Gå til innhold

DET HETER IKKE DET!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Susan Sto Helit skrev (1 minutt siden):

Den gjør jo det. Det står klart og tydelig at: 
Svindlerne har ikke visst noen ting om at de har bestilt ting i Maries navn. 

Godt jobbet er det jo, men ganske stor nyhetsverdi, at man kan være svindler uten å vite om det. 

:D ja, ikke sant? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Susan Sto Helit skrev (10 timer siden):

Av en eller annen grunn blir dette ikke helt det samme for meg, som "you do you". 

I mange sammenhenger blir det kanskje rett. I andre sammenhenger blir det "Gjør det som blir riktig for deg" eller "Gjør det som føles rett for deg". Men i de fleste sammenhenger ønsker man å formidle BÅDE at noen skal gjøre det de mener er riktig for seg selv, OG at de ikke skal bry seg så mye om hva andre tenker om det de gjør. 

Så "You do you" har et element av "Ikke bry deg om hva andre tenker". 

Og da blir det lettere å bruke det enkle uttrykket "you do you", enn å komme med setningen "Du må gjøre det som er riktig for deg, og ikke bry deg så mye om hva andre tenker!"

Dette, men samtidig med et element av 'ikke legg deg opp i at andre gjør det annerledes' i tillegg. Det er noe jeg som bevisst kjøttspisende menneske kunne sagt til en misjonerende veganer for eksempel. You do you vil da bety 'ha det kostholdet som er riktig for deg, ikke bry deg om hva andre mener om det og la meg få ha mitt kosthold i fred'.

Anonymkode: 77d0f...cbb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2025 den 0.52):

Fra Min Mote igjen:

«Det er ikke alle 76-åringer som hadde pullet of denne looken»

Kom igjen a 🤨 «Pullet of»?! «Pullet» er navnet på en hønekylling som ikke er rundet året. 

Ikke kan de skrive engelsk og det finnes da vel noen norske ord istedenfor? 

Det er ikke alle 76‑åringer som hadde fått til denne looken.

Anonymkode: bdabc...36f

Men hvorfor bruke «looken»? 

Anonymkode: ee90e...e94

• Liker 2
Skrevet

Mange på kg kan ikke forskjell på godt / gått 

Anonymkode: ee90e...e94

• Liker 2
Skrevet
Susan Sto Helit skrev (22 timer siden):

Av en eller annen grunn blir dette ikke helt det samme for meg, som "you do you". 

I mange sammenhenger blir det kanskje rett. I andre sammenhenger blir det "Gjør det som blir riktig for deg" eller "Gjør det som føles rett for deg". Men i de fleste sammenhenger ønsker man å formidle BÅDE at noen skal gjøre det de mener er riktig for seg selv, OG at de ikke skal bry seg så mye om hva andre tenker om det de gjør. 

Så "You do you" har et element av "Ikke bry deg om hva andre tenker". 

Og da blir det lettere å bruke det enkle uttrykket "you do you", enn å komme med setningen "Du må gjøre det som er riktig for deg, og ikke bry deg så mye om hva andre tenker!"

Jeg tenker at uttrykket «kjør ditt eget løp» kan være dekkende for «you do you»?

• Liker 3
Skrevet
Kålrota skrev (På 4.11.2025 den 7.48):

Man må ikke ha utdanning for å jobbe som journalist, det er nok mye av forklaringen. 

Jeg googler av og til den som har skrevet en artikkel hvis språket/grammatikken er helt elendig. Og joda, de fleste har "journalist utdanning".

Anonymkode: 50a7d...9ae

• Liker 3
Skrevet

Bidrag til diskusjonen om dagens journalister.

Screenshot_20251108-131654.thumb.png.ef4bf62ec360fbb37af31dd8b503b9f4.png

Jeg synes enhver journalist med respekt for seg selv bør vite at priser ikke kan være billige. Varer er billige, priser er lave.

Anonymkode: b2ff5...81e

• Liker 8
Skrevet
Hareena skrev (På 24.10.2025 den 16.13):

Eller "gre alle over en kam"😀

(Personlig er jeg veldig glad for å ha en frisør som behersker teknikken med å skjære håret)

Ja, orker ikke frisører som drar, grer og tar oss istedenfor og skjære håret. 

når jeg leser disse pussige variantene får jeg bilder i hodet av hva som faktisk skjer hos frisør/ barberer de som skriver det går til. 

