse folk rundt deg som du ville skremt livet av.

Blinke med bremselys om vedkommende er/havner bak deg

Åpne ruta å heng deg ut med en ropert å skrik av full hals at du er takknemlig for hjelpen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan pleier dere å "takke" når det er mørkt ute og det ikke vil hjelpe å "vinke" tilbake?

Blunker med bilen, trykk inn nødblinken så den blinker en gang. Samme som yrkessjåfører som ikke har åpen bil bakover gjør, når du slipper dem foran deg.

Når det gjelder å takke skjønner jeg ikke at folk får magesår pga dette. Jeg nikker tilbake, dersom jeg har mulighet, men noen ganger skjer det mye på en gang i trafikken.

Og så skal man heller ikke slippe frem folk for en hver pris. Jeg irriterer meg oftere over folk som på død og liv skal stoppe og slippe meg frem, når det hadde vært bedre flyt for alle dersom de bare skled videre i samme tempo. Så prøv å lese hele trafikkbildet når dere gjør dette.

Anonym poster: 40e2a0192995b79ddd4149880b0811da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja, jeg er flink til å slippe frem, og hilser alltid når noen slipper meg frem, venter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...