Gå til innhold

Hun ble voldtatt, men turte ikke fortelle meg det


Gjest M

Anbefalte innlegg

Kjæresten min som jeg har vært sammen med i 3 år fortalte meg i forrige uke at hun ble voldtatt på en fest (som jeg ikke var på) når vi hadde vært sammen i rundt et halvt år. Hun hadde ikke turt å si det fordi hun trodde jeg ikke kom til å tro på henne og tro at hun hadde vært utro. Og når jeg tenker tilbake så var det en lengre periode hvor hun rett og slett ikke ville ha sex (og dette var jo da grunnen). Jeg fikk sjokk når hun fortalte hva som hadde skjedd og gjorde det klart for henne at jeg ville stile opp for henne hvis hun trengte noen å snakke med eller hva som helst egentlig. Jeg synes det er forferdelig å tenke på at hun har gått rundt med denne hemmeligheten og ikke har fortalt det til noe, men jeg forstår ikke helt hvorfor hun trodde jeg ville tro at hun løy. Jeg har ikke gitt uttrykk for at jeg ikke stoler på henne, ihvertfall ikke med vilje. Bør jeg snakke med henne om dette? Jeg elsker henne og vil bare det beste for henne, men hva om det er mer hun ikke har turt og si til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg tror jeg ville reagert på samme måte som henne, selv om jeg hadde en fantastisk kjæreste. Kanskje hun var redd for at det skulle bli en misforståelse, slik at hun mistet deg?

Hun har i hvert fall fortalt det til deg nå, og det virker som om du reagerte veldig bra :) Så hun ikke før at du er til å stole på, gjør hun det nok nå!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun har sikkert tenkt mye på hendelsen selv, og voldtekt er ganske vanskelig å snakke om, det blir ganske personlig psykisk. Hun har kanskje slitt med vonde tanker etter hendelsen. Følt skyld i det som skjedde. skam og følt at det har hvert utroskap (noe som det ikke er).

men hun er tøff som i det hele tatt har klart å fortelle det. Så du må vise at du er stolt, glad og at du elsker henne uansett hva

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Da hun akkurat hadde blitt voldtatt, var hun vel så sårbar at hun følte at hun ikke kunne ta noen sjanser på å miste deg. Det trenger ikke bety at hun har tillitsproblemer til deg nå etter flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Damen din ble voldtatt, ikke få dette til å handle om deg nå.

Tror ikke du alltid skal svare i alle tråder. Du har lest litt PUA stoff opp gjennom tidene, men det gjelder ikke i alle sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke akkurat noe man ønsker å få høre i fra dama, for å si det sånn.

Det blir noen ubehagelige tanker av sånt.

På den annen side kan det jo være en mulighet til å bli bedre kjent med henne, og hvilke svakheter hun har. Aldri feil å være føre var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke akkurat noe man ønsker å få høre i fra dama, for å si det sånn.

Det blir noen ubehagelige tanker av sånt.

På den annen side kan det jo være en mulighet til å bli bedre kjent med henne, og hvilke svakheter hun har. Aldri feil å være føre var.

Hva mener du med svakheter? Og hvordan kan man være "føre var" etter at det har skjedd noe grusomt?

Anonym poster: 719e7a093bc99742ad814d5c8946b09c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke akkurat noe man ønsker å få høre i fra dama, for å si det sånn.

Det blir noen ubehagelige tanker av sånt.

På den annen side kan det jo være en mulighet til å bli bedre kjent med henne, og hvilke svakheter hun har. Aldri feil å være føre var.

For så å bruke denne svakheten mot henne? Å bli voldtatt er utrolig krenkende, om en ikke ksal bli krenket pga hun har opplevd voldtekt, og det av en som står henne nær. Synes du kunne spart deg å svare her.

Anonym poster: cdd15c2a18f004efe168a5af0341de09

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har gått mer enn 2 år siden hendelsen så jeg syntes ikke du burde begynne å snakke om det, med mindre hun har lyst til det. For all del ikke mist tilliten til dama di fordi du vet at den eneste grunnen til at hun ikke fortalte deg var fordi hun ikke ville miste deg.

Anonym poster: acd14832d5f461b136bb1f878ac23c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med svakheter? Og hvordan kan man være "føre var" etter at det har skjedd noe grusomt?

Anonym poster: 719e7a093bc99742ad814d5c8946b09c

Tja, det er altså ikke alle folk (kvinner og menn) som har like godt vett. Det er bare et faktum.

Det er heller ikke alle som lærer like godt av sine feil. Dette er også et faktum.

Dermed kan det være greit som partner å være med på de avgjørelser som den andre parten foretar.

F.eks hvis det i framtiden skulle dreie seg om dra på fest med uheldige individer.

Når dette er sagt så kan det godt hende at kjæresten til TS har lært alt hun trenger å lære av denne uheldige situasjonen. Og har tilpasset sin livsstil deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegdiggerjenter

litt rart at dama de ikke tok å anmeldte voldtekten ?

er sånt man skal gjøre når man bil voldtatt .

er veldig vktig å stappe han som voldtar i et fengsel og håpe at han får så høy straff som mulig , man vet jo ikke om den som voldtok dama de ikke har gjort dette på flere damer .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan tenke meg at det kan ta en stund før man skjønner de rette ordene på hva som har hendt. Det tok meg ti år å skjønne noe alvorlig som hadde skjedd med meg.

