Gå til innhold

Dårlig fastlege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å bestille en akuttime som varer i ti min, for så å snakke i en time, forstår jeg faktisk at stresser legen. Alle andre pasienter blir forsinket, sure og irritert på legen pga deg. Trenger du å snakke ber du om lenger tid når du bestiller, strengt tatt burde du vel heller ringt noen innen psyk for å følge deg opp siden du allerede er i systemet. Og nei, fastlegen din hadde sikkert ikke blitt en god psykiater, men det er heller ikke det han har valgt å bli, psykologen din hadde sikkert heller ikke blitt en god lege. Du er i din fulle rett til å bytte fastlege, det er fort gjort og gjelder fra 1. neste mnd.

Anonymous poster hash: e53b4...4cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å bestille en akuttime som varer i ti min, for så å snakke i en time, forstår jeg faktisk at stresser legen. Alle andre pasienter blir forsinket, sure og irritert på legen pga deg. Trenger du å snakke ber du om lenger tid når du bestiller, strengt tatt burde du vel heller ringt noen innen psyk for å følge deg opp siden du allerede er i systemet. Og nei, fastlegen din hadde sikkert ikke blitt en god psykiater, men det er heller ikke det han har valgt å bli, psykologen din hadde sikkert heller ikke blitt en god lege. Du er i din fulle rett til å bytte fastlege, det er fort gjort og gjelder fra 1. neste mnd.

Anonymous poster hash: e53b4...4cf

Å forlange at en fastlege skal være en god psykiater er som å forlange at en psykiater skal være en god kirurg.

Anonymous poster hash: c36cb...2a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å forsvare fastleger, er enig i at det finnes mange som aldri skulle vært fastlege (eller lege i det hele tatt), men etter å ha studert medisin selv (droppet ut etter noen år) fikk jeg en annen forståelse hvor krevende yrke fastlegeyrket er, og hvor mye som forventes av deg til enhver tid. Synes innimellom synd på disse fastlegene som dras i alle retninger og må ta seg av folk med alle mulige problemstillinger, alt fra fysiske, psykiske, sosiale og økonomiske plager. Det forventes at legen skal kunne hjelpe til med alt, i tillegg til å være super-empatisk. Folk krever av deg hele tiden. Det er ingen 8-16 jobb, du sitter der kveld etter kveld og skriver rapporter og legeerklæringer til bl.a NAV og psykisk helsetjeneste, du må hit og dit i møter med NAV, psykiatrien i kommunen, rusomsorgen, helsestasjonen med undersøkelse av alt fra babyer til ungdom, du er forpliktet til å ta vakter på legevakten i tillegg. Når du har jobbet hele natten på legevakten må du rett på kontoret ditt og ta deg av pasienter som er syke. Du går rett og slett rundt deg selv. Ikke rart legeyrket er det yrket som sliter mest med utbrenthet. Det er et ekstremt krevende yrke.

Anonym poster: fce0fe4f994a9b2f0e9dce4ca2d4544a

Ja tøft yrke, men blir det for mye bør man heller bytte jobb. De har selv valgt å bli leger og de visste nok hva det ville innebære.

Anonymous poster hash: 91667...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bestille en akuttime som varer i ti min, for så å snakke i en time, forstår jeg faktisk at stresser legen. Alle andre pasienter blir forsinket, sure og irritert på legen pga deg. Trenger du å snakke ber du om lenger tid når du bestiller, strengt tatt burde du vel heller ringt noen innen psyk for å følge deg opp siden du allerede er i systemet. Og nei, fastlegen din hadde sikkert ikke blitt en god psykiater, men det er heller ikke det han har valgt å bli, psykologen din hadde sikkert heller ikke blitt en god lege. Du er i din fulle rett til å bytte fastlege, det er fort gjort og gjelder fra 1. neste mnd.

Anonymous poster hash: e53b4...4cf

Kan det hende at ts fikk timen forlenget på forhånd eller går ikke det an?

Men uansett, så skjønner jeg at du ble frustrert over han. Det hadde nok jeg å blitt, men er ikke greit å skrike til legen din.

Anonymous poster hash: 91667...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tøft yrke, men blir det for mye bør man heller bytte jobb. De har selv valgt å bli leger og de visste nok hva det ville innebære.

