Jump to content
Sign in to follow this  
WildThing

Steel Bars Wrapped Around This Heart Of Mine

Recommended Posts

WildThing

8. mai. Jeg har konstatert ovenfor meg selv at jeg er blitt totalt ute av form og rett og slett feit. Uniformen passer ikke akkurat spesielt godt lengre, den satt som et skudd for nesten et år siden. Heldigvis kan jeg skylde på lastebilen, magen kom med den.

Var en fin dag idag sånn rent bergens-vær-messig. Litt vind, greit nok, men solen var såvidt tilstede og varmt var det jaggu også. Vært en tur på Telavåg, og det var en fin seremoni.

Jeg venter på feriepenger fra jobben i Bergen, var lovet at disse skulle komme idag. Strengt tatt burde jeg gi opp å høre på når penger liksom skal komme, det klaffer aldri bortsett fra på de regulære lønningsdagene. Løfter og mennesker som bryter dem.

Fredag reiser jeg nordover igjen for å bryte med lastebiler en uke. Det vil si, først skal nevø konfirmeres på lørdag. Det betyr at jeg får se deler av familyen som jeg sjeldent ser pga geografi etc. Sånn det blir når man har søsken nesten på Nordpolen.

Jeg selv gleder meg egentlig pittelitt til å få herje med lastebilene igjen, liker litt tankeløst jalla-arbeid i blant. Mest av alt gleder jeg meg allikevel til neste helg. Jeg er litt lei av å ikke få holde på Hjärterdam sånn ordentlig og lenge. Det skal bli veldig greit å bli ferdig i Nordnorge.

Fortsetter under...

FrkSvår

Haha! Det handlet ikke om styrke, det handlet om å være utspekulert.

WildThing

Haha! Det handlet ikke om styrke, det handlet om å være utspekulert.

begge deler taler uansett til min fordel ;)

FrkSvår

Fine brødre du har.... Sånn siden det er dem jeg får se på skype og ikke deg :P

WildThing

her får du hele familyen av bajaser. det vil si, er jo faktisk to brødre til du ennå ikke har fått beskue.

FrkSvår

Sånn er det, du har noe å bli vant til du og, mtp trønderbataljonen ^^

Annonse

FrkSvår

Jag vill alltid ha dig nära

När som åren läggs till år

Och vad livet vill oss lära

Är att framtiden är vår

Hørte på denne, og - surprise surprise - tenkte på deg.

WildThing

HAIN KJØRE EEE6!

idag har jeg i grunnen ikke fått gjort noe fornuftig på jobb, men jeg har stått litt i kø. whoho!

varmt i victoriahavn, i en dødtime satt jeg og to kollegaer i solen og spiste is. kan ikke klage, da.

FrkSvår

På denne tiden i morgen er du på Gardermoen, og om pluss-minus 30 timer ses vi :)

Tenk litt på det, du :)

Edited by hjärterdam

WildThing

det har vært en nydelig helg. det har vært den nydeligste på lange tider. det har vært en helg jeg rett ut har fortjent, for i alle disse årene som har vært før de som er nå - så har det ikke vært så veldig nydelig.

for en gangs skyld gjør jeg det rette.

klokken er over halv to på natten, jeg sitter igjen i nordland og kikker ut vinduet fra "rommet" mitt. nå i kveld føles rommet mitt virkelig som en celle. jeg er 1400 km unna der vesentlige deler av meg selv er, sammen med noen begynnende deler av flyttelasset mitt. sammen med tankene mine. sammen med kvinnen som de neste ... tja... 60 årene må slite med det jævlig barnslige mennesket jeg er.

jeg får vel heller prøve å være litt moden sånn innimellom.

