Gå til innhold

Hvilket land ville du bodd i hvis du skulle flyttet?


la Flaca

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Frankrike :) Har bodd der et år da jeg var tenåring. Hadde vært greit å bo et sted med et språk man kan noenlunde bra og kjenner til folket. Men kan være jeg kommer til å flytte til Nederland fordi at typen er derifra og han har jobben i Den Haag, hvor det blir mest aktuelt for meg å flytte til. Typen er opprinnelig fra Amsterdam, men det er ikke helt min kopp te. Føler at jeg er litt for konservativ type for akkurat den byen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frankrike

Anonym poster: d9847c2cebe11b06566d66614da0b6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker på det samme, men klarer ikke å bestemme oss for hvor! Nå begynner jo en del av landene i Europa å bli uaktuelle.. For først tenkte vi egentlig litt på Portugal. Det må være en noenlunde ok økonomi for at mannen min skal få jobb.

Vi har begge utdanning hvor vi kan få jobb hvor som helst.

Gulfstatene tenkte vi faktisk litt på, men jeg har vært i Abu Dhabi og Dubai og hatet det. Alt er så fake. Så Kuwait kunne ikke vært noe for meg. Tenker nå litt på Sørøst-Asia.. Kanskje Thailand eller Filippinene. I Malaysia har de vel en del shipping, men jeg kunne tenkt meg et kristent land. Vanskelig! Blir spennende å se hva dere velger! :)

Ellers har jeg bodd i København, og jeg elsket det også. ;)

Anonym poster: ad26509d7bfc86feb8b602c2f2e88db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tenker på det samme, men klarer ikke å bestemme oss for hvor! Nå begynner jo en del av landene i Europa å bli uaktuelle.. For først tenkte vi egentlig litt på Portugal. Det må være en noenlunde ok økonomi for at mannen min skal få jobb.

Vi har begge utdanning hvor vi kan få jobb hvor som helst.

Gulfstatene tenkte vi faktisk litt på, men jeg har vært i Abu Dhabi og Dubai og hatet det. Alt er så fake. Så Kuwait kunne ikke vært noe for meg. Tenker nå litt på Sørøst-Asia.. Kanskje Thailand eller Filippinene. I Malaysia har de vel en del shipping, men jeg kunne tenkt meg et kristent land. Vanskelig! Blir spennende å se hva dere velger! :)

Ellers har jeg bodd i København, og jeg elsket det også. ;)

Anonym poster: ad26509d7bfc86feb8b602c2f2e88db4

Jeg likte heller ikke Abu Dhabi eller Dubai faktisk. Synst det var veldig oppskrytt. Men det kan egentlig ikke sammenlignes med Kuwait heller. Men tror alikevel jeg skjønner hva du mener. At ting blir litt for overfladisk og materealistisk ?

Endret av Miss Lucky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok valgt England. Har tenkt flere ganger på at jeg kunne tenkt meg å studere der.

Ellers frister Sør-Afrika. Det landet jeg har vært i som jeg vil mest tilbake til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte heller ikke Abu Dhabi eller Dubai faktisk. Synst det var veldig oppskrytt. Men det kan egentlig ikke sammenlignes med Kuwait heller. Men tror alikevel jeg skjønner hva du mener. At ting blir litt for overfladisk og materealistisk ?

Ja, jeg skal ikke si noe om Kuwait sånn sett, har bare innbilt meg at det er ganske likt pga oljerikdommen som kom så raskt. Som AD og Dubai har landet utviklet seg så raskt. Det er null sjarm, alt er revet ned og byttet ut med stål, neon og overdrivelser. For pompøst. Men så har jeg vært i Oman, og det er noe helt annet. Kuwait kan jo godt være mer sånne for alt jeg vet (selv om det ser innmari party ut på reiseprogrammer). Der har de fortsatt igjen mye av gammel bebyggelse og kultur. Men det er jo mitt syn da, at jeg ble så skuffet over Abu Dhabi og Dubai. Det er jo mange som digger Dubai. :) Og jeg har jo ikke vært i Kuwait, så jeg har jo egentlig ikke peiling. :)

Anonym poster: ad26509d7bfc86feb8b602c2f2e88db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal ikke si noe om Kuwait sånn sett, har bare innbilt meg at det er ganske likt pga oljerikdommen som kom så raskt. Som AD og Dubai har landet utviklet seg så raskt. Det er null sjarm, alt er revet ned og byttet ut med stål, neon og overdrivelser. For pompøst. Men så har jeg vært i Oman, og det er noe helt annet. Kuwait kan jo godt være mer sånne for alt jeg vet (selv om det ser innmari party ut på reiseprogrammer). Der har de fortsatt igjen mye av gammel bebyggelse og kultur. Men det er jo mitt syn da, at jeg ble så skuffet over Abu Dhabi og Dubai. Det er jo mange som digger Dubai. :) Og jeg har jo ikke vært i Kuwait, så jeg har jo egentlig ikke peiling. :)

Anonym poster: ad26509d7bfc86feb8b602c2f2e88db4

I kuwait er alkohol ulovlig, så det er ikke mye party party der. Men er mye shopping, restauranter og ny fin bebyggelse og teknologi ja. Men de har også bevar mye av kulturen også.. det er feks ikke lov å rive en hel del gammle hus og bygninger der, de er vist fredet som minne fra krigen. Så de bygger heller rundt disse gammle områdene.

