Gå til innhold

Å jobbe nattevakt på sykehjem. spørsmål.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg jobber som pleiemedhjelper(er altså ufaglært), på sykehjem. Har jobbet der i snart et år nå. Har alltid jobbet dag og kveldsvakter, og alltid, av en eller annen grunn, tenkt at det bare er skikkelige "fagpersoner" som jobber natt. Men så her i sommer snakket jeg med hun ene jeg jobba med som var i tyve årene, og var pleiemedhjelper ufaglært hun også og hun hadde jobbet noen nattevakter.

Jeg ble også ringt her for noen mnd siden av sjefen og spurt om jeg kunne ta en nattevakt, men da var jeg syk og kunne ikke. Og ble nå ringt av en av de ansatte som spurte om jeg kunne jobbe i natt, men skal på skole imorgen så da går det ikke.

Men spørsmålene mine er, har jeg lov å jobbe natt da? Det er ca 30 beboere på hele avd og på natt er man "kun" to pleiere. Regner da med at den andre jeg jobber med er sykepleier el hjelpepleier? Evnt om jeg setter meg opp på ekstra på en nattevakt, så håper jeg jo de forsikrer selv om at det er en faglært der i tillegg.

Og en annen ting, føler av en eller annen grunn at det blir litt... stille, og "kleint" på ei nattevakt. De fleste som jobber oftest natt der jobber jo aldri dag så kjenner de ikke, og de få gangene jeg har sett de som pleier å jobbe der så virker de sure, eller sånn gretne gamle damer.. er det mye dødtid hvor man må sitte å snakke sammen?? Aner bare virkelig ikke hvordan en nattevakt fungerer, men regner med man ikke må ha oppl, når man har jobba der et år.

Er det bedre eller verre med nattevakt?(utenom døgnrytmen osv). Man får i hvertfall godt betalt, og det er jo roligere enn på dagen, slipper pårørende, og alt det der. Men fått inntrykk av at det likevel er mye og gjøre, mye stell osv.

Håper noen kan svare meg :)

Anonym poster: 43b5e949f78c22b6412ad2023ec0a607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...