Jump to content
Sign in to follow this  
WildThing

Steel Bars Wrapped Around This Heart Of Mine

Recommended Posts

WildThing

976114_10151683849331605_2064500449_o.jp

på jobb med jack

Fortsetter under...

WildThing

idag kom hun endelig. bestilt tidlig i januar, etter mye jævla styr med fabrikkfeil og jall - så var hun endelig her. bestilt for å bo nordpå, reiser til oslo som familiebil. med meg. han som skulle være nordpå for å bygge seg opp reiser sørover for å være familiefar. to barn så langt, leilighet i lillestrøm og tydeligvis jobb på ahus. ikke måte på. verden er faen meg både ironisk og herlig på en gang, og vet du - det går helt bra.

og inn i helvete så fresh den bilen er, bare for å snakke litt mer om den. fy flate helvete for en farge og motor! og fy faen så keen jeg er på en stakkars stasjonsvogn når jeg er vant med så mye oppjazzede sportsbiler, touring'er og yankee-flak, hehe.

981293_10151689456386605_1881813685_o.jp

SÅ JÆVLIG FORNØYD!

FrkSvår

Det er så fint å vite at selv om du tar en omvei om Bergen så er du på vei hit.

60 timer, føles så kort og lenge på en gang, og det er ganske mye jeg har klart å stappe inn i de timene for å få de til å gå så fort som mulig merker jeg...

:hjerte:

FrkSvår

14 timer! :hoppe:

WildThing

Jack lever. Det har han ikke gjort på mange år. Herrens mange år med strid, jobb og utsettelser av behov, ønsker og følelser. Spesielt følelser.

Jack lever.

Livet har blitt et uendelig nummer, det venter så utrolig mange dager med hans og hennes barn. Og alt det andre. Det er ikke noe som ikke er mulig lengre, for alt bare skjer. Alt bare funker.

Jack lever godt.

Denne kvelden ble avsluttet med film i en sofa, sammen. Jeg kan ikke huske når det skjedde sist. Eventuelt, for å korrigere meg selv - jeg kan ikke huske når det skjedde sist, og føltes rett. Føltes godt. Ekte. Levende.

Jeg har endelig gjort noe rett. Jeg har skaffet meg et normalt liv uten strid og konflikter.

WildThing

For en dag. Ikke nok med at jeg måtte si ha det til min kjære for et par uker i dag tidlig, men jeg fikk jo faen meg ikke sove før jeg stakk til Victoriahavn heller. Tenkte sove på flyet. Det gikk i dass. Jeg pleier alltid plassere meg bakerst i flyet, for der er det som oftest ikke så mye barn. Vel, idag satt jeg vedsiden av en sprellemann på under et år. Ble lite søvn. Flybussen fra Evenes til Victoriahavn, den funket heller ikke - for der satt jeg foran en fyr som snakket sammenhengende i telefonen hele veien. Høyt og brautende på et eller annet afrikansk språk. Jall.

Dro rett til Fagerthun og hentet nybilen, og DET var deilig. Herrefred for en krembolle den bilen er. Angrer ikke en cm på valget, og gleder meg som en unge til å vise den frem til fruen. Tipper hun kommer til å elske den omtrent like meget som meg. It's hawt.

To uker - jeg vil allerede hjem.

Annonse

FrkSvår

10 dager, ikke fullt to uker. 252 timer for å være nøyaktig.

10 dager og noen timer så flyr jeg til Evenes, og så tar vi fatt på den første av Gud-vet-hvor-mange bilturer på den strekningen.

Narvik-Oslo med pitstop der fruen er vokst opp, vi skal nok bli godt vante med den turen.

WildThing

Om du er innom skriveriet mitt i dag/aften/natt/faen heller for å lese positive og oppløftende ord; sorry. Se hos noen andre, idag er jeg ikke der.

For nå skal jeg whine, rante og fortelle AKKURAT åssn det er her.

Jeg har sjeldent hatt en sånn forpult gjennomført bedritten dag. Det finnes ikke ORD for hvor jævlig det skulle ende med å bli. Jeg er loddrett drittlei lastebiler, fakturapiss, kunder og hva faen i helvete ellers som måtte romstere rundt alt med å forsøke tjene penger på å transportere andres pjatt.

