Gå til innhold

Unødvendige ord folk bruker for å framstå som smartere enn de er


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest20

Folk som sier de har rødt i glasset.

Hvorfor ikke bare skrive/si at man drikker vin...

Haha, hvem sier det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sier de har rødt i glasset.

Hvorfor ikke bare skrive/si at man drikker vin...

Enig, når jeg har rødt i glasset, så dreier det seg som regel om husholdningssaft eller farmors hjemmelagede rips-/solbærsaft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sier de har rødt i glasset.

Hvorfor ikke bare skrive/si at man drikker vin...

Ikke bare en mer sofistikert måte å uttrykke at de har mensen, altså??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest20

Jeg har alltid lurt på hvorfor folk skriver «deromkring». Det er jo feil. Men dette er kanskje feil tråd…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg har alltid lurt på hvorfor folk skriver «deromkring». Det er jo feil. Men dette er kanskje feil tråd…

Jeg tror du misforstår hva denne tråden handler om. "Deromkring" hender det jeg sier også, men det er da ikke for å late som om jeg er smartere enn andre. Det er bare en upresis betegnelse for noe, hvor noen eller noe befinner seg, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest20

Jeg tror du misforstår hva denne tråden handler om.

Leste du ikke hva jeg skrev? Skjønte jo at det var feil tråd, men bare skrev det her fordi det var denne språktråden som var aktiv på det tidspunktet. Jeg skrev ikke at man anvender ordet for å late som om man er smartere enn man er. Men beklager, skal ikke skje igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenke meg å bli kvitt min "dog", men jeg "må" noen ganger bruke det, eller omkonstruere hele setningen. Godt mulig jeg bare skriver som en dass, og bruker dog for å lappe det sammen igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, på svensk kan jeg et ord som alltid får meg til å høres smart ut fordi det er det svenske språkets lengste ord. Luftlandsättningsamfibiepansarskytteforumskompanichefsställsföreträdarebefattning. Dessverre har jeg ikke klart å presse den inn i noen setning enda.

Anonym poster: 376bc3f08ce9f9869b96edd3d9670414

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, på svensk kan jeg et ord som alltid får meg til å høres smart ut fordi det er det svenske språkets lengste ord. Luftlandsättningsamfibiepansarskytteforumskompanichefsställsföreträdarebefattning. Dessverre har jeg ikke klart å presse den inn i noen setning enda.

Anonym poster: 376bc3f08ce9f9869b96edd3d9670414

Prøv fastighetsromantik.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det betyr på norsk? Jvfr. tittelen på tråden :fnise:

Grouse, underart av lirype, fugleart i skogshønsfamilien. Vanlig på de skotske heder. Ligner vår lirype og er ca. 38 cm lang, men er brun både sommer og vinter, uten hvitt på vingene. Forsøkt innført i Norge mange ganger, men går ved krysning opp i vår lirypebestand og forsvinner.

:laugh:

Anonym poster: 9f0340f747baa5fb2867cb59e8d51036

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke at jeg har noe i mot at folk bruker uttrykket, men jeg føler meg alltid litt dum når folk sier "a priori"...

Greier aldri å huske meningen, og det får meg alltid til å tenke på den Tommy og Tigern-stripen der Tommy prøver å gjengi det Tigern leser fra en mursteinsbok: "Vi kan i april og umm, øh..."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det betyr på norsk? Jvfr. tittelen på tråden :fnise:

Kan'ke si det, da går jo hele smart-ass strategien min til helv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Kan'ke si det, da går jo hele smart-ass strategien min til helv...

Jammen jeg fikk jo forklaring. Det betyr skotsk lirype ifølge en bruker :fnise:. (At det betyr andre ting også, kan den som er interessert finne ut av selv :icon_lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det hele tida på Facebook. Det er spesielt utbredt blant matsnobber som elsker å skryte.

Hahaha! Jeg har lagt merke til at det er folk som kan litt mer om mat og vin enn hvermannsen, men ikke sååå veldig mye, som gnåler om et glass rødt. De som virkelig kan vin poster om produsent og årgang, og det er tross alt bedre. Litt. Helt til de begynner å poste om at den har toner av våt ull og skifer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...