Gå til innhold

Hva slags merke på bind/tamponer bruker du?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Nå finnes det jo så mye "flot" på markedet, og man har vel alle sine favoritter. Er bare litt nysgjerrig på hva slags merke dere bruker og tyr til som oftest jeg, og da når det gjelder bind og/eller tamponer.

Selv bruker jeg:

-Libresse, med vinger (medium, den rødrosa)

-Den gode gamle OB'en (blå)

Grunnen er at jeg føler meg mest konfortabel med Libresse og at denne sitter veldig godt. Always har jeg ymse erfaring med, da jeg har opplevd flere ganger at bindet har slitt seg i stykker og da at innholdet (geleklumper som skal suge opp væsken) forsvinner tu av bindet. Utrolig irriterende og ekkelt!

Når det gjelder tamponer har jeg prøvd meg på billig-tamponger, men disse er ikke så behagelige. Dessuten så loer de. Always-tampongen har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om natten bruker jeg Libresse goodnight (clip invisible). Frem til det siste året brukte jeg også Libresse om dagen, men nå har jeg begynt å bruke de man får kjøpt på Europris. Synes de er helt like Libresse, og koster bare 1/3 av hva Libresse koster. icon_smile.gif

Er ikke så glad i tamponger.. der har jeg bare testet Tampax. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Always ekstra langt bind om nettene, og Always tamponger om dagen (rosa). Always sine tamponger må jeg bare anbefale, de er mye bedre enn Libresse sine. Mer behagelig icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Lager Libresse tamponger??

Jeg bruker p- sprøyte og har ikke mensen nå, men de årene jeg hadde det brukte jeg OB blå og Always nattbind.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 'vanlig' Always med vinger første to nettene. Synes Libresse er behagelig nok, men synes de sklir no så vannvittig - dårlig lim???

Gule ob er helt perfekt, prøvd andre merker, inkl Always, men synes disse loer no voldsomt.

Den siste dagen/natta holder det lenge med truseinnlegg (synes Libresse micro er kjempefin!9 eller stringbind.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

bruker tampax. kun

synes ikke det loer, synes det er enda enklere og rensligere å sette inn enn ob.

og er altså en av disse som tar sjansen på å bruke tampong også om natten fordi det er så mye mer behagelig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

O.B fleur om dagen (den gule pakka)

og Libresse Goodnight om natta.(Samt håndkle under rumpa icon_biggrin.gif )12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bruker Rosa Libresse m/vinger om natta, og Blå Always tamponger om dagen.(synes de er bedre enn, tilsvarende fra ob)

Aldri hatt bruk for spesielle nattbind, blør sjelden mye. HeLDiGvIs! icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

jeg bruker rosa always tamponger om dagen og always nattbind om natten. Synes always sine produkter er mye mer behagelige en libresse sine som jeg har sloss med i flere år...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gul ob og libresse complete(bind+truseinnlegg i ett) eller libresse truseinnlegg. blør veldig lite, og ytterst sjelden om natta.

syns både tampax og always tamponger loer fælt, blir tørre og 'lugger' når de skal ut...ekkelt!

SÅ glad jeg ikke trenger gå med bind, føler meg som en pampers-baby med bleierumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg bruker libresse string bind og blå ob. tampax og always har jeg aldri prøvd... hva betyr det at tampongen loer? hvordan fører man inn tampax egentlig?? det har jeg aldri skjønt... icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, jeg må bare si noe til dere som sier at Alwaystamponger loer... Har aldri opplevd det jeg... Erfaringen min med OB er at den ikke former seg etter meg, og kan være ubehagelig. Selv om at jeg er 100% sikker på at den er rett satt inn.

Nei, jeg sverger nok til Always jeg icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skjønner bare ikke at det er så utrolig mange som bruker bind!!!!

Det er ekkelt¨å ha på og man kjenner det hver gang man blør....

Nei her i gården er det bare always og ob tamponger.

Kjæresten min er forresten også takknemmlig for at jeg aldri bruker bind;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå har jeg gått til innkjøp av Always-tamponger, så får vi se hvordan jeg synes de er.

Forøvrig vil det si at en tampong loer når den ikke holder seg helt fast lissom og det kan dette av bommulsbiter av den. Har opplevd dette med billig-tamponger. Når jeg skal ta dem ut (og jeg ikke har blødd så mye) kan litt av bomullen henge igjen i skjeden.

Forøvrig synes jeg det er helt greit å bruke bind på dagtid jeg, spesielt om jeg har litt trange bukser. Da sitter bindet godt i trusa og man merker ikke blødningene. Eller bruker jeg tampong når jeg skal sove, for jeg får absolutt ikke sove med bind. Isj og æsj! Aner ikke hvor mange våkenetter jeg har hatt før jeg fant ut at det faktisk var lurt å bruke tampong om natta også (selvom det kan være farlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker kun libresse, blå-grønn pakning!

Syns også tampax er bedre enn ob....mere hygienisk.

Hilsen icon_smile.gif lillemor icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tamponger: blå og grønn ob

bind: always ultra night.

Bruker bare bind om natten, ellers er det kun ob og truseinnlegg.

Jeg kan ikke utstå Libresse sine bind, de er så ekle - ren plastic. Etter bare en liten stund har man følelsen av å være klam og ekkel der nede + at det lukter. Ikke noe særlig. Always er mye mye mer behagelig.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har dere prøvd Libresse etter de aller nyeste bindene kom? De har blitt kjempegode. Morsomt å høre at erfaringene er så forskjellige. Når jeg prøvde Always synes nemlig jeg at det virket veldig plastikk. Men kanskje jeg må prøve det igjen. icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...