Anonymous poster hash: 91667...73a

Ikke alle ser for seg at norges ellers ganske koselige befolkning kan bli noen assholes med en gang de får lov til å være i den skattebetalte pasient-rollen.

Anonymous poster hash: c717c...ce6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tøft yrke, men blir det for mye bør man heller bytte jobb. De har selv valgt å bli leger og de visste nok hva det ville innebære.

Anonymous poster hash: 91667...73a

Nei de fleste gjør ikke det. De aller færreste er forberedt på hvor utakknemlig jobb det er og hvor mye man faktisk må jobbe for å ha en vanlig legestilling. Jobber du du rundt 60 timer i uka?

Anonymous poster hash: c36cb...2a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å bestille en akuttime som varer i ti min, for så å snakke i en time, forstår jeg faktisk at stresser legen. Alle andre pasienter blir forsinket, sure og irritert på legen pga deg. Trenger du å snakke ber du om lenger tid når du bestiller, strengt tatt burde du vel heller ringt noen innen psyk for å følge deg opp siden du allerede er i systemet. Og nei, fastlegen din hadde sikkert ikke blitt en god psykiater, men det er heller ikke det han har valgt å bli, psykologen din hadde sikkert heller ikke blitt en god lege. Du er i din fulle rett til å bytte fastlege, det er fort gjort og gjelder fra 1. neste mnd.

Anonymous poster hash: e53b4...4cf

Å bestille en akuttime som varer i ti min, for så å snakke i en time, forstår jeg faktisk at stresser legen. Alle andre pasienter blir forsinket, sure og irritert på legen pga deg. Trenger du å snakke ber du om lenger tid når du bestiller, strengt tatt burde du vel heller ringt noen innen psyk for å følge deg opp siden du allerede er i systemet. Og nei, fastlegen din hadde sikkert ikke blitt en god psykiater, men det er heller ikke det han har valgt å bli, psykologen din hadde sikkert heller ikke blitt en god lege. Du er i din fulle rett til å bytte fastlege, det er fort gjort og gjelder fra 1. neste mnd.

Anonymous poster hash: e53b4...4cf

En hver pasient har krav på at legen skal lytte til det h*n har å si og ta pasienten på alvor. Pasienten har krav på å få den tid som konsultasjonen krever, enten dette er 10 minutter, 1 time eller 5 timer. Legens oppførsel i dette tilfellet var under enhver kritikk, og vedkommende burde straks blitt avskiltet permanent etter slik oppførsel. Ts burde sende klage til fylkeslegen.

Det at enkelte leger av og til har litt mye å gjøre, er ingen unnskyldning. Sammenliknet med leger i andre land arbeider norske leger mindre enn halvparten av hva deres kolleger gjør, så de har intet å klage over.

Anonymous poster hash: 08c3b...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hver pasient har krav på at legen skal lytte til det h*n har å si og ta pasienten på alvor. Pasienten har krav på å få den tid som konsultasjonen krever, enten dette er 10 minutter, 1 time eller 5 timer. Legens oppførsel i dette tilfellet var under enhver kritikk, og vedkommende burde straks blitt avskiltet permanent etter slik oppførsel. Ts burde sende klage til fylkeslegen.Det at enkelte leger av og til har litt mye å gjøre, er ingen unnskyldning. Sammenliknet med leger i andre land arbeider norske leger mindre enn halvparten av hva deres kolleger gjør, så de har intet å klage over. Anonymous poster hash: 08c3b...bc8

Dette har ikke noe med virkeligheten å gjøre.

Anonymous poster hash: f8e3a...cc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det utrolig vanskelig for oss på et forum å vite hva som har skjedd utifra det du skriver, TS. Men jeg ser følgende fakta:

1. Du var psykisk ustabil den dagen.

2. Du var frustrert og skrek desperat til legen, så voldsomt at han måtte informere om at han ville tilkalle assistanse fra politi.

3. Du vil bytte fastlege.

Det synes jeg du skal! Du kan selvsagt kontakte pasientombudet om du føler deg dårlig behandlet. Men om fastlegen din hadde blitt en god psykiater eller ikke, er vel helt irrelevant for hans rolle som fastlege?

Jeg hadde blitt en dårlig fastlege, så da er det bra at jeg ikke er akkurat det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...