Anonymkode: 0cfc9...639

Skrevet

En ting som går igjen her på kg, men som jeg aldri har hørt ellers. Kalle leppepomade / lipgloss for lypsyl? 
- hvilken lypsyl bruker du? Jeg bruker Nivea 😅

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En ting som går igjen her på kg, men som jeg aldri har hørt ellers. Kalle leppepomade / lipgloss for lypsyl? 
- hvilken lypsyl bruker du? Jeg bruker Nivea 😅

Det var det vi kalte det på skolen på 80-90-tallet, så det er vel den generasjonen som er her???

• Liker 2
Skrevet

Jeg har reagert litt på at man har begynt å kalle stebarn for bonusbarn.

Det høres nesten ut som man har vunnet noe når folk sier at de har bonusbarn.

Minner meg om da jeg spilte Commodore 64 for cirka 40 år siden. Der var det mange spill hvor du fikk bonuspoeng for å ha klart et nivå eller rundet spillet.

• Liker 3
Skrevet
Ramsay Street skrev (49 minutter siden):

Jeg har reagert litt på at man har begynt å kalle stebarn for bonusbarn.

Det høres nesten ut som man har vunnet noe når folk sier at de har bonusbarn.

Minner meg om da jeg spilte Commodore 64 for cirka 40 år siden. Der var det mange spill hvor du fikk bonuspoeng for å ha klart et nivå eller rundet spillet.

Jeg har ofte tenkt at jeg heller vil ha bonusbarn enn stebarn (jeg er ikke gift og kommer ikke til å få egne barn, men ønsker å gifte meg og da få med barn "på kjøpet" for å si det litt stygt). Hvis jeg får stebarn, så vil jeg føle meg som den stygge stemoren som bare vil barna ondt og det vil jeg ikke! Et (eller flere) bonusbarn er en hyggelig ekstra person i livet som gir meg en glede og jeg kan gi glede til. En bonus er alltid hyggelig, så da er et barn i denne sammenhengen hyggelig også. Så er IKKE enig med deg der.

• Liker 3
Skrevet
sofie777 skrev (34 minutter siden):

Jeg har ofte tenkt at jeg heller vil ha bonusbarn enn stebarn (jeg er ikke gift og kommer ikke til å få egne barn, men ønsker å gifte meg og da få med barn "på kjøpet" for å si det litt stygt). Hvis jeg får stebarn, så vil jeg føle meg som den stygge stemoren som bare vil barna ondt og det vil jeg ikke! Et (eller flere) bonusbarn er en hyggelig ekstra person i livet som gir meg en glede og jeg kan gi glede til. En bonus er alltid hyggelig, så da er et barn i denne sammenhengen hyggelig også. Så er IKKE enig med deg der.

I oppveksten hadde jeg et par venner som hadde stemødre. Men sett utenfra virket det som de hadde et godt forhold til hverandre. Selv om de kalte henne stemor. Eneste jeg forbinder med stemødre som vil barna ondt, er stemoren til Askepott.

Men da får vi bare enes om å være uenige.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.10.2025 den 16.07):

For meg er mellomnavn typ "Grete Marie" , der Marie er mellomnavn. Heter man Grete Marie Olsen Hansen, så er Olsen og Hansen begge etternavn. Å si noe annet er bare FEIL uansett hva man har googlet fram🤣🤣🤣  Lurt å bruke hjernen vettu! 

Anonymkode: 360e5...a28

Det er feil.

Grete Marie er begge fornamn.

Olsen mellomnamn.

Hansen etternamn.

Om både Hansen og Olsen skal vere etternamn, er kravet bindestrek: 

Hansen-Olsen. 

• Nyttig 4
Skrevet

Det klør i ørene når influencere som sminker seg sier de "går inn med" -opplyser om gitt sminkeprodukter 🙈🤮 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det heter ikke "tidelig nyttårsfeiring" ! Det heter "TIDLIG nyttårsfeiring".  🤨

Anonymkode: 14bef...78e

Skrevet

Denne fikk jeg bilder i hodet av :ler:

Screenshot_20251112-114308~2.png

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...