Gå til innhold

Kjerringråd mot soppinfeksjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har soppinfeksjon så og si hele tiden. Jeg har prøvd melkesyrekaplser og gel, Canesten, Pevaryl og nå Diflucan. Har stått på Diflucan en gang i uken som forebyggende/behandlende, men enda så kommer det bare etter noen dager Diflucan er tatt.

Jeg orker ikke mer!

Jeg bruker kun bomull, tørker meg riktig vei, bruker ikke såpe osv.

Anonym poster: f06c3616b87743e24357f429f38d62be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe om har hjulpet meg, eddik i vannet.

Jeg har helt eddik, klar 7% eddik i badekaret og sittet der, jeg har blandet litt vann imasse eddik, sugd opp i ei sprøyte ( uten spiss ) og skylt opp i skjeden med.

Yogurt naturell har også gjort jobben bra.

Anonym poster: e4fd890021d62d078717844a03ef20e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Bomullstruser som vaskes på 60 grader, ikke string!

Sove uten undertøy.

Unngå trange bukser.

Bruk menskopp, ikke tampong eller bind.

Partner bør heller ikke bruke såpe i underlivet.

Hormonprevensjon kan bidra til at man lettere får soppinfeksjoner.

Barbering er heller ikke heldig for miljøet der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bomullstruser som vaskes på 60 grader, ikke string!

Sove uten undertøy.

Unngå trange bukser.

Bruk menskopp, ikke tampong eller bind.

Partner bør heller ikke bruke såpe i underlivet.

Hormonprevensjon kan bidra til at man lettere får soppinfeksjoner.

Barbering er heller ikke heldig for miljøet der nede.

Det viste jeg ikke.

Alt det andre følger jeg. Jeg begynte på p-piller for snart 6 mnd siden, sopp-problemet begynte for noen mnd siden. Kanskje det er synderen.

Eddikvann skal testes ut!

Yoghurt naturell har jeg prøvd med en beskjeden effekt. Det sammen med hvitløk.

Anonym poster: f06c3616b87743e24357f429f38d62be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at det er sopp? Flere andre tilstander kan gi sopplignende symptomer. Be om henvisning til gynekolog og dyrkning av prøver for å være helt sikker på at det ikke er noe annet. Mange kvinner går med det de tror er sopp, men som viser seg å være noe annet ved besøk hos gynekolog.

Anonym poster: 6433c073c86e5abcc04a1be2053cdde8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til å bruke bomullstruser burde du også droppe tøymykner i undertøysvasken. Bruk evt. eddik for mykgjøring og fjerning av lukt. Hvis partneren din ikke allerede er behandlet for sopp burde han absolutt bli det. Diflucan og Canesten smurt på penis.

Anonym poster: 6433c073c86e5abcc04a1be2053cdde8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antibiotika/Penicillin kan gi soppinfeksjon. Anbefaler å ta en kur med probiotika som du får kjøpt på helsekosten.

I tillegg er gjær, hvete, sukker, og eddik noe jeg ville holdt meg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antibiotika/Penicillin kan gi soppinfeksjon. Anbefaler å ta en kur med probiotika som du får kjøpt på helsekosten.

I tillegg er gjær, hvete, sukker, og eddik noe jeg ville holdt meg unna.

Eddik til utvortrs bruk er et urgammelt kjerringråd mot sopp og BV som også anbefales av leger.

Anonym poster: 6433c073c86e5abcc04a1be2053cdde8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antibiotika får jeg soppinfeksjon av både i munn og vagina med en gang, men det er lenge siden jeg gikk på antibiotika nå, snakker om år.

Virker probiotika altså? Det er ikke bare helsekosthumbug?

Anonym poster: f06c3616b87743e24357f429f38d62be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddik til utvortrs bruk er et urgammelt kjerringråd mot sopp og BV som også anbefales av leger.