det plager meg egentlig ikke så mye som jeg hadde trodd, å flytte til den delen av landet jeg alltid har sagt at "dit skal jeg ikke". det blir østlending av meg et par år, og det er greit nok. jeg får gjort et par av de tingene jeg vanskelig kunne gjøre andre steder i landet, i løpet av denne tiden. jeg er dessuten overlykkelig over å ha fått ordnet skruplass til DeVille'n, jeg tror faktisk på at den kommer til å bli ferdig innen 2015. det har gått snodig enkelt å få flyttet, jobb var ordnet på 2 minutter, flere venner av meg har flyttet østover og til og med min søster skal til oslo for å studere på universitetet. blir spennende å se hvor lang tid hun bruker på å bli lege.

og jeg savner kvinnen. jeg føler meg som en patetisk fjon-skalle som greier havne i så pokkers sentimentale tankefjas. fact it, for en gangs skyld føler jeg at det er ekte. at jeg gjør noe ekte. at jeg til og med får tilbake noe ekte.

mannen som aldri har vært singel, er for første gang i et forhold som betyr noe.

mannen som før ikke gadd bry seg om forholdet og/eller kvinnen var i ferd med å gå tom for grunner til videre fortsettelse, har gått inn for å bli for alltid.

mannen som før ikke hadde helt interesse av å bli så forbasket normal, er på veg inn i felles lån, felles hund og to stasjonsvogner.

og det på goddamn lillestrøm! ironien er herlig, ironien er rett og slett verd et ekstra smil.

og jeg? jeg er happy. det var lenge siden, det.

WildThing

solen steiker ute. jeg tror jeg har stor risiko for å gå inn i fare "solbrent" om få strakser.

hva har jeg bedrevet? jo, jeg har betafset min herlige deilige Ford Bronco i understellet bak. ja, altså bremsene. revet ned alt av bremser og wire i hytt og gevær for å bygge opp alt på nytt. gikk kjappere enn jeg hadde tenkt, er ferdig med ene siden nå. vel. altså. jeg glemte å kjøpe parkeringsbrems-wire. så jeg må ta ned alt for å montere på nytt, fordi dette festes BAK alt annet nytt der inne. skjit skjer.

neste etappe er andre siden, forventer egentlig ikke noe mer problemer der. deretter kommer forstillingen, der skal to foringer, et stag og to styrekuler skiftes - piece of cake - gjort på 7 timer.

fant mer rust på bilen, though. det vil si, jeg visste den var der, og det er definitivt en bagatell med tanke på at hele bilen skal lakkes allikevel. men det jeg ser er at verkstedet som lakket bilen sist ikke har den minste respekt for kunden som skal ha resultatet. her har de tinnet og spaklet over rust som noen andre idioter, når de har reparert skade. istedet for å gjøre en ordentlig jobb, så har de kuttet noen idiotisk korte hjørner og laget mer arbeid til neste eier. i dette tilfellet meg.

betyr i det lange løp nix, men aldri i helvete om kongsberg billakkering skal få røre noen av mine biler. idioter.

600981_10151651706326605_1681441370_n.jpg

et stykk (nesten) ferdig bremsetrommel.

jeg er litt sur for at det er helligdag og jall, skulle gjerne hatt prøvenummer på cadillacen og frest meg en tur i solværet. tar det neste helg :)

FrkSvår

Skal du bare leve til du er 95? Da er jo jeg bare 88, og kvinnene i min slekt lever mye lengre enn det, så du har å holde ut noen år til!

Er ikke noe greit å være her uten deg akkurat nå, hadde selskap av mini i natt, så han lå og sparket på meg, sikkert ikke ulikt opplevelsen du hadde forleden natt :fnise:

Men nå er han reist til pappaen sin, så nå er det helt stille hjemme når jeg kommer hjem. Æsj.

