Gjest Borghild Skrevet 14. april 2013 #141 Del Skrevet 14. april 2013 Nei men faen heller da, jeg har da like stor rett til å svare i denne tråden jeg som alle andre! Og tusen innlegg er vel LITT å ta i! Jeg postet ETT innlegg der jeg nevnte det også svarte jeg et par folk. Beklager så meget om noe ble gjentatt et par ganger fordi det var svar til ulike personer. Hvis det plager deg så veldig kan du vel holde deg vekke fra språkforumet? For skrekk o´gru tenk om det er flere som har nevnt samme tingen i en tråd da? Kom på nå hvorfor jeg holdt meg borte fra dette forumet i lang tid før jeg kom tilbake..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elseby13 Skrevet 15. april 2013 #142 Del Skrevet 15. april 2013 Nei men faen heller da, jeg har da like stor rett til å svare i denne tråden jeg som alle andre! Og tusen innlegg er vel LITT å ta i! Jeg postet ETT innlegg der jeg nevnte det også svarte jeg et par folk. Beklager så meget om noe ble gjentatt et par ganger fordi det var svar til ulike personer. Hvis det plager deg så veldig kan du vel holde deg vekke fra språkforumet? For skrekk o´gru tenk om det er flere som har nevnt samme tingen i en tråd da? Kom på nå hvorfor jeg holdt meg borte fra dette forumet i lang tid før jeg kom tilbake..... Jeg forstår deg godt, jeg! Folk glemmer allmenn folkeskikk når de skriver på en skjerm. Jeg kan tenke meg historien din: i begynnelsen var det søtt og til og med litt maskulint at han hadde sin egen litt røffe måte å si det på. Så ble det gradvis irriterende og til slutt hadde du lyst til å slå ham med en stekepanne hver gang han sa skjule! Godt han er en ex! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Borghild Skrevet 15. april 2013 #143 Del Skrevet 15. april 2013 Jeg forstår deg godt, jeg! Folk glemmer allmenn folkeskikk når de skriver på en skjerm. Jeg kan tenke meg historien din: i begynnelsen var det søtt og til og med litt maskulint at han hadde sin egen litt røffe måte å si det på. Så ble det gradvis irriterende og til slutt hadde du lyst til å slå ham med en stekepanne hver gang han sa skjule! Godt han er en ex! Tusen takk, godt at noen forstår. Enkelte her skulle hatt seg en smekk. Sier ikke at jeg er noen engel selv altså, jeg kan være frekk jeg, særlig hvis jeg blir sint eller oppgitt, men enkelte her er så frekke at det blir personhets. Føler meg ikke så veldig likt her når folk driver på sånn. Men nå ser jeg jo at det er de samme menneskene som er ufordragelige mot veldig mange da. Vel, de får bare holde på. Haha, skjule syntes jeg var stygt selv da jeg var mest forelska og før han viste sin psykopatiske side. Men jeg lukket ørene for det da, jeg var jo oppover ørene forelska. Ikke skjønner jeg det idag, men da visste jeg jo ikke hvordan han var. Nå syns jeg det er så stygt mye fordi det minner meg om han som nesten ødela meg psykisk, men ikke bare pga han. Ville syntes det var stygt selv om jeg aldri hadde truffet det utysket også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 16. april 2013 #144 Del Skrevet 16. april 2013 Det er da ikke personhets å si i fra om at du allerede har skrevet det ekstremt mange ganger i en av de andre språktrådene. At det er mulig å være så hårsår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Borghild Skrevet 16. april 2013 #145 Del Skrevet 16. april 2013 Jeg har ikke skrevet det ekstremt mange ganger!!! Og det var ikke deg jeg siktet til. Er ikke bare deg her skjønner du. Og jeg skriver da hva jeg vil for deg!!!!!! Du eier ikke forumet. Og er det en ting som passer å nevne i forskjellige tråder er vel det greit? Det du driver med er det samme som om jeg skulle klaget om du hadde nevnt sjokoladekake i både "hvilken kake liker du best" og "hva spiser du akkurat nå". Hvis jeg plager deg så jævlig kan du holde deg unna språkforumet. Jeg skriver hva jeg vil for deg! Og nei, jeg er ikke hårsår, men jeg syns du kan slutte å blande deg!!! Hvis det plager deg så jævlig at samme ting er nevnt i to tråder hvor det faktisk passer inn begge steder bør du få deg et liv utenom forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Steve Cook Skrevet 16. april 2013 #146 Del Skrevet 16. april 2013 Jeg har ikke skrevet det ekstremt mange ganger!!! Og det var ikke deg jeg siktet til. Er ikke bare deg her skjønner du. Og jeg skriver da hva jeg vil for deg!!!!!! Du eier ikke forumet. Og er det en ting som passer å nevne i forskjellige tråder er vel det greit? Det du driver med er det samme som om jeg skulle klaget om du hadde nevnt sjokoladekake i både "hvilken kake liker du best" og "hva spiser du akkurat nå". Hvis jeg plager deg så jævlig kan du holde deg unna språkforumet. Jeg skriver hva jeg vil for deg! Og nei, jeg er ikke hårsår, men jeg syns du kan slutte å blande deg!!! Hvis det plager deg så jævlig at samme ting er nevnt i to tråder hvor det faktisk passer inn begge steder bør du få deg et liv utenom forumet. Schurrrrle! Schurrrrle-Schurrrrle-Schurrrrle-Schurrrrle-Schurrrrle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #147 Del Skrevet 16. april 2013 Det er da ikke personhets å si i fra om