Gå til innhold

Årsavgift, kjøpt nybil i dag.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen somhar peiling hva som skjer videre med årsavgiften nå?

Jeg betalte årsavgift på bil A 20 mars. 2 april havner bil A i ulykke og 4 april blir bilen vedtatt kondemnert av forsikringsselskapet.

Jeg kjøper bil B i dag 12 april, som ble registrert hos biltilsynet i går, og fikk på skilter i går. Så jeg har midlertidig vognkort nå.

Må jeg nå betale ny årsavgift på bil B? Eller kan årsavgiften jeg betalte på bil A overføres til bil B?

Anonym poster: 7160958e2c0c087c6a0d605ddb4fcc54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trur ikke at den kan overføres, trur den følger bilen. Men hvis du kjøpte en bruktbil så kan det hende at årsavgiften allerede er betalt av den tidligere eieren.

Anonym poster: 20e7906b74d0a114d6d32b3cd3e451e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsavgift følger bilen. Personen som er registrert som eier 1. Januar er ansvarlig for årsavgiften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bil A vrakes innen 1. juli får du tilbake halvparten av årsavgiften på den bilen.

Bil B (helt ny?) får du regning på i neste måned, full avgift.

Anonym poster: 784164136a74a4b94a4820d95fbc3cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettopp på at bompengebrikken fremdeles er i bil A. Å jeg som har vært ute å kjørt med bil B i dag.... brainie!

Noen som vet hvordan det funker? Kan jeg bare hente den i bil A og lime den i vinduet på bil B?

TS

Anonym poster: 7160958e2c0c087c6a0d605ddb4fcc54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tilbake halve årsavgiften på bil A og må betale full årsavgift på bil B hvis den ikke er betalt av forrige eier.

Bombrikken kan du bare flytte over, men du må melde fra til bomselskapet at brikken står i en annen bil ellers så kan du få bøter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...