Gå til innhold

Jeg synes folk som ikke vasker hendene før matlaging er EKLE!T


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ekkelt når folk har tatt offentlig transport for så å gå i gang med å elte deig uten å vaske hendene sine, end of discussion. Er ikke hysterisk på dette, vil bare ikke lage mat med folk som har et slaskete forhold til håndvask....

Skal de ikke steike deigen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Skal de ikke steike deigen?

Jo, men allikevel, det er nasty å se på folk som driver med mat med skitne hender uansett. Det er snakk om å ta hensyn til de andre som skal spise maten. Man vasker hender av prinsipp :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok litt sånn alltid. Sannsynligvis har de bedre immunforsvar enn deg.

Anonym poster: 6260be7a2149d574876915248c6d2eec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er ikke redd for å bli syk, og har ingenting imot litt bakterier. Synes bare det er bra. Alikevel synes jeg det er ganske uhøflig om folk ikke vasker hendene før de lager mat andre skal spise. Det er så ekkelt! Spesielt om fingrene er fulle av ringer i tillegg. Blæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet er uhygenisk og ikke rart folk blir syke og smitte sprer seg..!

Anonym poster: 3a2b7aa26861b74bb31f53f7a1d0fbb3

Det er vel akkurat pga. at hygienen skal være på topp hele tiden at man blir syk og smitte sprer seg. Beklager, jeg måtte bare... :P

Men jeg er helt enig. Man tåler nok noen bakterier, men selve prinsippet er ekkelt. Bare tanken på hvor mye man tar på i løpet av dagen, håndterer penger, dørhåndtak, toaletter ++ så blir tanken på å spise mat laget av disse hendene uappetittelig. Selv jobber jeg i bar og hendene mine er utørket pga alt for hyppig bruk av antibac :fnise:

Anonym poster: 617b3d0bf89b8e2243e9f48acffa10db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med TS. Nesten like ekkelt som folk som ikke vasker grønnsaker/frukt før de spiser det :|

POLAKKENE BÆSJER PÅ ÅKEREN HVOR DINE JORDBÆR BLIR PLUKKET!!!!!

Anonym poster: 044d09e0ee5caca08ccda41891d6da1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hygiene er viktig når man lager mat. Må innrømme at jeg er litt slapp selv når jeg bare skal lage noe kjapt til meg selv, men jobber jeg med rått kjøtt så vasker jeg alltid hender, kniv og skjærefjøl om jeg skal begynne å ta på/skjære noe annet etterpå. Ellers vasker jeg hender om jeg skal lage mat til andre...

Hvis noen er syke så klarer man fint å smitte andre ved å ikke vaske seg på hendene når man lager mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere virkelig så redde for bakterier? Husker når jeg jobbet i stall for mange år siden og da spiste vi uten å ha vasket hender. Og da hadde vi vært borti mye rart. ;-) Til å være kronisk syk, så er jeg ikke mye syk:)( altså forkjølelse, halsbetennelse og sånne ting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

De er nok litt sånn alltid. Sannsynligvis har de bedre immunforsvar enn deg.

Anonym poster: 6260be7a2149d574876915248c6d2eec

LOL. Jeg har ikke hatt feber siden jeg gikk i 7 klasse og er så godt som aldri skikkelig syk. Tror ikke det at jeg er nøye på håndvask kommer til å drepe meg - tvert i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være nøye på håndvask eller ikke spiller ingen rolle synes jeg. Så lenge folk bare lager mat til seg selv. Men er det bare jeg som synes det er uhøflig og respektløst av andre å ikke vaske hender når man lager mat til flere? Blir jo det samme som å miste spaghettien på gulvet for så å skrape den opp på tallerkenen igjen haha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere virkelig så redde for bakterier? Husker når jeg jobbet i stall for mange år siden og da spiste vi uten å ha vasket hender. Og da hadde vi vært borti mye rart. ;-) Til å være kronisk syk, så er jeg ikke mye syk:)( altså forkjølelse, halsbetennelse og sånne ting)

Jeg går ikke rundt og frykter bakterier, nei. Jeg bare synes det er ekkelt med folk som mangler normal hygiene i fellesskap.

Anonym poster: 5a1ca0459128ac2038ef81dad40c2a1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med TS. Nesten like ekkelt som folk som ikke vasker grønnsaker/frukt før de spiser det :|

POLAKKENE BÆSJER PÅ ÅKEREN HVOR DINE JORDBÆR BLIR PLUKKET!!!!!

Anonym poster: 044d09e0ee5caca08ccda41891d6da1d

Hehe, jeg skyller alltid frukt og grønnsaker, men tanken har slått meg; Hva hjelper det egentlig? Som regel skyller jeg det i kaldt vann, og det er vel ikke særlig effektivt mot bakterier? :vetikke:

Uansett, god hygiene er viktig! Argumentet om at vi trenger bakterier faller på egen urimelighet, da det ikke er de bakteriene vi blir syke av vi trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hehe, jeg skyller alltid frukt og grønnsaker, men tanken har slått meg; Hva hjelper det egentlig? Som regel skyller jeg det i kaldt vann, og det er vel ikke særlig effektivt mot bakterier? :vetikke:

Uansett, god hygiene er viktig! Argumentet om at vi trenger bakterier faller på egen urimelighet, da det ikke er de bakteriene vi blir syke av vi trenger.

å skylle i kaldt vann tar også bort bakterier. dessuten er det ikke bare bakterier en blir kvitt med å vaske hender. Vi får med oss mye forurensing av andre ting også, miljøgifter osv. Håndvask er viktig før matlaging og etter å ha vært ute, mener jeg også. gammel tråd, men viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye som er ekkelt, men man gjør det likevel. Get over it.  ;)



Anonymous poster hash: fce7d...873
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg kjenner en som veldig ofte klør seg oppi nesen, samtidig som man lager middag.  :jolie:

 

 



Anonymous poster hash: 9bd41...597
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Mine bestemødre vasket aldri hendene, før mat :kvalm:

Anonymkode: b3405...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...