Gå til innhold

Rart å ta mopedlappen når man er 20 istedenfor bil ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes dere det er rart hvis noen tar mopedlappen når man er 20 og venter med bil?

Jeg gjør nemlig det nå, rett og slett fordi jeg ikke tør å ta billappen ennå. Jeg tenker at å kjøre moped en stund kan hjelpe meg å føle meg tryggere i trafikken til jeg eventuelt har mulighet/tør å ta billappen.

Hadde dere reagert hvis det var en 20-åring som tok mopedlappen med 16-åringene liksom?

Anonym poster: aa7f1c8481141db593170fe6539e697f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mye skumlere å kjøre moped i trafikk enn det er å kjøre bil, trust me.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alledager tør du å kjø moped i trafikken om du ikke tørr å kjøre bil?

Bare venn deg til bilister som tuter, vifter med knyttnever og presser deg av veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok bare lurt på hvorfor du hadde en slik tankegang ettersom biler kan kjøre fartsgrensen, det er tryggere, du er mer pakket inn i f.eks en ulykke og du er til mindre irritasjon for andre billister. Jeg må være ærlig, ligger det en moped foran meg kjører jeg forbi, dog med god klaring, men mange gjør ikke det. Og ikke noe er så inni hampen skummelt som å ligge bak en moped man ser vipper fram og tilbake etter at en bil har kjørt forbi i stor fart og nærme mopedisten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ditt eget valg men jeg vil tørre å påstå at det er tryggere å kjøre bil enn moped. Har du øvelseskjørt med bil før? Du får ikke lappen og blir sluppet ut i trafikken alene før du kan kjøre, og for å kunne kjøre må du føle deg trygg og det tror jeg nok du kommer til å gjøre når du har kjørt litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye mer rimelig å eie og bruke en moped enn en bil.

Det er ikke noe rart å ta førerkort for moped selv om man er gammel nok til å ta førerkort for bil,

Tror det henger igjen at mange synes det er litt rart fordi man tidligere ikke trengte førerkort for å kjøre moped og folk født før 1985 får førerkort for moped uten å ta opplæring.

Ta førerkort for moped. Du blir tryggere i trafikken etter hvert. Lykke til.

Anonym poster: 58a94eb6e8a5cd45092e2b96a0124a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...