Gå til innhold

Helt ærlig - Hadde du godtatt at mannen din tok en lavtprestisje jobb for å få mer fritid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La oss si at han er lei av å jobbe til fire fem hver dag, sliten etter å ikke ha fått rørt seg på kontoret. La oss si at han hadde en kjempetid med masse pågansmot og iver da han jobbet som søppeltømmer før studietiden, men greit betalt og anledning for kortere arbeidsdager. Ville dere godtatt at han gikk ned i lønn og status for å få mer livsglede, eller ville du sagt nei/dumpet han/annen løsning? Kjør debatt.

Anonym poster: 7fdf2e17436456bd593d8d3eb915fa53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så klart om det hadde gjort han lykkelig.

• Liker 19
Skrevet

Jeg må bare føye til at søppeltømmere IKKE har mer fritid, de jobber gjerne fra 4-5 om morgenen til 4-5 om ettermiddagen.

For å svare på spørsmålet ditt så vil jeg at min kjære skal være lykkelig, uansett yrke og arbeidstider :)

• Liker 11
Gjest Kalkunkrøll
Skrevet

Så klart om det hadde gjort han lykkelig.

Du hadde ikke brydd deg om det gikk utover en planlagt ferietur, eller matkvaliteten, resturantbesøk eller annet? Samme hva liksom?

Skrevet

Tjener ikke søppeltømmere veldig mye? Uansett ville jeg ikke brydd meg, så lenge han jobbet.

• Liker 6
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Ja, hvis det var det han ville så. Nå tjener jo jeg penger og, men kan jo hende at man måtte endre på ting. Dyre vaner og andre ting man har blitt vant til. Så lenge han hadde forstått at han kanskje ikke kunne leve som før så hadde det ikke vært et problem for min del.

Man må som regel gi opp noe om man velger mer fritid og også om man velger å jobbe mer.

Gjest Sakone
Skrevet

De kalles for renovasjonsarbeidere, og vil normalt få en årslønn rundt 300 000.

• Liker 3
Skrevet

Lav prestisje? Jeg syntes at så lenge man trives i jobben og ikke syntes det er et ork hver eneste dag, så er jo dette utrolig positivt for begge parter. Man blir i bedre humør og har mer energi etter jobb hvis man har hatt en bra dag på jobb. Kjæresten til kusinen min jobber som søppeltømmer og han har jo utbetalt ca 28.000 i mnd! Det er mer enn meg som sitter på et kontor fra 8-15 og har utdanning.

• Liker 2
Skrevet

Heller en lykkelig og litt blakkere mann, enn en rik og ulykkelig mann.

• Liker 23
Skrevet

Spiller da ingen rolle for meg hva han jobber med! Det viktigste er vel at man har en jobb man trives i, og lønn er absolutt ikke ensbetydende med trivsel gitt.

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig.. Møtte typen min da han var arbeidsledig forøvrig.

Anonym poster: 824dd3dd271aadf7bf270da07b777139

AnonymBruker
Skrevet

Klart det hadde vært greit. Jeg vil mye heller ha en lykkelig fyr i stua, enn å sitte på en restaurant med en stressa og sliten en. Det eneste som kunne blitt et problem er hvis nedgangen i lønn kunne ført til problemer med å betjene eventuelle lår, betale husleia eller noe slikt. Man må jo overleve også. Men jeg ville jo vært villig til å lete etter en løsning.

Anonym poster: 172ea9b9d216d52f94c5a76b8ae19a4e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, en lykkelig mann er en bra mann.

Anonym poster: 5d0536cead9669fe0e3ce33d808eeaf0

• Liker 3
Gjest Blubberella
Skrevet

Ikke noe problem. Mye heller en blid og lykkelig mann og strammere budsjett enn en sliten og ufornøyd mann med litt romsligere økonomi. Vi har ikke så veldig dyre vaner heller så han skulle ha gått rimelig mye ned før det hadde gjort noen forskjell. Dessuten tjener jeg jo egne penger.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Å vi hadde nok klart oss tenker jeg, også om han gikk ned til 350.000,-/år ;)

Det mest interessante her er den implisitte forståelsen om at han er den som trekker inn hoveddelen av totalinntekten;

Du hadde ikke brydd deg om det gikk utover en planlagt ferietur, eller matkvaliteten, resturantbesøk eller annet? Samme hva liksom?

At han har en jobb han trives med er det viktigste, så får heller jeg fortsette å være den powerchick'en jeg per def. er ;)

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg gjør meg litt dum her og spør:

Hva mener du med ned i status, TS?

(Måtte rette pga autokorr... :) )

Endret av Rotemor
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sosial status driter jeg i. Men jeg ville ikke at mannen min skulle gått ned i stilling for å få mer tid til å slappe av hjemme og latt det gå ut over vår økonomi.

Vi jobber heltid begge to.

Anonym poster: 53c5ac1cafd5495eded30ee58fbbdd34

Skrevet

Jepp. Er vokst opp med at slikt ikke er noe viktig uansett, er rett og slett ikke så vanlig å tenke på prestisje når det gjelder jobb i familein. Fikk litt sjokk da jeg fant ut at noen brydde seg såpass mye i andre familier!

Skrevet

Ville nok stusset hvis en med høy utdanning valgte å ta ufaglært arbeid av den sorten i stedet.

• Liker 4
Gjest Kalkunkrøll
Skrevet

Det mest interessante her er den implisitte forståelsen om at han er den som trekker inn hoveddelen av totalinntekten;

At han har en jobb han trives med er det viktigste, så får heller jeg fortsette å være den powerchick'en jeg per def. er ;)

Må jo være lov med et realistisk senario.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...