Gå til innhold

Hun ble voldtatt, men turte ikke fortelle meg det


Gjest M

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Michelet

Selvfølgelig skal menn læres opp til at man ikke voldtar.

Men det vil alltid finnes unntak ute i den virkelige verden. Og da lønner det seg ikke for kvinner å ta dumme og unødvendige sjanser.

Forøvrig tror jeg ikke at kvinner risikerer mye med å gå en tur alene i skogen på dagtid.

En ting som samfunnet(rettssytemet) kunne tatt tak i er langt strengere straffer i voldtektssaker,tipper det kunne stoppet enkelte fra å begå voldtekt.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsker egentlig ikke å klandre noen andre enn voldtektsmenn(og i enkelte tilfelle kvinner som forgriper seg på menn),men jeg liker virkelig ikke utviklingen med at kvinner må passe seg for ditt og datt. I stedet burde man fokusere på en holdningsendring hos endel folk som f.eks Steinar41.Det er alltid er voldtektsmannens skyld at voldtekten finner sted,ikke offerets.

Jeg har faktisk aldri voldtatt noen, og har ikke tenkt til å gjøre det heller.

Når det gjelder holdningsendring så er det helt motsatt av hva det du innbiller deg.

Før skjønte kvinner at de måtte ta visse forholdsregler, og "utviklingen" har da vært at dere nå ikke skjønner det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som samfunnet(rettssytemet) kunne tatt tak i er langt strengere straffer i voldtektssaker,tipper det kunne stoppet enkelte fra å begå voldtekt.

Ja, det kan jeg være enig i. Det er mange kriminelle saker som skulle vært betydelig strengere straffet i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Jeg har faktisk aldri voldtatt noen, og har ikke tenkt til å gjøre det heller.

Når det gjelder holdningsendring så er det helt motsatt av hva det du innbiller deg.

Før skjønte kvinner at de måtte ta visse forholdsregler, og "utviklingen" har da vært at dere nå ikke skjønner det lenger.

Hvorfor skal ikke kvinner føle seg like trygge som menn? Hvorfor skal ikke jeg kunne ta taxi hjem alene etter en tur på byen med venner? Eller skal jeg ikke kunne få gå på byen med venner siden jeg ikke har mann? Skal jeg da holde meg hjemme hver helg hele året og håpe at det daler en mann i fanget på meg? Og om jeg mot all formodning da skulle treffe en mann så må jeg jo for gids skyld ikke finne på å være alene med ham de første 6mnd for å være sikker på at jeg ikke blir voldtatt? *satt litt på spissen*

Edit : Jeg mente ikke å beskylde deg for å være voldtektsmann,det var bare holdningene dine jeg var ute etter

Endret av Julia Lawless
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ve du hva Steinar, du har rett og slett ikke peiling på hvordan de fleste voldtekter skjer. Du forholder deg ikke til virkeligheten slik den faktisk er når det kommer til disse problemene, så diskusjon blir strengt tatt meningsløst.

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal ikke kvinner føle seg like trygge som menn? Hvorfor skal ikke jeg kunne ta taxi hjem alene etter en tur på byen med venner? Eller skal jeg ikke kunne få gå på byen med venner siden jeg ikke har mann? Skal jeg da holde meg hjemme hver helg hele året og håpe at det daler en mann i fanget på meg? Og om jeg mot all formodning da skulle treffe en mann så må jeg jo for gids skyld ikke finne på å være alene med ham de første 6mnd for å være sikker på at jeg ikke blir voldtatt? *satt litt på spissen*

Edit : Jeg mente ikke å beskylde deg for å være voldtektsmann,det var bare holdningene dine jeg var ute etter

Ja, det kan du godt si; men det blir som å si at livet skulle ha vært rettferdig.

Joda, livet skulle ha vært rettferdig, men problemet er bare at det ikke er det.

Er det da bedre å innbille seg selv at livet allikevel er rettferdig, eller å innse hvordan livet faktisk fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ve du hva Steinar, du har rett og slett ikke peiling på hvordan de fleste voldtekter skjer. Du forholder deg ikke til virkeligheten slik den faktisk er når det kommer til disse problemene, så diskusjon blir strengt tatt meningsløst.

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

Joda, jeg har forstått at de fleste voldtekter foregår bak husets fire vegger. Og jeg forstår at det da er veldig vanskelig. I hvert fall på kort sikt.

Men det jeg har diskutert her er altså andre typer av voldtekter og at det i den sammenheng er mulig å ta sine forholdsregler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke din situasjon, men du mener altså at det ikke var noe du kunne ha gjort for å unngå situasjonen?

Ingen "feil" å lære av?

Jeg var på fest med kun nære venner og i løpet av kvelden hadde vi "shotte"konkurranse. Endte med at ble så full at ble bært inn på et soverom hvor jeg kunne sove. Inn der kom det en "kompis" som voldtok meg. Jeg var jomfru og 16 år. Skal jeg si unnskyld? Var det fortjent? Valgte og bli med på shottekonkurranse, så kunne jo sagt; "Nei, jeg må ta ansvar. Jeg kan bli voldtatt av en av dere her og da må jeg kunne forsvare meg".

