Gå til innhold

sykemelding og ryggsmerter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med en dårlig rygg en tid nå, og blir verre av å jobbe.... Dessverre så har jeg to arbeidsforhold, og ett av de holder jeg på å avslutte, det er i den jobben jeg dessverre får mest plager, jeg blir virkelig slått ut av smertene jeg får av å gå på jobb...

Jeg vet ikke lengre mine armeråd, jeg liker ikke å være borte fra arbeidsplassen men i dette tilfelle blir jeg jo mer dårlig av å være på jobb enn ikke....

Jeg har begynt å gå til kiropraktor, men det virker ikke enda... Og skal til fastlegen min i neste uke. Men jeg vet ikke om jeg klarer å jobbe framover...

Det jeg er mest redd for er at det skal se dumt ut at jeg sykemelder meg midt i oppsigelsestiden.... :(

Noen gode råd å komme med?

Anonym poster: 8996456a943646afa3b4f0c67300b197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste mot ryggplager er å bevege seg. Ut å gå, helst på stier og mykt underlag. Du bør gå en time hver dag.

Legen din kan skrive ut noe smertestillende som kan gjøre det enklere for deg å bevege deg.

Snakk med sjefen din om tilrettelegging på arbeidsplassen. Bedriftshelsetjenesten kan også kobles inn.

Uansett må du snakke med legen din om dette. Hvis tilrettelegging ikke er mulig, kan det være legen må sykmelde deg, men prøv alt du kan! Enig i at det er uheldig med sykmelding når du likevel er i gang med å avslutte arbeidsforholdet!

Lykke til :)

Anonym poster: 831fb296853dcf9778dcf517546cbe5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To jobber? Har du ikke alt fått den andre jobben? At du slutter i en og begynner i en? Hvem ser det dumt ut for da? Arbeidsgiver i fremtiden?

Uansett...hvis du må.ha sykemelding ser ikke det dumt ut...må man så må man..og man klarer da å evt forklare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt fått den nye jobben, og siden det er ett annet yrke så vil jeg ikke oppleve de samme typesmertene som på denne gamle jobben.

Jeg føler vel kanskje at den gamle sjefen min vil bli sur ettersom det bare er jeg og hun som jobber der. Men samtidig er jeg lite til nytte når jeg ikke kan gjøre annet enn å stå der, og bare det i seg selv er smertefullt og jævlig.... :-(

Tenker jeg skal høre med legen hva som er best.

Går tur i godt terreng hver dag...

Anonym poster: 8996456a943646afa3b4f0c67300b197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...