Gå til innhold

Hjelp meg å få på sikkerhetsbeltet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg tar flybussen, skjer det samme. Jeg trekker ut beltet, og det stopper halveis rundt magen. Og nei, jeg er ikke superovervektig. Jeg ser andre smette beltene på plass uten problemer, så det er tydeligvis en teknikk jeg ikke har skjønt. Hva gjør jeg feil? Jeg har prøvd å dra beltet heeeelt ut i en lang bevegelse, for hvis jeg stopper så sitter beltet fast. Jeg har forsøkt å liiirke og lure, men det stopper. Og hvis jeg endelig klarer å få det rundt kroppen, så må jeg tviholde beltet med den ene hånden mens jeg graver etter den dingsen spenna skal ned i med den andre. For den er selvsagt forsvunnet et sted langt under setet. Og mens jeg leter, går beltet sakte men sikkert bakover igjen og blir ikke langt nok til å nå spennedingsen. Sukk. Er det virkelig bare meg (og Jørgen fra landsforeningen for overvektige) som sliter med de beltene på buss? I biler går det helt greit.

Anonym poster: bd651b56d5f65f315b4c4e09681f2546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar i den beltestroppen med ene handa og strekker ut i en lang bevegelse, så tar jeg andre hand og drar det enda lenger ut og holder det fast mens jeg kan slakke ned med andre handa og lete etter den greia å sette det i. Og jeg veier 55kg

Anonym poster: e9395bbf969cac6a65ceb037a49f6337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belte på buss? Aldri sett før..

I alle dager.................. Det er det vel på alle busser nå

Anonym poster: e9395bbf969cac6a65ceb037a49f6337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen med bussbelter, slik jeg husker det, er at du kan kun fra ut i en omgang. hvis du ikke drar langt nok ut, tar pause, så får du ikke fortsette. Da må du begynne på nytt. Så du bør dra men en hånd, og når du begynner å nærme deg "slutten" på den armens lengde, ta tak med neste hånd og dra ut så mye du trenger. Fest belten og nyt turen =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager.................. Det er det vel på alle busser nå

Anonym poster: e9395bbf969cac6a65ceb037a49f6337

Jøss, så utrolig bra:) er det det på vanlige røde busser i byen og? Har vel ikke tatt buss på 8 år jeg nå så.. Og det er ikke akkurat ett tema rundt middagsbordet selv om jeg kjenner folk som tar buss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tingen med bussbelter, slik jeg husker det, er at du kan kun fra ut i en omgang. hvis du ikke drar langt nok ut, tar pause, så får du ikke fortsette. Da må du begynne på nytt. Så du bør dra men en hånd, og når du begynner å nærme deg "slutten" på den armens lengde, ta tak med neste hånd og dra ut så mye du trenger. Fest belten og nyt turen =D

Problemet er at det ikke er plass til å dra beltet helt ut...

Anonym poster: bd651b56d5f65f315b4c4e09681f2546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så utrolig bra:) er det det på vanlige røde busser i byen og? Har vel ikke tatt buss på 8 år jeg nå så.. Og det er ikke akkurat ett tema rundt middagsbordet selv om jeg kjenner folk som tar buss :)

Ikke på vanlige bybusser, for der går folk så ofte av og på, så det blir for upraktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at det ikke er plass til å dra beltet helt ut...

Anonym poster: bd651b56d5f65f315b4c4e09681f2546

Hva mener du med ikke nok plass? dra beltet opp over hodet ditt, eller ut i midtgangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med ikke nok plass? dra beltet opp over hodet ditt, eller ut i midtgangen?