Jeg har også vært i Oman (faktisk for under en mnd siden) Var i Muscat.. likte ikke det noe spesielt heller. Eller det var jo fint fordi det var veldig annerledes med tanke på omgivelsene, var jo skikkelig månelandskap. Men synst selve byen virket litt "død".. veldig kjedelig, og litt for gammeldags. Fint å ha opplevd, men tror jeg hadde blitt dritalei om jeg var der i mer enn 1 uke.

Dubai synst jeg ble som en blandng av Vegas og NY. NY pga skyskraperne og Vegas pga flotte hoteller, retauranter og utesteder samt kopien av fonteneshowet. Hadde jeg ikke vært i NY og Vegas først så tror jeg Dubai ville imponert meg.. men nå ble det liksom bare en litt dårligere utgave av de to byene.

(innsovningspille inntatt så unnskyld meg for fåpelige skrivefeil )

Endret av Miss Lucky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kuwait er alkohol ulovlig, så det er ikke mye party party der.

Der kunne ikke jeg bodd hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kunne ikke jeg bodd hvertfall.

Ungdommen reiser til Duabi i helgene for å feste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Spania er en mulighet er det bare å spørre hvis du lurer på noe! :)

Jeg og mannen har bodd i Sør-Spania i over 2,5 år nå, og har ingen planer om å flytte på oss. Her nede vi bor florerer det av internasjonale skoler, og det er så mange muligheter for Nordmenn. Har et stort Norskt og internasjonalt nettverk her nede. Jeg elsker livsstilen og kulturen, og klimaet er jo en kjempe-bonus. Men det er nok viktig å velge rett sted i Spania. Kontrastene er store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om Spania er en mulighet er det bare å spørre hvis du lurer på noe! :)

Jeg og mannen har bodd i Sør-Spania i over 2,5 år nå, og har ingen planer om å flytte på oss. Her nede vi bor florerer det av internasjonale skoler, og det er så mange muligheter for Nordmenn. Har et stort Norskt og internasjonalt nettverk her nede. Jeg elsker livsstilen og kulturen, og klimaet er jo en kjempe-bonus. Men det er nok viktig å velge rett sted i Spania. Kontrastene er store.

Jeg lurer på hvordan det fungerer å bo i utlandet med tanke på medlemskap i folketrygden jeg. Mister man alle rettigheter i norge ? Hva om man vil tilbake til norge, har man da rett på feks pensjon ? trygd? sykehusbehandlig osv ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1337642-8-1360770157812.jpg

holder ikke med rasehund i kuwait.. her må man ha geopard for å være kul :rolleyes: (han har kom spaserende forbi restauranten vi satt på )

Ok, det avgjør saken! :hjerter: Neida, men Kuwait så flott ut. Tror da jeg kunne holdt ut luksusen. Selv om tjenerskap og sjåfør ikke er helt meg. Hadde klikka av å gå og tråkke oppi folk hele tiden, får litt kvelningsfornemmelser av tanken jeg. Men man blir jo vant til alt...(har familie i India som lever sånn og trives med det).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det avgjør saken! :hjerter: Neida, men Kuwait så flott ut. Tror da jeg kunne holdt ut luksusen. Selv om tjenerskap og sjåfør ikke er helt meg. Hadde klikka av å gå og tråkke oppi folk hele tiden, får litt kvelningsfornemmelser av tanken jeg. Men man blir jo vant til alt...(har familie i India som lever sånn og trives med det).

Tviler på at man tråkker på hverandre når de fleste husene er på rund 900kvm. Tjenerskapet har som oftest en egen del eller etasje av huset, og holder seg der når de ikke lager mat, vasker osv.

Geoparden var søt den ja.. men det kan da ikke være særlig smart de som eier slike dyr da. Hva gjør man med de når de vokser seg svære ? kan da umulig være trygt. Dessuten synst jeg ikke slike dyr hører til i fangenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tviler på at man tråkker på hverandre når de fleste husene er på rund 900kvm.

:daane:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Spania er en mulighet er det bare å spørre hvis du lurer på noe! :)

Jeg og mannen har bodd i Sør-Spania i over 2,5 år nå, og har ingen planer om å flytte på oss. Her nede vi bor florerer det av internasjonale skoler, og det er så mange muligheter for Nordmenn. Har et stort Norskt og internasjonalt nettverk her nede. Jeg elsker livsstilen og kulturen, og klimaet er jo en kjempe-bonus. Men det er nok viktig å velge rett sted i Spania. Kontrastene er store.

Syns de norske skolene der nede virker som veldig bra tilbud, så sånn sett hadde Spania vært helt ideelt. Ser ut som det er litt verre med jobb på sørkysten, men har da funnet noen muligheter. Men de internasjonale skolene, er det mange av dem i Spania? Litt skeptisk til overgangen til engelsk undervisning, men det må man jo nesten rekne med. Endret av la Flaca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Errata

For lengre tid tenker jeg kanskje Spania-kysten, enten i nord eller Barcelona-regionen dersom jeg hadde vært sikret jobb der, og det ikke blusser opp mer uro med tanke på arbeidsledighet og økende forskjeller.

Italia er også aktuelt under de samme kriteriene.

Canada skulle jeg gjerne også bodd i, og som flere ser jeg også for meg at New Zealand kan by på et liv med samme standard som her i stor grad. Australia har for mange giftige kryp :P

Ellers vet jeg jo at Berlin, Amsterdam, København og Reykjavik fungerer bra for meg, det er trygt og kjent.

Men akkurat nå vil jeg helst bare flytte til Hawaii :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men akkurat nå vil jeg helst bare flytte til Hawaii :)

Å halleluja.. tror jeg må revurdere den listen jeg satte opp i går.. Hawaii glemte jeg jo helt. Tenk å ha et standhus i The North Shore :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...