Før du ikke har peil, slutt og kommenter.. til sånne som deg; "ÆSJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker egentlig ikke å klandre noen andre enn voldtektsmenn(og i enkelte tilfelle kvinner som forgriper seg på menn),men jeg liker virkelig ikke utviklingen med at kvinner må passe seg for ditt og datt. I stedet burde man fokusere på en holdningsendring hos endel folk som f.eks Steinar41.Det er alltid er voldtektsmannens skyld at voldtekten finner sted,ikke offerets.

Selvsagt er det voldtektsmannens skyld. Det er vel ingen som nekter på det. Det er også drapsmenns skyld at de dreper...

Men man må ta forholdsregler. Jeg tar heller ikke på meg silkedressen og spaserer rundt i de mest belastede bydelene i verden. Grunnen til det er at jeg trolig ikke kommer helskinnet fra det.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Ja, det kan du godt si; men det blir som å si at livet skulle ha vært rettferdig.

Joda, livet skulle ha vært rettferdig, men problemet er bare at det ikke er det.

Er det da bedre å innbille seg selv at livet allikevel er rettferdig, eller å innse hvordan livet faktisk fungerer?

Selvfølgelig er ikke verden rettferdig,men synes det blir feil å fokusere på alt kvinner ikke må gjøre fordi det kan trigge voldtekt.

Ser jeg en dødrukken person,så er min første tanke å hjelpe vedkommende.Ikke forgripe meg på h*n,uansett hvor bevisstløs personen måtte være.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som samfunnet(rettssytemet) kunne tatt tak i er langt strengere straffer i voldtektssaker,tipper det kunne stoppet enkelte fra å begå voldtekt.

Straffene for voldtekt er relativt høye.

Hvis man skal ha strengere straff for voldtekt så må også straff for ran, drap osv. økes.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på fest med kun nære venner og i løpet av kvelden hadde vi "shotte"konkurranse. Endte med at ble så full at ble bært inn på et soverom hvor jeg kunne sove. Inn der kom det en "kompis" som voldtok meg. Jeg var jomfru og 16 år. Skal jeg si unnskyld? Var det fortjent? Valgte og bli med på shottekonkurranse, så kunne jo sagt; "Nei, jeg må ta ansvar. Jeg kan bli voldtatt av en av dere her og da må jeg kunne forsvare meg".

Før du ikke har peil, slutt og kommenter.. til sånne som deg; "ÆSJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Hovedsaken er at du nå har lært at det ikke er noe smart å bli for full.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er ikke verden rettferdig,men synes det blir feil å fokusere på alt kvinner ikke må gjøre fordi det kan trigge voldtekt.

Ser jeg en dødrukken person,så er min første tanke å hjelpe vedkommende.Ikke forgripe meg på h*n,uansett hvor bevisstløs personen måtte være.

Så da tenker du at når du er sånn, så må jo alle andre være sånn også?

Dessverre er det en litt for naiv tankegang ute i den store virkelige verdenen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Michelet

Hovedsaken er at du nå har lært at det ikke er noe smart å bli for full.

Den der kommentaren kunne du spart deg for,Steinar.

Hva om hun hadde hatt diabetes og fått insulinsjokk fordi hun ikke hadde vært så flink med måltidene den dagen.Hadde det vært like "greit" å voldta henne da? "Det er jo tross alt hennes egen feil at hun gikk i insulinsjokk"

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Så da tenker du at når du er sånn, så må jo alle andre være sånn også?

Dessverre er det en litt for naiv tankegang ute i den store virkelige verdenen.

Nei,men de som ikke tenker slik er de som har skyld i at endel voldtekter skjer. Endret av Julia Lawless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da tenker du at når du er sånn, så må jo alle andre være sånn også?

Dessverre er det en litt for naiv tankegang ute i den store virkelige verdenen.

Står det noe sted at hun tenker det? Men det skal være normalt å tenke det!!!!!!!

Så du synes at vi jenter skal putte musefeller i trusa, trene kampsport 5 ganger i uka, og passe på så ikke møter blikket til et mannfolk for da kan han få for seg at her er det bare å kjøre på! Ææææææææææææsj. *spyr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den der kommentaren kunne du spart deg for,Steinar.

Hva om hun hadde hatt diabetes og fått insulinsjokk fordi hun ikke hadde vært så flink med måltidene den dagen.Hadde det vært like "greit" å voldta henne da? "Det er jo tross alt hennes egen feil at hun gikk i insulinsjokk"

Det viktige er faktisk å lære av sine egne feil.

Og du kan faktisk ikke sammenlikne det å helt frivillig drikke seg dritings og det å ha en ufrivillig sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,men de som ikke tenker slik er de som har skyld i at endel voldtekter skjer.

Ja, og har jeg unnskyldt den som voldtar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Det viktige er faktisk å lære av sine egne feil.

Og du kan faktisk ikke sammenlikne det å helt frivillig drikke seg dritings og det å ha en ufrivillig sykdom.

Det viktigste for et voldtektsoffer er faktisk å komme seg ovenpå igjen og innse at h*n selv ikke har skyld i voldtekten og at det IKKE er egen feil. å innse at det ene og alene er overgriperen sin feil.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Ja, og har jeg unnskyldt den som voldtar?

Nei,men du legger skyld på den som blir voldtatt,så dermed fritar du den som voldtar i en viss grad.
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...