Gå til innhold

Følge fartsgrenser = sinke


Orbis

Anbefalte innlegg

Fikk lappen i slutten av januar, og er følgelig litt i "nazi"-modus når det gjelder fartsgrenser. Problemet er at det virker som om ingen andre bryr seg stort om dem. Hver gang jeg er ute å kjører (nesten uten unntak) så føler jeg meg som en sinke, fordi det at jeg holder fartsgrensene fører til at jeg kjører saktere enn alle andre. Prøver så godt jeg kan å overse de som havner helt oppi rumpa på meg hver gang, men det hender at jeg lar meg påvirke, noe som førte til at jeg kjørte litt fort fobi en fotoboks for noen dager siden (er ikke sikker på om jeg ble tatt eller ikke).

Så hva er folks meninger om fartsgrenser? Holdere dere dem eller ligger dere over/under?

Endret av Orbis
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fartsgrenser er til for å holdes, men husk at de fleste spedometer viser litt for mye (sjekk hvor mye om du har en fartsmåler i nærheten av deg). Dvs at du i de fleste tilfeller trygt kan ligge 5 over uten å bli tatt og kanskje være litt mindre "sinke" :)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg til fartsgrensen jeg også. Sykt irriterende med biler som skal klistre seg i rompa di når man faktisk kjører i forhold til fartsgrensen. Da spyler jeg vinduene slik at det fyker på bilen bak meg..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fartsgrenser er til for å holdes, men husk at de fleste spedometer viser litt for mye (sjekk hvor mye om du har en fartsmåler i nærheten av deg). Dvs at du i de fleste tilfeller trygt kan ligge 5 over uten å bli tatt og kanskje være litt mindre "sinke" :)

Vet at speedometeret mitt går litt for fort, har sammenlignet den med GPS'en noen ganger, men selv med 5 over kjører alle andre fortere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder meg til fartsgrensen jeg også. Sykt irriterende med biler som skal klistre seg i rompa di når man faktisk kjører i forhold til fartsgrensen. Da spyler jeg vinduene slik at det fyker på bilen bak meg..

Hmm... kanskje jeg skal stille vindusspylerne litt opp og begynne med det :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... kanskje jeg skal stille vindusspylerne litt opp og begynne med det :fnise:

Hehe, ja! Mine spyler tre ganger når jeg trykker og kommer ut tre steder så det fyker alltid ut bakover! Til pass for de som klistrer seg oppe i meg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det for ille får man nesten bare slippe forbi(vil ikke få rygg/nakke skader om jeg skulle måtte bråbremse), om man blir tatt for å ligge for nermt rævva på bilen forran kan man fort miste lappen. Politiet skulle vert mer ute på veiene og følgt med.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fortsett å hold grensene du! Jeg ligger alltid ca på grensen eller bittelitt over ( ifølge speedometeret) og enda føler jeg meg som gåsemor i trafikken, da det gjerne ligger en rekke biler bak meg, som på død og liv vil forbi, for så å ligge rett foran meg i samme fart som meg - merkelige greier!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjører for sakte. Alle speedometre viser for mye, noen opptil 10 km, faktisk. Jeg har alltid gps'en påslått når jeg kjører, og den gir meg eksakt fart. Kan godt hende det du som ligger og lunker i 70 km/t i 80-sonen foran meg når jeg skal på jobb. ;)

http://www.klikk.no/...ticle536016.ece

Jeg kjører ikke for sakte for jeg vet at speedometeret mitt går for fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kjører for sakte. Alle speedometre viser for mye, noen opptil 10 km, faktisk. Jeg har alltid gps'en påslått når jeg kjører, og den gir meg eksakt fart. Kan godt hende det du som ligger og lunker i 70 km/t i 80-sonen foran meg når jeg skal på jobb. ;)

http://www.klikk.no/motor/bil/article536016.ece

mitt ligger ca 6 km under og det tar jeg høyde for. Jeg er forøvrig aldri plaget med disse på jobbveien min, da den er en opplevelse med svinger, stup og der man har rikelig med steder der man må svinge inn, når man møter biler fordi det bare akkurat går to i bredden. Køen har jeg bak meg på en flott strekning på E6 der mange har fått fartsbot.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS: Det er kulere å komme helskinnet frem i ro og mak, om en så kjører under fartsgrensen, enn det er å ha hastverk og så ende opp i diket. Er man stresset og har dårlig tid er veien feil sted å ta igjen tapt tid på.

