Gå til innhold

kjøpe eldre mercedes.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mercedes er sammen med Volvo de lengstlevende bilene, så alderen er ikke et ankepunkt seg selv. Så lenge bilen er godt vedlikeholdt er dette gode biler. Bilen ser jo grei ut, så det er bare å sjekke servicer og prøvekjøre. Er kanskje litt overpriset, men det er typisk for MB, og det er sikkert litt rom for å prute.

Anonym poster: 59a48124f1e3ff1267c743fad83a4723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes på 80-90-2000 tallet er ikke det samme som Mercedes var på 60-70 tallet når det gjelder kvalitet.

Vær veldig kritisk til km standen. Se på slitasje på pedalgummi, sete og løft på døra når den er åpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine alarmbjeller ringer på denne. Hvorfor skulle noen "ha sjekka endel" kvitteringer for å bekrefte at km-standen er riktig? Man skulle vel måtte anta at det er sant? Jeg synes bilen er priset billig, men de svære harryfelgene på det siste bildet får meg til å tro at den kanskje ikke har blitt kjørt med en myk gassfot. Vedlikeholdskostnadene ved en S-klasse er også ekstreme. Husk at her er mye elektronikk og annet som var helt nytt og enestående i sin tid.

Mitt råd: Styr unna! Skal kjæresten din så absolutt ha en gamnel luksusbil så er kanskje en Lexus LS400 er lurere valg.

Anonym poster: ca1fba5c4c03eaa7a6f06234d4eb9ea0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes på 80-90-2000 tallet er ikke det samme som Mercedes var på 60-70 tallet når det gjelder kvalitet.

MB har solide biler både med w123 og w124 karrosseri. Det viktige er å ikke kjøpe de første årene som ble laget av de ulike modellene. Skal du ha w123 bør du kjøpe etter 80-modell, siden de er tevtylbehandlet fra fabrikken mm. w124, som bilen i annonsen er ble produsert fra 1985, og her bør du styre langt unna de første årsmodellene, men utover 90-tallet var disse gode biler med høy kvalitet og komfort. Karosseriet etter dette var mye søppel, siden det var da MB sine rustproblemer startet. Jeg hadde mye heller kjøpt bilen i annonsen, enn en som var ti år nyere, feks.

Alle mine alarmbjeller ringer på denne. Hvorfor skulle noen "ha sjekka endel" kvitteringer for å bekrefte at km-standen er riktig? Man skulle vel måtte anta at det er sant?

Det er helt vanlig på eldre MB, siden de går veldig langt, og er verdt mye mer med lav km. Gjorde det selv da jeg kjøpte en gammel MB med spesielt lav km.

Anonym poster: 59a48124f1e3ff1267c743fad83a4723

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt gleden av å eie en sånn der. Riktignok med større motor. Du VIL ikke vite deleprisene. Bilen er en jævel på å rett og slett ete slitasje-deler, og selv om det var en fasjonabel bil den gang da den var ny så er det en genuin dritabil pr idag. Den veier så mye at ved normalt bruk vil du ganske fort finne ut at den der motoren er alt for liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan veldig mye om Volvo, og en bedre 940 med under 200000km av de siste årgangene (97+98) koster lett oppunder 70000kr. Men likevel er det svært sjelden at kjøper uten å bli spurt må bekrefte at km-standen er ekte. Såpass må man vel kunne anta. Men nok om det, kan godt være at det er en MB-vane heller enn dårlig samvittighet som fikk han til å skrive det der.

Anonym poster: ca1fba5c4c03eaa7a6f06234d4eb9ea0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...