Anonym poster: 6433c073c86e5abcc04a1be2053cdde8

Jeg snakker om å unngå innvortes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antibiotika får jeg soppinfeksjon av både i munn og vagina med en gang, men det er lenge siden jeg gikk på antibiotika nå, snakker om år.

Virker probiotika altså? Det er ikke bare helsekosthumbug?

Anonym poster: f06c3616b87743e24357f429f38d62be

Probiotika er ikke humbug. Det er en kjent sak at antibiotika o.l dreper de gode bakteriene og ødelegger tarmfloraen. Probiotika er suveren for å gjennopprette balansen. Anbefaler full kur http://www.urtesenteret.no/index.php?productID=871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Probiotika hjalp meg mot sopp.

Anonym poster: a8f46433feff2f3c2b8af9eddb2c7322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg gi probiotika en sjanse. Hva slags merke kjøper dere? Og ca hva koster det? (er en fattig student)

Anonym poster: f06c3616b87743e24357f429f38d62be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åj dette var som å lese om megselv! Unntatt Diflucan, legen mente det ikke var nødvendig så det får jeg ikke. Pro og prebiotika virket ikke på meg. Ellers har jeg kuttet helt ut sukker og hvete. Bomullstruser og alt dere nevner.

Har ikke hatt gyn. undersøkelse, men siden jeg har cottage cheese var ikke det nødvendig. Jeg har bare måttet lære meg å leve med kløingen og sviingen.

Anonym poster: 1f3ad6ad7ffc6504396c57957d246127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ab #14: Bytt lege! Eller be om henvisning til gynekolog. Eller begge deler.

Anonym poster: 6433c073c86e5abcc04a1be2053cdde8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg gi probiotika en sjanse. Hva slags merke kjøper dere? Og ca hva koster det? (er en fattig student)

Anonym poster: f06c3616b87743e24357f429f38d62be

http://www.urtesenteret.no/index.php?productID=871

På tilbud nå.

Ta kuren helt ut. Kan gi gass og diare litt av og på, sånn at du ikke tror noe er galt hvis du opplever det. Helt normalt.

Ha i bakhodet dette med sukker, hvete, gjær, osv, det skaper et miljø soppen stortrives i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åj dette var som å lese om megselv! Unntatt Diflucan, legen mente det ikke var nødvendig så det får jeg ikke. Pro og prebiotika virket ikke på meg. Ellers har jeg kuttet helt ut sukker og hvete. Bomullstruser og alt dere nevner.

Har ikke hatt gyn. undersøkelse, men siden jeg har cottage cheese var ikke det nødvendig. Jeg har bare måttet lære meg å leve med kløingen og sviingen.

Anonym poster: 1f3ad6ad7ffc6504396c57957d246127

Prøv candida-dietten, kanskje du må litt hardere til verks enn bare sukker og hvete. Gjær og eddik er et must å kutte ut, kanskje du også må kutte ut ris, potet, spelt, og melkeprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om å unngå innvortes.

Nei eddik funker supert innvortes, og jeg ble anbefalt det av legen min. Jeg skyller meg innvendig og utvendig med en blanding av 1 ss eddik, 1 t salt og 1/2 l vann, bruker selvsagt ikke alt vannet men slik er det jeg blander. Skyller 2-3 ganger per dag til og med dagen etter symptomene er borte. Før jeg prøvde eddik hadde jeg sopp hver eneste mnd, brukte canesten ol. Etter jeg begynte med eddikkuren så har jeg sopp ca en gang i halv året. Er gravid nå, så har ikke blitt ødelagt innvendig. Men eddikkuren anbefales ikke til de som prøver å bli gravid fordi det ødelegger spermen, og i begynnelsen av en graviditet kan det være skadelig for fosteret, spesielt før egget har festet seg. Har heldigvis ikke fått sopp som gravid ennå.

Anonym poster: e88c071ec50691be593ea52b1f4e70aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...