WildThing

Legg på ti til da. Så er vi der ^^

Annonse

WildThing

en lang arbeidsuke er over. vært litt hell in heat her, solen har steikt og jeg er temmelig solbrent her og der. spesielt venstre øret. og armene, i god gammel lastebil-kusk-stil.

for litt siden begynte det - endelig - å regne, men det er temmelig varmt og lummert ute allikevel.

jeg elsker det. disse nordlands-sommerene er helt fantastisk.

endelig er det bekreftet når min herlige mazda kommer. det har virkelig tatt sin tid med mye uforutsette skjær. det største av dem har vært en fabrikasjonsfeil på dette berømmelige i-loop systemet til mazda. er jo for så vidt greit at de utbedrer slikt, for all del. men det skal bli godt å få ræven godt plantet inn i henne.

da jeg kjøpte henne den 17. januar så var jeg egentlig allerede solgt i den forstand at jeg visste lenge før at dette var bilen jeg skulle ha. fantastiske nye innovasjoner, et usedvanlig sexxeh utseende og en forbløffende lav pris for så mye utstyr, bil og motor. og verdens mest kinkye farge.

det jeg ikke ante den gangen var at dette skulle faktisk bli familiebil, jeg er veldig glad for at jeg kjøpte stasjonsvogn. min kjære fru jack eier idag en pram av en fransk "bil" som stempler ut av vei-verdigheten helt offisielt den 1. juni, og ironisk nok dukker mazdaen opp dagen før. jeg innser at jeg blir nødt til å regne med broncoen som min daily driver en stund til, hehe.

men det skal vel egentlig gå bra. broncobaby begynner komme seg, nå venter jeg på parkeringsbrems-wire fra usa, og så er jeg egentlig komplett bremsemessig. deretter venter en seriøs sveisejobb i selve rammen og utbytte av en del karosseri-plate. walk in the park. hadde jeg vært komplett med alle delene, så hadde bilen vært ferdig om to uker.

og når hun er ferdig, så setter jeg kursen sørover til fru jack for godt. ja, jeg vet, vi er alt for sukkersøte og diabetes-fremkallende - men faktum er at jeg savner henne noe helt avsindig. det er helt utrolig at JEG faktisk skulle være så klar for et forhold. for et så seriøst forhold. det blir ikke mer seriøst i et forhold enn der vi to er nå.

det er jævlig rart å kjenne på sine egne følelser, og innse at man er ganske menneskelig tross alt.

det er minst like rart å kjenne på dette kontra alle de andre forholdene, romansene, kvinnene, reboundene... ja, alt.. der jeg har vært. for jeg kan ikke legge skjul på at det har vært mange. jeg har rett og slett ikke hatt for vane å være singel, men på den andre siden har jeg heller ikke hatt for vane å følelsesmessig involvere meg i mine egne forhold. høres helt absurd ut, men sant er det.

men nå, nå planlegger jeg. jeg savner. jeg funderer. heck, jeg ringer. alt det der jeg ikke gjorde helt naturlig før. alt det der så mange har bebreidet meg for å ikke gjøre eller gi, og som jeg har følt meg så utrolig umenneskelig og freaky for.

her er jeg. forelsket. og fullstendig uerfaren.

WildThing

fy faen jeg er treig i dag. knapt begynt på halvparten av det jeg skal gjøre. *piske meg selv*

WildThing

417795_10151618844386605_297100834_n.jpg

jeg liker dette bildet, for jeg vet så mange jeg ville sendt det til

FrkSvår

Liker å lese om dagene dine her inne, selv om jeg forsåvidt kanskje er en av de best opplyste om dagene dine sånn generelt :fnise:

Har sittet ute til nå, lest bok (uten biljakt), og kjent på sola. Sist det var vær til å sitte ute var du der. Det savner jeg. Og jeg gleder meg til du er her igjen.

Denne mellomfasen er ikke noe grei, og jeg gleder meg til den er over. Jeg gleder meg rett og slett til hverdag. Hverdag med jobb, unger, venner, hverandre.

WildThing

jeg vurderer å drite i jobbings på bil i kveld og heller ta ut dronningen. onkel piper noe om at prøveskilter er ledige...

WildThing

tilbringer ettermiddagen med å se på hus i lillestrøm og søke jobb på ahus. the irony.

WildThing

gått og kokt migrene i hele dag. forøvrig ganske underlig med tanke på at jeg ikke pleier ha det så lenge om gangen. mulig kroppen begynner få nok av stress og mega-arbeid, og forsøker forklare meg med stor skrift at det er nok. for det har den i så fall rett i. but I cannot be bothered.