Ruten jeg har betjent idag er basert på at toget kommer tidsnok, og det er jo en vits i seg selv. Idag var toget to timer for sent, dette visste vi allerede i går siden forsinkelsen oppstod for to dager siden på norsk side av togbane-nettet. Så avtalen var at jeg skulle dukke opp i lasterampe klokken 08zulu. Storbjeff, tenkte jeg - endelig en dag hvor jeg får drøye det litt om morgenen. Riktignok var jeg litt betenkt, for jeg vet jo fra før av at dette kan backfire noe - og det gjorde det til de grader.

På min post står det faen meg last for TO biler! Og det før de har fått tømt noe som helst fra toget! Hen kom dette fra? Joda du, de GLEMTE å sjekke hva som kom inn via andre lastebiler fra hytt og pine. Jeg skjønte dramatikken, fikk bestilt en bil til for å dele det hele opp - og begynte hive ting i bilene. Det er to timer kjøring før man kommer til det nærområdet hvor kundene mine idag holder til, men den turen skulle ta en halvtime til fordi det selvfølgelig er høysesong for idioter i campingbiler og annet forbanna hobby-sjåfør-pinelse. Ikkeno å gjøre med det, enn å banne litt høyt. Det der tar man igjen på å pushe tempoet under avlastingen.

Jada du.

Vel fremme var det bare å haie igang mellom de forskjellige kundene. Jeg er godt i siget da den største kunden er neste på skjema, og hvem er det? Det er Forsvaret. Hva bedriver Forsvaret på leirene sine i Nordnorge i disse dager? Jo! Øvelse! Terrorberedskap A! Det betyr effektivt at det faen meg er klin umulig å betjene noe som helst der inne som sivil, alle dører er plutselig stengt og man må ringe rundt for å få fatt i kundene... Det kan være litt vanskelig når ikke alle fraktbrevene har oppført noen kontaktperson... Jeg begynte huske hvorfor jeg med glede forlot jobben min der selv, makan til håpløst regime av imbisile mennesker og deres påfunn.

Vel ute av smørja, og kraftig forsinket var det bare å begi seg på resten av dagens kunder. Klokken begynte nærme seg den pålagte hviletiden min på 45 minutter, og tidspunktet for når jeg ville bli tvunget til å ta denne idag var dessverre samme tid som bedriftene begynte stenge. Så jeg måtte rett og slett haie på - og jeg var i siget.

Helt til jeg hadde levert Europris. Og kom ut til mitt spetakkel av en lastebil. Hva står foran meg? En jævla tyskregget campingvogn. Klin fuckings umulig å finne eier. Når mennesket endelig kom etter usedvanlig lang tid, så er det ikke for å flytte kjøretøyet - neida du. Han skulle inn og handle mer, og kunne ikke forstå at jeg var så irritert for at han stod i veien. "han skulle jo bare". Jeg ba mennesket om å ta tilfart med hele den fuckings Passaten sin med tilhørende horehus hengende på hjul bak, før jeg effektivt ville stanse resten av ferien hans. Han tok hintet, og lirte av seg noe om at "nå kom ikke jeg til himmelen med slik ukristelig adferd". Han skulle vel helst visst hvor nærme han var på å finne ut om det faktisk finnes en gud eller ei.

Men jeg greide det! Fikk levert hvert eneste fuckings gods i området før hviletid. Et eneste gods igjen på en eller annen gård, og bare velstand. Juhu.

Hvor lenge var Adam i Paradis? Jeg vet ikke, selv om jeg er vokst opp der.

Denne gården jeg skulle til, var ikke akkurat lett å spore opp. Greide det til syvende og sist via 1881 å finne ut hen i ingenmannsland dette objektet holdt til.

80 minutters kjøring fra E6. Og jeg måtte begge veier. Det skal faen meg i helvete ikke være mulig.

Fikk levert, brukt all tid på faenskapet - legg merke til at dette var fire kartonger gods på tilsammen 34 kilo. Helsikkes flott ressursbruk. La oss også legge til at det ikke var mindre enn TO broer på makshøyde 4.00 meter. Jeg er pr vognkort 4.05. Takke faen for luftsenking på alle aksler.

