Gå til innhold

Er fiskepinner et sundt og proteinrikt måltid?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Spiser dette en del, fordi jeg synes det er godt og det er raskt å lage. Men er det egentlig sundt? Hvordan er det med proteininnholdet mm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe galt med fiskepinner i seg selv, men i forhold til ren fisk er det jo ikke så veldig bra. De beste fiskepinnene inneholder vel 60-70% fisk, mens de dårligste inneholder skammelig lite. "Problemet" med fiskepinner er paneringen, den trekker til seg veldig mye fett så man må være forsiktig med hvor mye man i pannen. Og disse nye lettstekte er ikke noe bedre, for der er alt fettet faktisk i paneringen fra før av, slik at man ikke selv kan regulere fettinnholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi

Som Arkana påpeker så er det paneringen som gjør at fiskepinner ikke bare er 100% sunt. Hvis du er glad i fisk med panering så er det mye bedre å panere fisken selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mere mel enn fisk i de fleste fiskepinner... Men de er i alle fall sunnere om du steker dem i stekeovnen enn i panna med masse smør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi
Er vel mere mel enn fisk i de fleste fiskepinner... Men de er i alle fall sunnere om du steker dem i stekeovnen enn i panna med masse smør.

Nei, les hva Arkana skrev.

Og disse nye lettstekte er ikke noe bedre' date=' for der er alt fettet faktisk i paneringen fra før av, slik at man ikke selv kan regulere fettinnholdet.[/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Nei, les hva Arkana skrev.

Hm, vet ikke hva du gjør, men jeg bruker i hvert fall ikke fett når jeg steker fiskepinner i ovnen. Har dem i en ildfast form, og det går helt fint. Hvis de ikke blir sprø, setter jeg på gratinering mot slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er jo veldig enkelt å panere fisk selv da, også blir det så mye bedre :) Den kan også stekes i form i ovnen på samme måte som fiskepinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er greit å lage fiskepinner selv, bare skjære fiskefilet i passende stykker og panere dem selv. Men grunnen til at folk bruker frosne fiskepinner er jo ikke fordi de smaker så vanvittig mye bedre enn hjemmelagede, men nettopp for å slippe å lage selv. Fiskepinner er ikke sunnere i ovn enn i stekepanne, så fremt du ikke tilsetter ekstra fett i pannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Veldig mye av de sunnen stoffene er blitt borte i prosessen også.... Nei, spis helle rkokt torsk f eks. Det tar 10 minutter det og er veldig sundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...