Gå til innhold

Fylle på bremsevæske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kommet opp lys på dashbordet om lite bremsevæske. Kan ikke huske sist jeg byttet/fyllte på dette.. Kan jeg bare fylle på med ny?

Lyser kun på dashbord når eg kjører i oppoverbakker, er det farlig å kjøre da?

Anonym poster: e53c1fe57f9bf734fe1b1711d6a7b410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

noen som vet?

Anonym poster: e53c1fe57f9bf734fe1b1711d6a7b410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt usikker på hva du mener med "lyser for bremsevæske". hva bil er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt usikker på hva du mener med "lyser for bremsevæske". hva bil er dette?

Når håndbrekklampa lyser så er det lite bremsevæske. Seat ibiza

Anonym poster: e53c1fe57f9bf734fe1b1711d6a7b410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er frostvæske den lyser for? :klo:

Nei, håndbrekklampa lyser.. er bremsevæske..

Anonym poster: e53c1fe57f9bf734fe1b1711d6a7b410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når håndbrekklampa lyser så er det lite bremsevæske. Seat ibiza

Anonym poster: e53c1fe57f9bf734fe1b1711d6a7b410

nei. jeg regner med at du er sikker på at det er parkeringsbremse-lampen. denne strammes med wire, og har ingen sammenheng med det hydrauliske bremsesystemet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. jeg regner med at du er sikker på at det er parkeringsbremse-lampen. denne strammes med wire, og har ingen sammenheng med det hydrauliske bremsesystemet å gjøre.

Står i instruksjonsboka at når håndbrekklampa(bremseanlegg" lyser så er det enten:

"Kontrolllampen lyser ved

* trukket håndbremse eller

* for lav bremsevæskestand

Anonym poster: e53c1fe57f9bf734fe1b1711d6a7b410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men har ikke ibizaen to lamper for bremseanlegget? mulig jeg roter der, men at rød P lyser kan være andre ting.

den enkleste måten å sjekke er jo for så vidt å åpne panseret og se nivået på bremsevæske-overflowtanken som står på bremsekraftsylinderen. du finner den montert i motorrommet rett foran førersetet/rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og - for å svare på spørsmålet ditt. jeg antar at bilen din er såpass ny at du ikke får noe problem med silikonfri/silikonholdig bremsevæske. ja, det er bare å fylle på om det mangler.

MEN OM DET FAKTISK MANGLER BREMSEVÆSKE!!!!!!!! har du lekkasje, så er den neste turen du tar rett til verkstedet!! viktig viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men har ikke ibizaen to lamper for bremseanlegget? mulig jeg roter der, men at rød P lyser kan være andre ting.

den enkleste måten å sjekke er jo for så vidt å åpne panseret og se nivået på bremsevæske-overflowtanken som står på bremsekraftsylinderen. du finner den montert i motorrommet rett foran førersetet/rattet.

Ja.. skal sjekke imorgen tidlig da det er lyst.. har ingen peiling på bil :( Begynner kun å lyse i oppoverbakker da.. Har du aning om det går an å kjøre bilen i det hele tatt? Har lest litt på nett om utskifting av bremsevæske, men også at det skal gå an å bare kjøpe en ny flaske og fylle på..!?

Anonym poster: e53c1fe57f9bf734fe1b1711d6a7b410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å skifte bremsevæske totalt er en helt annen jobb, det overlater man til verksted. det er viktig at det ikke kommer luft i systemet.

jeg er jo idiot, så jeg har kjørt biler uten bremser - men det er det siste jeg anbefaler i hele vide verden. ikke kødd med bremsene, det er det aller aller aller viktigste på hele bilen sammen med dekkene. kjenn på bremsepedalen om den går langt inn. se gjerne under bilen om du ser snodige dammer. bremsevæske er kleberig og glatt.

et annet tips. ikke få bremsevæske på lakken eller på reimer/gummislanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å skifte bremsevæske totalt er en helt annen jobb, det overlater man til verksted. det er viktig at det ikke kommer luft i systemet.

jeg er jo idiot, så jeg har kjørt biler uten bremser - men det er det siste jeg anbefaler i hele vide verden. ikke kødd med bremsene, det er det aller aller aller viktigste på hele bilen sammen med dekkene. kjenn på bremsepedalen om den går langt inn. se gjerne under bilen om du ser snodige dammer. bremsevæske er kleberig og glatt.

et annet tips. ikke få bremsevæske på lakken eller på reimer/gummislanger.

takk for svar :) men å skifte eller fylle på.. kan jeg fylle på? Tviler på at det er helt tomt, da det kun lyser når jeg kjører i oppoverbakker..

Anonym poster: e53c1fe57f9bf734fe1b1711d6a7b410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

for å si det sånn, om det virkelig er fordi det er for lite væske, så høres det veldig itchy ut å kjøre bilen. please lov meg at du tar bilen til et verksted og får sett på problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn, om det virkelig er fordi det er for lite væske, så høres det veldig itchy ut å kjøre bilen. please lov meg at du tar bilen til et verksted og får sett på problemet?

Så jeg kan ikke fylle på?

Det skal jeg. Men tviler sterkt på at verkstedet har tid imorgen.. er jo halv dag og greier :( typisk at dette dukka opp nå midt i påsken..

Anonym poster: e53c1fe57f9bf734fe1b1711d6a7b410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, sorry om det ble rotete.

- er det for lite. fyll på.

- vanskelig å bedømme bilen uten å se den, men jeg er villig til å vedde to dunker med STP bremsevæske på at du har lekkasje. det fikses!

- sjekk hvor langt inn du kan tråkke pedalen. går den helt i gulvet, så lar du bilen stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hehe, sorry om det ble rotete.

- er det for lite. fyll på.

- vanskelig å bedømme bilen uten å se den, men jeg er villig til å vedde to dunker med STP bremsevæske på at du har lekkasje. det fikses!

- sjekk hvor langt inn du kan tråkke pedalen. går den helt i gulvet, så lar du bilen stå.

Okey:) hva vil lekkasje si? bytte ut deler? dyrt? åååår :(

Anonym poster: e53c1fe57f9bf734fe1b1711d6a7b410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det en bremseslange, så er det neppe spesielt dyrt. kan være rust i rør, trenger ikke være så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det en bremseslange, så er det neppe spesielt dyrt. kan være rust i rør, trenger ikke være så dyrt.

kryss fingrene for at jeg får time på verksted imorgen da :) takk for gode råd

Anonym poster: e53c1fe57f9bf734fe1b1711d6a7b410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audiot

Garantert lekkasje fra bremseslange på kaliper bak. Vanlig feil at kopperpakningene på banjokoblingene lekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...