Så skulle man vel tro at alt var bare lykke på vei hjem? Sånn rent bortsett fra at ALL tid idag er brukt i en fuckings lastebil. Nåneida. Armen på vindusvisker foran førersiden hoppet av pivoten sin. Tre ganger. Selvfølgelig skulle det regne på vei hjem.

Jeg er så forpult drittlei. Hvem i helvete lot meg få begynne med lastebiler igjen?

I morgen er det heldigvis mindre cargo, men jeg skal allikevel betjene to tettsteder. Fredag er det i tillegg Finnsnes for å kjøre returgods også, og det er KUN stress. Kjenner veldig på meg selv at jeg ikke gidder mer. Legg til en helsikkes masse drama med nærmeste familie, den gledelige opplevelsen av å få bankkort skimmet - og opplevelsen av å måtte vente på behandling av dette, problemer med magen (kjenner jeg sannsynligvis har magesår som vil krangle igjen) og oppå det hele kan du legge til at jeg ikke får gjort en dritt av det jeg skal med Broncoen min fordi jeg tilbringer dagen i lastebilen. Jeg trenger virkelig mer utfordringer, jeg kjenner virkelig på meg at jeg er klar for mer drama. Bring it on.

WildThing

Og der var allerede denne dagen gått solid i dass også. Jeg vil være ferdig med dagens jobb i ti-tiden på kvelden, for så å laste igjen klokken seks fredag morgen.

Jeg vurderer gå og henge meg litt. Bare for en time.

Guest Tekola

Plutselig satte jeg veldig mye mer pris på å være ute i fødselspermisjon. Og det var jo ikke en gang mandag i går! Du fikk tydeligvis en ekstralevering denne uka. Stakkars :P

Du skulle bare latt lastebilen lukte litt nærmere på tyskerens kjøretøy, da hadde han nok fått fart på seg! Men det hadde vel muligens blitt upraktiske mengder med papirarbeid av det... :sjenert:

WildThing

Sannspådde Jack. HEI MAGESÅR, LENGE SIDEN! Har ikke savnet deg.

FrkSvår

Ville dele siste vers av Lars Winnerbäcks Söndermarken med deg i dag;

Jag kan inte återvända
En brottsplats måste vila
Flyktbilen är dumpad
Stålarna är rena
Nu bygger vi ett nytt hem
Startar upp och börjar om
Söndermarken jagar mig
men jag är inte där

Hele sangen anbefales forøvrig.

Nå er vi under 180 timer til vi er sammen i nord - tenk litt på det du ;)

Edited by hjärterdam

Annonse

WildThing

jeg hadde aldri trodd at jeg skulle savne denne igjen.

55133_10150090859631605_4965609_o.jpg

men det gjør jeg. det var pokkers mye enklere der.

Guest Animula

Det høres ikke noe særlig ut med alt dette stresset Capt'n Jack, selv om du skriver morsomt.

Gratulerer med den skinnende røde til deg og dere! ;)

Det hjelper vel på at du og madammen har det så fint, hun får stresse deg ned noen hakk tror jeg.

WildThing

trust me, uten fru jack så hadde jeg gått fra vettet for lengst.

apropos vette, det ser faen meg ut til at jeg har fått solgt bilen! aldri trodd at jeg skulle si dette, men det gleder meg - for de pengene kommer godt med.

og det er litt trist også. fuck it. jeg har en deilig mazda det dunster nybil av.

kroppen er i bedre form idag, men jeg merker at jeg ga den en solid trøkk de to siste ukene. jeg tar hintet. gire ned. gammel gubbe. etc.

Guest Animula

Hvilken bil har du solgt da?

Godt at du kan ta et hint med helsa! Og at noen holder vettet ditt på plass. :)

Gammel gubbe er du nå ikke enda.

WildThing

har ikke solgt enda, men har en kar som fremstår som veldig seriøst interessert. jeg vet også at han har pengene.

536016_10151389950446605_538677491_n.jpg

"I hate to see you leave, but I love to watch you go"

Edited by JackPreacher

WildThing

vært ute og fartet med athene på en slags semi-langtur i kveld. er jo enda ikke kjent med familiebilen, ikke passert 500 km på telleren engang. men hun imponerer, jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier dette er en av de fem beste bilene jeg har eid. danker selvfølgelig og helt klart ut den forrige m6'en.

WildThing

1367591270.jpg

en plan fødes.