AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #1 Skrevet 11. april 2013 Her på KG er det jo mange som er midlertidig ufrivillig barnløse. Altså at de til slutt får det til, enten via graviditet eller adopsjon. Men her etterlyser jeg dere som er ufrivillig barnløse for alltid. Altså at dere ikke har mulighet til å få biologiske barn og at adopsjon og andre alternativer av ulike grunner er utelukket. Hvordan takler dere sorgen? Hvordan går dere videre? I hvor stor grad påvirker dette dere i hverdagen? Jeg er 38 og har nå vært nødt til å innse at jeg ikke kommer til å få barn, verken biologisk eller via adopsjon. Jeg må lære meg å leve uten å få egne barn. Vær så snill, ikke spør om detaljer om hvorfor ditt og hvorfor datt. Alt dere trenger å vite er at jeg ikke kommer til å få barn. Jeg prøver å fokusere på alt som kan gi livet mitt verdi uten barn. Jeg har en fantastisk samboer og jeg har gode venner som er som familie. Uten barn får vi mer økonomisk frihet sånn at vi kan reise til spennende steder langt oftere enn vi ville kunnet med barn (både pga økonomi og praktiske grunner). Vi kan "låne" barna til vennene våre og på den måten kun få den koselige delen av småbarnstilværelsen og slippe unna nattevåk, oppdragelse og etter hvert opprørske tenåringer. Men så tror jeg liksom ikke helt på meg selv når jeg tenker disse tingene. For på sikt så er det så mye mer man går glipp av enn det som er negativt. Så jeg vil gjerne høre fra andre i samme situasjon. Hvordan håndterer dere dette? Og hvordans ser dere for dere framtida? Anonym poster: 3b74b08b7a797c5ab0696b68971497b4
Lacosimus Skrevet 11. april 2013 #2 Skrevet 11. april 2013 Er ikke i samme situasjon, men masse klemmer til deg.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #3 Skrevet 11. april 2013 Er i samme situasjon. Finner mye glede i å ha dyr og har ingen problemer med å kalle dem barna mine. Det triste er at de lever så altfor kort, men de gir enormt mye glede om enn på en annen måte enn barn. Anonym poster: e831772a7cbe6d0753728e4740c9c1d1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #5 Skrevet 12. april 2013 dette grubler jeg mye på fortiden. Nå er jeg 30, og tiden har ikke gått og det er ikke meg det er noe feil med...men mannen er 100 % steril. adopsjon går ikke. har en katt som er som en unge for meg. Gjør alt for at han skal ha det godt (han er adoptert, hehe). det var ikke en så lang prosess det. Men ærlig talt, et helt liv uten barn, hadde ikke sett for meg det...:/ Anonym poster: 31c6a22cb17e9c5446f01c5ee40e35e2
Nusseli Skrevet 12. april 2013 #6 Skrevet 12. april 2013 Min mamma dog när jag var ung och hennes bästa väninna blev min min "extra mamma". Hon har alltid ställt upp för mig och när jag åker hem så är det en självklarthet att jag träffar henne. Det kanske inte är så mycket tröst i sig, men jag tror att oavsett kommer betyda massor för dina vänners barn. Du kan bli favorit "tanten", "extra mamman" för många barn ändå. Visst du kommer kanske aldrig till att känna dig som en "riktig" mamma för de här barnen men du kommer ändå kunna påverka dem otroligt mycket och betyda väldigt mycket för dem. Kram till dig i din sorg
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #7 Skrevet 12. april 2013 Ønsker å gi deg en klem. Og så vil jeg oppfordre deg til å ha en uteforstående og snakke med. Du trenger nok å få utløp for følelsene du har vedrørende dette. Det tror jeg vil hjelpe deg litt. Anonym poster: 66f75835a36593db61e56f9876ba2415
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå