Gå til innhold

Hvilket land ville du bodd i hvis du skulle flyttet?


la Flaca

Anbefalte innlegg

Vi har lekt med tanken å flytte på oss ei stund, og gjør kanskje alvor av det en dag. Eneste krav er at det finnes et greit skoletilbud til barne-eller ungdomsskolebarn der (ikke bushen i Peru kanskje) ,skipsfart/fiskeindustri og varmt klima. Mao masse muligheter. ....linjeskift.... Hvor ville du bodd hvis du skulle velge? Og hvorfor akkurat der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Australia og New Zealand er på topp på min liste...hvis eg skulle flytte.

Fantastisk klima, hyggelige folk, bra levestandard og flott natur.

Ellers Danmark, England og Usa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Australia har jeg også sansen for, selv om jeg aldri har vært der. Kunne tenkt meg å åpne Wallabysanctuary nedi der jeg... :laugh: Men veldig langt unna Norge er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ha bodd mange steder, men det hadde vært avhengig av mulighet for jobb.

Tror New York hadde vært gøy. Stockholm eller Berlin. Eller en liten by i Italia eller Frankrike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nordland. Fordi der har de alt det du etterlyser.

Anonym poster: 953ca824c49226eafe66a4b31d5bc918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuwait pga det lettvindte livet og det store fritidstilbudet. Litt luksus og glam skader jo heller ikke.

Som nummer to står Italia pga det avlapende livet og folkeslaget, klimaet og kulturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordland. Fordi der har de alt det du etterlyser.

Anonym poster: 953ca824c49226eafe66a4b31d5bc918

:laugh: Jau, go Nordland! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuwait pga det lettvindte livet og det store fritidstilbudet. Litt luksus og glam skader jo heller ikke.

Som nummer to står Italia pga det avlapende livet og folkeslaget, klimaet og kulturen.

Kuwait er jo et sted jeg aldri har tenkt over en gang, luksus og glam er hvertfall ikke ord jeg ville kobla med Kuwait. Må Googles.. Sør Europa er kanskje det mest nærliggende. Norske privatskoler er det også en del av i Tyskland, Spania og England vet jeg. Holder en liten knapp på España.

Endret av la Flaca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuwait er jo et sted jeg aldri har tenkt over en gang, luksus og glam er hvertfall ikke ord jeg ville kobla med Kuwait. Må Googles..

Ikke jeg heller før jeg ble sammen med en derfra. Jeg så for meg burka og halsprengte hus :fnise: ala irak og afganistan. Men der tok jeg GRUNDIG feil. Kuwait er østens Beverly Hills. Ufattelig flott der, faktisk finere enn i selveste Beverly Hills. SVÆRE flotte hus, flotte gater plantet med palmer og blomster, det florerer med lukseriøse biler, og folk er litt over gjennomsnittet opptatt av mote. Det kan bli litt mye av det gode, da alle er opptatt av å vise hvor rik man er.

Tror ikke du finner så veldig mye info, og heller ikke så mye bilder. Kuwait er et ganske "lukket" land og "markedsfører" seg dårlig fordi de ikke vil eller har behov for noe særlig turisme.

Kan fortelle mer og vise bilder om noen er interessert :)

Endret av Miss Lucky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller før jeg ble sammen med en derfra. Jeg så for meg burka og halsprengte hus :fnise:

:Nikke: Jeg og! Men da må det være svindyrt å bo der, eller?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Nikke: Jeg og! Men da må det være svindyrt å bo der, eller?

Hus og eiendom er dyrt ja. Men kuwaitiske statsborgere får gratis tomt, en pengegave (rundt 300 000nok om jeg ikke huser feil) + et rentefritt boliglån når de gifter seg.

Tjenester og dagligvarer er billig. Er feks helt vanlig å ha flere hushjelper samt sjåfør boende hjemme.

Restauranter og klær er litt billigere enn i norge

Biler koster en fjerde del enn hva de gjør i norge fordi de betaler 0 i avgift til staten.

De betaler heller ikke skatt på inntekt.

Skole, lege, tannlege osv er GRATIS. Ikke delvis gratis som i Norge.

De har også en lang liste med gode (og noen latterlige) trygdeordninger.

Så er et veldig fint land å bo i om man er Kuwaitisk statsborger.

For vanlige innvandrere som flytter dit for å jobbe er det helt ok. De får også gratis skole og helsetilbud men har ikke rett på absolutt alle goder og rettighetere som de "innfødte" har.

Her er de bomba gatene i ulandet kuwait

1337642-8-1360770402499.jpg

1337642-7-1360682615811.jpg

Okai... dette huset var litt større enn det som var normalt, men faktisk ikke så veldig.

1337642-7-1360682294855.jpg

et gammelt hus.. og muligens et av de minste husene jeg så der.

1337642-7-1360682198677.jpg

Inne på et av de MANGE kjøpesentrene

1337642-7-1361266465773.jpg

samme senteret

1337642-7-1361266415358.jpg

Og når jeg først holder på så må jeg vise dette også

1337642-8-1360770157812.jpg

holder ikke med rasehund i kuwait.. her må man ha geopard for å være kul :rolleyes: (han har kom spaserende forbi restauranten vi satt på )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være en landsby (ikke så langt unna en storby) i Italia, haha :)

Da kan Stresa ved innsjøen Lago Maggiore annbefales :rodmer: Tror det må være verdens paradis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da kan Stresa ved innsjøen Lago Maggiore annbefales :rodmer: Tror det må være verdens paradis

milan-speranza-au-lac-stresa-stresa-10.jpg

Ser virkelig ikke verst ut dette! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser virkelig ikke verst ut dette! :D

Absolutt ikke et feilt sted å bo nei. Og bare en time med tog til shopping og Milano

Her er noen bilder jeg har tatt.

Gidder ikke spamme tråden med bilder, så de som vil se får heller klikke inn på linken

http://sphotos-e.ak....875099225_n.jpg

http://sphotos-c.ak....138111989_n.jpg

http://sphotos-b.ak....403356427_n.jpg

Endret av Miss Lucky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sakone

Hvis det skulle vært over en lengre periode tror jeg nok jeg ville valgt England(London), eller Skotland(Edinburgh).

Har bodd 2 år i Japan, men det var som student og var veldig spennende. Men jeg kunne ikke tenke meg å bo i Japan som arbeidstaker. Så da blir det kun ferier fremover der^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...