Over hodet mitt er det jo på langt nær nok plass, og ut i midtgangen funker vel bare om det ikke alt sitter en passasjer til med bagasje ved siden av. Men uansett hvilke teknikker jeg bruker, så stopper beltet opp lenge før det er langt nok til å dekke en menneskekropp. Kan ikke noen lage en Youtube-video som demonstrerer bruken av belte. Nå googlet jeg det for moro skyld, fant merkelig nok ingenting :)

Anonym poster: bd651b56d5f65f315b4c4e09681f2546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over hodet mitt er det jo på langt nær nok plass, og ut i midtgangen funker vel bare om det ikke alt sitter en passasjer til med bagasje ved siden av. Men uansett hvilke teknikker jeg bruker, så stopper beltet opp lenge før det er langt nok til å dekke en menneskekropp. Kan ikke noen lage en Youtube-video som demonstrerer bruken av belte. Nå googlet jeg det for moro skyld, fant merkelig nok ingenting :)

Anonym poster: bd651b56d5f65f315b4c4e09681f2546

hmm, det høres merkelig ut. for jeg er ganske stor, og klarer alikevel, så vidt, å få på meg buss belter. Er du litt over snittet i størrelse du også=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, det høres merkelig ut. for jeg er ganske stor, og klarer alikevel, så vidt, å få på meg buss belter. Er du litt over snittet i størrelse du også=

Litt over snittet, men ikke mer enn at langt større enn meg får på seg beltet uten problemer. Så det må være ett eller annet feil med teknikken. Beltet stopper halveis over magen, så jeg ville ikke fått det på om jeg hadde vært et kosteskaft.

Anonym poster: bd651b56d5f65f315b4c4e09681f2546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt over snittet, men ikke mer enn at langt større enn meg får på seg beltet uten problemer. Så det må være ett eller annet feil med teknikken. Beltet stopper halveis over magen, så jeg ville ikke fått det på om jeg hadde vært et kosteskaft.

Anonym poster: bd651b56d5f65f315b4c4e09681f2546

merkelig, da kan jeg ikke hjelpe. jeg dra alltid beltet bare ut og "oppover" (ca opp i hodehøyde eller litt mer) for så å holde med den andre hånden slik at det ikke sklir tilbake når jeg fester det over magen.

Snakker vi foressten om typiske bussbelter, som kun er over hoftene, eller belter som også går over brystet(bilbelter)? jeg tenker på de typiske, som kun legger seg over hoftene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig, da kan jeg ikke hjelpe. jeg dra alltid beltet bare ut og "oppover" (ca opp i hodehøyde eller litt mer) for så å holde med den andre hånden slik at det ikke sklir tilbake når jeg fester det over magen.

Snakker vi foressten om typiske bussbelter, som kun er over hoftene, eller belter som også går over brystet(bilbelter)? jeg tenker på de typiske, som kun legger seg over hoftene

Jeg snakker om beltene på feks flybussekspressen, som går fra skulderen og ned til midjen på motsatt side - eller det skulle de i hvert fall gjort. De som kun går over magen, har jeg som regel ikke problemer med. Dere som får det til, drar dere i en langsom bevegelse, eller en rask? Og drar dere etter spenna, eller tar dere tak i selve beltet? I morgen skal jeg ut og slåss med beltet igjen, så alle tips er velkomne. Jeg skal avgi rapport om et par dager :laugh:

Anonym poster: bd651b56d5f65f315b4c4e09681f2546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om beltene på feks flybussekspressen, som går fra skulderen og ned til midjen på motsatt side - eller det skulle de i hvert fall gjort. De som kun går over magen, har jeg som regel ikke problemer med. Dere som får det til, drar dere i en langsom bevegelse, eller en rask? Og drar dere etter spenna, eller tar dere tak i selve beltet? I morgen skal jeg ut og slåss med beltet igjen, så alle tips er velkomne. Jeg skal avgi rapport om et par dager :laugh:

Anonym poster: bd651b56d5f65f315b4c4e09681f2546

Drar etter spennen, og drar ikke veldig rask, bare ikke stopp underveis. mange slike belter kan kun dras ut en gang så må den helt tilbake igjen før den gir mer belte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Reza08

Ikke på vanlige bybusser, for der går folk så ofte av og på, så det blir for upraktisk.

I hjembyen min er det belter i alle bybussene også. De er av nyere modell, Volvo Hybrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hjembyen min er det belter i alle bybussene også. De er av nyere modell, Volvo Hybrid.

Hvilken by er det? Vurderer å ta meg en busstur jeg nå, med så mye nyheter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reza08

Hvilken by er det? Vurderer å ta meg en busstur jeg nå, med så mye nyheter ;)

Det er i Hamar. Flott by. Anbefaler deg å ta en tur dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...