Jeg ville jo ikke at det skulle ha skjedd... så da later man som at det ikke skjedde og løper i fra det

Anonym poster: c136ebb0d848b9c5523f69702959dcd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjæresten min som jeg har vært sammen med i 3 år fortalte meg i forrige uke at hun ble voldtatt på en fest (som jeg ikke var på) når vi hadde vært sammen i rundt et halvt år. Hun hadde ikke turt å si det fordi hun trodde jeg ikke kom til å tro på henne og tro at hun hadde vært utro. Og når jeg tenker tilbake så var det en lengre periode hvor hun rett og slett ikke ville ha sex (og dette var jo da grunnen). Jeg fikk sjokk når hun fortalte hva som hadde skjedd og gjorde det klart for henne at jeg ville stile opp for henne hvis hun trengte noen å snakke med eller hva som helst egentlig. Jeg synes det er forferdelig å tenke på at hun har gått rundt med denne hemmeligheten og ikke har fortalt det til noe, men jeg forstår ikke helt hvorfor hun trodde jeg ville tro at hun løy. Jeg har ikke gitt uttrykk for at jeg ikke stoler på henne, ihvertfall ikke med vilje. Bør jeg snakke med henne om dette? Jeg elsker henne og vil bare det beste for henne, men hva om det er mer hun ikke har turt og si til meg?

Les svarene til Steinar40 her, og det er godt mulig svaret ligger der.

Jeg ble utsatt for et voldtektsforsøk, og har aldri fortalt det til noen. Det er jo min feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt lei av å skrive om dette, for de som ikke har erfart dette selv er vanskelig å nå ut til. Hva med å la henne få se denne tråden selv? Hvis du beskytter henne fra noen av kommentarene (Jegdiggerjenter og Steinar40- 1) Hun er ikke her til å svare deg på hvorfor hun ikke anmeldte. Men det er vanlig at ting som dette tar tid å ta til seg. Etter en voldtekt vil man stå opp til en normal hverdag, man føler en slags lykkerus av å være hjemme i sin egen leilighet, se den gamle brødboksen sin eller kjæresten sin, den gamle gaten sin, og late som at ingenting noensinne skjedde. Du er i en fase som heter fortrengelse, fordi det er så godt å bare være tilbake igjen til de du kjenner så godt... På samme måte som du vil at hjemmet, kjæresten din og senga di skal være uforandret, vil du at du selv skal være uforandret....

Ingenting skjedde.....

Inntil en dag, hvor du merker sinnet, at du ser at det faktisk har lagt spor på deg - nettopp det du ikke ville? Så blir du sint, men er nødt til å ta tak - ta tak for å rydde opp - også kommer paffet.

Bedre kan jeg egentlig ikke beskrive det.

Anonym poster: c136ebb0d848b9c5523f69702959dcd1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

litt rart at dama de ikke tok å anmeldte voldtekten ?

er sånt man skal gjøre når man bil voldtatt .

er veldig vktig å stappe han som voldtar i et fengsel og håpe at han får så høy straff som mulig , man vet jo ikke om den som voldtok dama de ikke har gjort dette på flere damer .

Fordi av og til er man så sjokkert over at det hendte en selv, at man distanserer seg fra hele "situasjonen" som et ledd for å forsøke å overleve, man tror at det går over av seg selv dersom man ikke "kverner" noe videre om dette.

I tillegg er det følelsen av å bli krenket, og at man sliter med skyldfølelser, at man vil unngå situasjoner der en får høre ting som bidrar til at følelsen av å bli krenket, og skyldfølelsen en sliter med, blir forsterket, gjerne av mennesker som sier slike ting som dette "jaja, da vet du hva du skal passe deg for i fremtiden" f.eks.

Det er nemlig mange tankeløse, evt, tanketomme mennesker der ute uten evne til å sette seg inn i andres sted der ute, at en ikke tar sjansen på å treffe på dem og høre ting som ikke akkurat styrker den voldtattes selvfølelse, at en heller velger å tie.

Jeg vet det, fordi jeg valgte å tie.

Anonym poster: cdd15c2a18f004efe168a5af0341de09

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi av og til er man så sjokkert over at det hendte en selv, at man distanserer seg fra hele "situasjonen" som et ledd for å forsøke å overleve, man tror at det går over av seg selv dersom man ikke "kverner" noe videre om dette.

I tillegg er det følelsen av å bli krenket, og at man sliter med skyldfølelser, at man vil unngå situasjoner der en får høre ting som bidrar til at følelsen av å bli krenket, og skyldfølelsen en sliter med, blir forsterket, gjerne av mennesker som sier slike ting som dette "jaja, da vet du hva du skal passe deg for i fremtiden" f.eks.

Det er nemlig mange tankeløse, evt, tanketomme mennesker der ute uten evne til å sette seg inn i andres sted der ute, at en ikke tar sjansen på å treffe på dem og høre ting som ikke akkurat styrker den voldtattes selvfølelse, at en heller velger å tie.

Jeg vet det, fordi jeg valgte å tie.

Anonym poster: cdd15c2a18f004efe168a5af0341de09

Jeg kjenner ikke din situasjon, men du mener altså at det ikke var noe du kunne ha gjort for å unngå situasjonen?

Ingen "feil" å lære av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva du skal gjøre eller hvordan du skal reagere. Hun har kanskje gitt deg noen pekepinn eller sagt noe om dette selv? Tenker hun noe videre ang å dra til en psykolog nå kanskje?

Uansett har hun startet en prosess her, det første jeg tror hun trenger av deg er tilliten din og at ørene dine retter seg mot henne. Ikke oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...