La andre få kjøre så dumt som de vil. Den dagen det er kontroll og du ser bilen som kjørte forbi deg for to minutter siden stå der, ved siden, så kommer du til å le og føle deg stolt over at du har førerkortet ditt og holder deg til fartsgrensene.

For øvrig: noen som vet, er fartsskilt et påbud eller et forbudsskilt? Særlig spent på om TS vet dette. ;)

Anonym poster: ce982e40f197f9da93d65d2c6f1f5cbf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS: Det er kulere å komme helskinnet frem i ro og mak, om en så kjører under fartsgrensen, enn det er å ha hastverk og så ende opp i diket. Er man stresset og har dårlig tid er veien feil sted å ta igjen tapt tid på.

La andre få kjøre så dumt som de vil. Den dagen det er kontroll og du ser bilen som kjørte forbi deg for to minutter siden stå der, ved siden, så kommer du til å le og føle deg stolt over at du har førerkortet ditt og holder deg til fartsgrensene.

For øvrig: noen som vet, er fartsskilt et påbud eller et forbudsskilt? Særlig spent på om TS vet dette. ;)

Anonym poster: ce982e40f197f9da93d65d2c6f1f5cbf

Du var den nerden i klassen min som pleide å minne læreren på å gi lekser, er du ikke? :jepp:

Anonym poster: 3a9331627a8025e3f034e1e6ced66cf6

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til TS: Det er kulere å komme helskinnet frem i ro og mak, om en så kjører under fartsgrensen, enn det er å ha hastverk og så ende opp i diket. Er man stresset og har dårlig tid er veien feil sted å ta igjen tapt tid på.

La andre få kjøre så dumt som de vil. Den dagen det er kontroll og du ser bilen som kjørte forbi deg for to minutter siden stå der, ved siden, så kommer du til å le og føle deg stolt over at du har førerkortet ditt og holder deg til fartsgrensene.

For øvrig: noen som vet, er fartsskilt et påbud eller et forbudsskilt? Særlig spent på om TS vet dette. ;)

Anonym poster: ce982e40f197f9da93d65d2c6f1f5cbf

Forbudsskilt, forbudt å kjøre over :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder fartsgrensen og irriterer meg en smule over det samme. Det er stressende med disse som ligger og "maser" når man vet man kjører i henhold til grensene. Fikk ny bil i vår og nå har jeg kryssjekket med GPS for å finne ut sånn omtrent hvor stor misvisningen på speedometeret er. Hvis jeg av en eller annen grunn kjører vesentlig langsommere enn fartsgrensen så er det en selvfølge å kjøre ut og slippe forbi (det hendte i blant med en gammel bil jeg hadde for noen år siden - den var ikke så sprek), men når jeg ligger på fartsgrensen og kanskje bittelitt over så orker jeg ikke drive å kjøre ut til stadighet heller, bare for at noen ikke har lært seg hva "fartsgrense" betyr.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke la deg stresse av dem TS. Synes det er utrolig utidig å holde på sånn som enkelte bilister gjør. I begynnelsen, når man først har fått lappen, er det fort gjort å bli stresset når man kjører bil. Dette går heldigvis over etter hvert. Det er jo ikke du som gjør noe feil. Det er det de som kjører for fort som gjør det. Det beste er å holde fartsgrensa, selv om de bak deg kjører for fort. Dersom du må bråbremse og de kjører i deg, er det dem det går utover i forhold til prikker i sertifikatet.

Endret av Samaysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbudsskilt, forbudt å kjøre over :)

Rundt, rødt skilt er alltid forbudsskilt. Det stemmer det ja. Flink du! :)

Anonym poster: ce982e40f197f9da93d65d2c6f1f5cbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...