at du allerede har skrevet det ekstremt mange ganger i en av de andre språktrådene. At det er mulig å være så hårsår. Jeg leser ikk de andre trådene, jeg leser denne, og da kan hun godt skrive det hun vil for min del. Anonym poster: 16bfece0508ad7d5600560c97ce7db6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Borghild Skrevet 16. april 2013 #148 Del Skrevet 16. april 2013 Schurrrrle! Schurrrrle-Schurrrrle-Schurrrrle-Schurrrrle-Schurrrrle Hahahah! :D Iiiiik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elseby13 Skrevet 16. april 2013 #149 Del Skrevet 16. april 2013 Disse setningene irriterer meg: -Dette er første pri for meg. -Jeg er ikke helt der. -i denne settingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramis Skrevet 16. april 2013 #150 Del Skrevet 16. april 2013 Syntes endinger på a er grusomt stygt! F.eks.: sola, boka, jenta og mora. Helt forjævlig spør du meg. Noe som også er svært plagsomt, er når folk bruker utrykket "fette" (populært i nord). Fettebra, fetteteit, fettedumt. Siste jeg erger meg over, er de som bruker et og ett feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elseby13 Skrevet 17. april 2013 #151 Del Skrevet 17. april 2013 A-endinger er verken rart eller teit. Det er dialekten her på østlandet, dessuten er det korrekt bruk av hunkjønn. Jenten og hytten er her bøyd i hannkjønn, noe som gjør det ukorrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drue Skrevet 17. april 2013 #152 Del Skrevet 17. april 2013 A-endinger er verken rart eller teit. Det er dialekten her på østlandet, dessuten er det korrekt bruk av hunkjønn. Jenten og hytten er her bøyd i hannkjønn, noe som gjør det ukorrekt. Jenten og hytten er ikke feil - du som snakker om dialekter, kan gjerne høre etter når en bergenser snakker. Der sier alle jenten og hytten - og veldig mange av dem skriver det også. Det strider ikke mot offisiell rettskriving. Når man bøyer orda sånn, snakker man ikke lenger om hankjønn; man opererer med såkalt fellesgenus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #153 Del Skrevet 17. april 2013 Bor et sted der man bruker "du" istedet for objektsform "deg", som i "hvordan går det med du?", det er dialekt og kan være så mye dialekt det vil, jeg kommer aldri til å venne meg til det! Anonym poster: bec6735bf66a5a486ac57281e9718fd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Borghild Skrevet 17. april 2013 #154 Del Skrevet 17. april 2013 Enkelte i Bærum og andre finere strøk sier de der det skal være dem. Akkurat som dem er stygt eller noe. Mens på bygda er det mange som sier dem hele tiden fordi de syns de er for fint. Ganske merkelige greier, men det er vel dialekter dette også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #155 Del Skrevet 3. januar 2015 Folk som henvender seg til ansatte i kassen som er under 25 år som om de er barn. Jeg gremmes... Anonymous poster hash: 266f1...1d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #156 Del Skrevet 3. januar 2015 Om folk sier sånne ting som "nå blir det andre boller"..BOLLER? jeg ser liksom bare for meg boller med melis xD husker liksom ikke hvor jeg har hørt det, men har hørt det en del.. og diverse merkelige metaforer folk kommer med..f.eks "redd som en hund". Anonymous poster hash: 8c7ff...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #157 Del Skrevet 3. januar 2015 Sånne som må drive og fremheve hvor mye de spiser og likevel er tynne..sånn på face for eks: "var godt med en diger burger nå, ikke noe problem når det ikke vises " Anonymous poster hash: 8c7ff...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PappaBetaler Skrevet 3. januar 2015 #158 Del Skrevet 3. januar 2015 Sånne som må drive og fremheve hvor mye de spiser og likevel er tynne..sånn på face for eks: "var godt med en diger burger nå, ikke noe problem når det ikke vises " Anonymous poster hash: 8c7ff...b35 kunne ikke sagt de bedre selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 3. januar 2015 #159 Del Skrevet 3. januar 2015 For å si det rett ut, så er det meg selv som har trampet i klaveret- Av og til slår tungen krøll på seg når jeg skal snakke og jeg har klart å si følgende merkelige ting: Kaktus og Barius istedet for Karius og Baktus, Nøykte Gnisegnoker istedet for Røykte Griseknoker samt Grillelås istedet for Glidelås. Alt dette skjedde i voksen alder. De to siste klarte jeg å lire av meg i noen butikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 3. januar 2015 #160 Del Skrevet 3. januar 2015 For å si det rett ut, så er det meg selv som har trampet i klaveret- Av og til slår tungen krøll på seg når jeg skal snakke og jeg har klart å si følgende merkelige ting: Kaktus og Barius istedet for Karius og Baktus, Nøykte Gnisegnoker istedet for Røykte Griseknoker samt Grillelås istedet for Glidelås. Alt dette skjedde i voksen alder. De to siste klarte jeg å lire av meg i noen butikker. Du har min såvel fulle forståelse som sympati. Jeg gjør akkurat det samme, og blander gjerne språk sammen. Et kaudervelsk uten sidestykke. Og tidvis veldig flaut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå