AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #4101 Del Skrevet 9. juli 2021 On 7/8/2021 at 11:35 AM, Honey Dew said: Nettopp, men nå bor vi ikke i England eller Usa. Det heter spille på norsk. Nei, gaming er godkjent på norsk når det gjelder esport Anonymkode: afe99...408 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #4102 Del Skrevet 9. juli 2021 On 7/8/2021 at 11:54 AM, AnonymBruker said: Men det er i det minste "riktig" bruk, dvs. det bruker på samme måte i Norge som i England og USA. Det jeg begynner å himle med øynene er når folk sier "jeg gamer Super Mario", da det blir helt feil på begge språk. Anonymkode: 8abcc...639 Når du gamer super Mario tolker jeg det som mer seriøs spiller enn en gjengs spiller. Anonymkode: afe99...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #4103 Del Skrevet 10. juli 2021 "Vi begge..." DET HETER BEGGE, UTEN NOE VI. Ja, på engelsk heter det "we both", men det er altså engelsk. Anonymkode: dabc2...b52 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #4104 Del Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 29.6.2021 den 12.16): Har hørt noen si «et strikk», men er det ikke «en strikk» og dermed strikker i flertall? og kuer er vel ikke feil? Mener du det skal være kyr? kontorer ble jeg usikker på Anonymkode: 8d7d4...a89 Et strikk - strikket - flere strikk- alle strikkene En strikk - strikket- flere strikk- alle strikkene. Om begge er "lov" vet jeg ikke, men som en annen her sa, i Vestfold sier vi Et strikk. Jeg har flyttet og mange reagerer på at jeg sier "gidder du å gi meg hårstrikket?" Eller noe i den duren. "Hæ? Det heter jo strikken! Strikket? Wtf?!" Anonymkode: 85804...0fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #4105 Del Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Et strikk - strikket - flere strikk- alle strikkene En strikk - strikken- flere strikk- alle strikkene. Om begge er "lov" vet jeg ikke, men som en annen her sa, i Vestfold sier vi Et strikk. Jeg har flyttet og mange reagerer på at jeg sier "gidder du å gi meg hårstrikket?" Eller noe i den duren. "Hæ? Det heter jo strikken! Strikket? Wtf?!" Anonymkode: 85804...0fd Ble feil i andre der. Autokorrekt slo inn siden jeg skrev strikket først 😂😝 Anonymkode: 85804...0fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #4106 Del Skrevet 13. juli 2021 Hva er dette nye med å kose seg glugg? Det er vel å kose seg glugg ihjel! Anonymkode: 19d8c...9bb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #4107 Del Skrevet 13. juli 2021 Det heter ikke "i forhold til denne saken mener jeg vi burde ..." "Dere vil få mer informasjon i forhold til hva vi har tenkt så langt" - med mindre man mener at dere vil få ufattelig mye mer informasjon enn hva dere har fått til nå. "I forhold til det nye lovverket er jeg veldig uenig" Osv. HALLO?! I forhold til betyr at noe er målt opp mot noe annet, enkelt sagt. Det har overhodet ikke det samme som "i forbindelse med", "med tanke på" og lignende uttrykk. Anonymkode: a522b...7e7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #4108 Del Skrevet 13. juli 2021 Just now, AnonymBruker said: Det heter ikke "i forhold til denne saken mener jeg vi burde ..." "Dere vil få mer informasjon i forhold til hva vi har tenkt så langt" - med mindre man mener at dere vil få ufattelig mye mer informasjon enn hva dere har fått til nå. "I forhold til det nye lovverket er jeg veldig uenig" Osv. HALLO?! I forhold til betyr at noe er målt opp mot noe annet, enkelt sagt. Det har overhodet ikke det samme som "i forbindelse med", "med tanke på" og lignende uttrykk. Anonymkode: a522b...7e7 Ble litt ivrig der, og ser at norsken min er på ingen måte perfekt. Særlig ikke som anonym, som ikke kan redigere. Likevel mener jeg "i forhold til" blir brukt tullete mye feil. 😅 Anonymkode: a522b...7e7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 14. juli 2021 #4109 Del Skrevet 14. juli 2021 Lage mat fra grunnen sier mange. 😡 Det heter ikke det!! Det heter å lage mat fra bunnen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jensine Skrevet 16. juli 2021 #4110 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 14.7.2021 den 0.45): Det heter ikke "i forhold til denne saken mener jeg vi burde ..." "Dere vil få mer informasjon i forhold til hva vi har tenkt så langt" - med mindre man mener at dere vil få ufattelig mye mer informasjon enn hva dere har fått til nå. "I forhold til det nye lovverket er jeg veldig uenig" Osv. HALLO?! I forhold til betyr at noe er målt opp mot noe annet, enkelt sagt. Det har overhodet ikke det samme som "i forbindelse med", "med tanke på" og lignende uttrykk. Anonymkode: a522b...7e7 Vet det er feil og bruker "med tanke på" osv selv. Men syns ikke det er så rart at man blander det der. Forhold brukes også om relasjoner - hva slags forhold har du til Lise? Ikke rart man bruker det i steden for "relatert til" f. eks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4111 Del Skrevet 20. juli 2021 Hate på. Jeg blir sprø Som i : jeg hater på ham fordi han (…) Det heter ikke det !! 🤬🤬🤬 Anonymkode: 7d9da...a22 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4112 Del Skrevet 20. juli 2021 Når noen sier mekke mat. Du mekker en bil, du lager mat. Anonymkode: 7c5ea...e6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 21. juli 2021 #4113 Del Skrevet 21. juli 2021 Ord og uttrykk bare i dag: -lage storm i glasset - få det av brystet mitt - ta alle over en kam - ta det i lufta 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zidji Skrevet 28. juli 2021 #4114 Del Skrevet 28. juli 2021 Jeg får litt noia av alle som skriver "i blandt". Hvorfor tror så mange at det skal være en D der? Ja, jeg vet at for lenge siden så kunne en skrive med D, men det burde ikke være noe som påvirker dagens skrivemåte. Og så hater jeg (på, lol) alle de som bruker ordet 'dog' alt for mye i stedet for å skrive men/likevel, eller at de bruker det på samme måte som det engelske "though". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #4115 Del Skrevet 28. juli 2021 13 hours ago, Zidji said: Jeg får litt noia av alle som skriver "i blandt". Hvorfor tror så mange at det skal være en D der? Ja, jeg vet at for lenge siden så kunne en skrive med D, men det burde ikke være noe som påvirker dagens skrivemåte. Og så hater jeg (på, lol) alle de som bruker ordet 'dog' alt for mye i stedet for å skrive men/likevel, eller at de bruker det på samme måte som det engelske "though". Når ville du brukt dog da? Anonymkode: afe99...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaChristina Skrevet 28. juli 2021 #4116 Del Skrevet 28. juli 2021 Psykriatri. Og vi tar det i PLENIUM. Hygene. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 30. juli 2021 #4117 Del Skrevet 30. juli 2021 Assist i fotball. Heter målgivende pasning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 30. juli 2021 #4118 Del Skrevet 30. juli 2021 Jeg flydde til Italia. Ser mer og mer av det. Til og med i bøker😳 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #4119 Del Skrevet 30. juli 2021 Uforventet! Nei, det heter ikke det, det heter uventet!! Anonymkode: 5603e...b38 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 30. juli 2021 #4120 Del Skrevet 30. juli 2021 Selvbruning! Ikke selvbrunning! Ser flere og flere skrive selvbrunning, hvor i svarte helvete får de den ekstra n-en fra??? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå