Gå til innhold

Jeg har så dårlig samvittighet - kunne jeg gjort så hun ikke døde?


Gjest SummerJudith

Anbefalte innlegg

Gjest SummerJudith

Jeg har blogget på en psykriati blogg. Og på bloggen ble jeg kjent med en annen blogger. Vi pratet mye sammen, og sendte kommentarer til hverandre i flere måneder. Hun var veldig suicidal. Og slet med dyp depresjon.

Jeg prøvde å få henne til å leve, men hun gjorde mange selvmordsforsøk

To dager før hun døde sendte hun en fin melding til meg der hun sa hvor fantastisk jeg var og at jeg fortjente så mye bedre. Siden noen dager før skulle jeg ta selvmord og politiet var etter meg. Så havnet på psykriatisk. Hun trøstet meg. Hun var et vakkert menneske.

Siden jeg var på psykriatisk så var jeg ikke så mye på datan. når jeg gikk inn på blogge hennes så jeg selvmords "brevet". Og kommentarene under.. "RIP". :(

Herregud. Om jeg hadde gått på datan bare litt før så kunne jeg skrevet til henne at hun ikke skulle dø, hvor fantastisk hun var og at hun var et nydelig menneske! Tenk om hun hadde lest det og ombestemt seg..

Hun døde forgjeves. Det er helt grusomt :( hun kunne levd i dag. Jeg føler det er min skyld. Jeg burde forstått!! Jeg burde skjønt det. Jeg burde stoppet henne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kondolerer, jeg skjønner at du har det vondt. Ingen av oss kan vite om en melding fra deg ville hindret henne i å ta livet sitt. Kanskje var hun for bestemt til at noe kunne stoppe henne.

Men du kan lære noe av dette. Du er like verdifull som hun var. Tenk at du skal leve videre for dere begge. Hvis du tar livet av deg, vil det føre til at andre sørger og sliter ned skyldfølelse, slik du gjør nå.

Sørg over henne, men kom deg så videre i livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh kjære deg, det er ikke din feil i det hele tatt. Selv om jeg vet at du har skyldfølelse, så er det faktisk ikke slik. Jeg har hatt den samme følelsen da jeg mistet bestevenninna mi, men det er ikke ingenting jeg kunne gjort for å hindre dette, og det kunne ikke du heller med din venn.

Selv om noen kanskje kunne ha stoppet henne der og da, så er det stor sannsynlighet for at hun kunne fått de tankene tilbake, og da er det ingenting du kunne gjort.

Håper det går bra med deg etterhvert, men jeg skjønner at det er utrolig hardt. Du kommer aldri til å glemme det som har skjedd, men du vil akseptere det etterhvert og gå videre til slutt.

Kondolerer så mye, og håper hun hviler i fred :) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke din feil, TS.

Det kan godt hende hun bestemte seg for lenge siden, og hadde gjort det uansett om du hadde sendt det brevet. Kondolerer utrolig mye :( <3

Håper det går bra med deg.

Anonym poster: 302ce89afebddabf6dd9df7d21680fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Kondolerer, jeg skjønner at du har det vondt. Ingen av oss kan vite om en melding fra deg ville hindret henne i å ta livet sitt. Kanskje var hun for bestemt til at noe kunne stoppe henne.

Men du kan lære noe av dette. Du er like verdifull som hun var. Tenk at du skal leve videre for dere begge. Hvis du tar livet av deg, vil det føre til at andre sørger og sliter ned skyldfølelse, slik du gjør nå.

Sørg over henne, men kom deg så videre i livet ditt.

Tusen takk <3 det er sant.. Men det blir så mye "tenk om" :/ er veldig snilt av deg at du syns jeg er verdifull. Neida jeg skal ikke dø. Jeg har det bedre enn på lenge. Men tenker bare noen ganger på dette, hvorfor ble jeg reddet og ikke hun når begge skrev det på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Åhh kjære deg, det er ikke din feil i det hele tatt. Selv om jeg vet at du har skyldfølelse, så er det faktisk ikke slik. Jeg har hatt den samme følelsen da jeg mistet bestevenninna mi, men det er ikke ingenting jeg kunne gjort for å hindre dette, og det kunne ikke du heller med din venn.

Selv om noen kanskje kunne ha stoppet henne der og da, så er det stor sannsynlighet for at hun kunne fått de tankene tilbake, og da er det ingenting du kunne gjort.

Håper det går bra med deg etterhvert, men jeg skjønner at det er utrolig hardt. Du kommer aldri til å glemme det som har skjedd, men du vil akseptere det etterhvert og gå videre til slutt.

Kondolerer så mye, og håper hun hviler i fred :) <3

Det er sant.. Det kan hende hun hadde bestemt seg usnsett hva som hadde skjedd,..Tusen takk for at du bryr deg betyr mye <3 det håper jeg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dianna

Dette var vondt å lese. Nei, du er ikke ansvarlig for at andre tar sitt eget liv - det skal mye til for å ta skrittet, og når hun først hadde bestemt seg, er det lite du kunne gjort (dessverre), selv om jeg helt klart forstår at du kjenner på både avmakt og "kunne jeg gjort meg"-følelser, men tro meg; du kunne ikke det.

Jeg håper du har profesjonelle du kan snakke med, å miste folk som står en nært er vanskelig, spesielt hvis man er sammen i "lidelsen."

Klem fra en som selv mistet sin bestevenninne i selvmord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Det er absolutt ikke din feil, TS.

Det kan godt hende hun bestemte seg for lenge siden, og hadde gjort det uansett om du hadde sendt det brevet. Kondolerer utrolig mye :( <3

Håper det går bra med deg.

Anonym poster: 302ce89afebddabf6dd9df7d21680fca

Tusen takk <3 ja det er sant.. Det går greit med meg ;) håper det går bra med deg også ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Dette var vondt å lese. Nei, du er ikke ansvarlig for at andre tar sitt eget liv - det skal mye til for å ta skrittet, og når hun først hadde bestemt seg, er det lite du kunne gjort (dessverre), selv om jeg helt klart forstår at du kjenner på både avmakt og "kunne jeg gjort meg"-følelser, men tro meg; du kunne ikke det.

Jeg håper du har profesjonelle du kan snakke med, å miste folk som står en nært er vanskelig, spesielt hvis man er sammen i "lidelsen."

Klem fra en som selv mistet sin bestevenninne i selvmord

Ja det har jeg dessverre.. Hadde klart meg bedre alene. Forferdelig at du har mistet bestevenninna di :( kondolerer så mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...