Gå til innhold

SV krever at kirken skal vie homofile


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortell hva du vet om schizofreni. Hvordan du klarer å blande det inn i kjønnstilhørighet er nemlig uforståelig for meg.

Anonym poster: e0d2585d0fae61b3906dd5c765e81bb0

Schizofreni var bare et eksempel og det var snakk om Identitetsproblemer, altså med andre ord ustabilitet/ambivalens.

http://snl.no/.sml_artikkel/ambivalens

Trenger selvfølgelig ikke være Schizofren for å være ustabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er også de som mener at homofili er en måte å være syk på. Det kriteriet du anførte, var uansett hvorvidt det var medfødt eller ikke, og det var det jeg argumenterte imot. Jeg har ikke påstått at man blir født pedofil. Tvert imot har jeg anført at personligheten, herunder ens seksualitet, er noe man utvikler i løpet av livet og ikke er noe fiks ferdig som man kommer ut av livmora med.

Pedofili er dessuten sammenlignbart med enhver annen seksuell lyst enten det nå er heterofili eller homofili eller nekrofili eller hva det måtte være som går ut på seksuell lyst nettopp fordi de alle er seksuelle lyster. Poenget med sammeligninger er jo nettopp at noe er likt samtidig som noe er ulikt.

Jeg får svare mer på dette når jeg kommer meg til en PC :-)

Det er bare en kulturell definisjon. Homofili resulterer ikke i noe mer barn, og i andre samfunn har pedofili vært greit, og ikke homofili.

Forskjellen er vel at pedofili er nødt til å innebære en svært skjev maktfordeling mellom sexdeltagerene, som ofte resulterer i skader på den yngste parten av både psykisk og fysisk art.

Fra naturens side virker det som om pedofili er en overskytende strategi om å parre seg med så unge kvinner som mulig for å få barn før hun får det med noen andre, og lider barselsdød.

Nei, JEG SIER IKKE AT PEDOFILI ER GREIT, KJÆRE MODERATOR. Men det går an å etterstrebe litt etterettelighet.

Det virker som at du blander pedofili og heberfili. Heberfile liker de veldig unge, men kjønnsmodne partnere, mens pedofile liker småbarn, og pedofile mennesker er som oftest også homofile menn.

Pedofili pleier å komme pakka sammen med en rekke andre diagnoser også, i tillegg til at man stort sett bare ser den "legningen" hos menn som gjentatte ganger har blitt utsatt for overgrep da de selv var barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg får svare mer på dette når jeg kommer meg til en PC :-)

Det virker som at du blander pedofili og heberfili. Heberfile liker de veldig unge, men kjønnsmodne partnere, mens pedofile liker småbarn, og pedofile mennesker er som oftest også homofile menn.

Pedofili pleier å komme pakka sammen med en rekke andre diagnoser også, i tillegg til at man stort sett bare ser den "legningen" hos menn som gjentatte ganger har blitt utsatt for overgrep da de selv var barn.

pedofile er da slett ikke som oftest homofile menn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Nei. Det er det ikke. Er f.eks. ingen av de som skal gifte seg, medlemmer av Den norske kirke, så kan presten nekte å vie dem.

har aldri hørt om en prest som har nekta det. Dessuten det medlemsskapet kan gjøres noe med, det kan ikke homofili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pedofile er da slett ikke som oftest homofile menn

Pedofili er for det meste menn som vil ha seg med smågutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Pedofili er for det meste menn som vil ha seg med smågutter.

Små gutter. ikke menn. Dessuten er de flerste pedofile i forhold med kvinner. Det at de foretrekker smågutter har ikke noe med homofili å gjøre.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Små gutter. ikke menn. Dessuten er de flerste pedofile i forhold med kvinner. Det at de foretrekker smågutter har ikke noe med homofili å gjøre.

Det er homofilt å like medlemmer av sitt eget kjønn. Menn og gutter har samme kjønn.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yme, pedofili er noe annet enn homo/heterofili. Om du tenner på prepubertale småjenter og er mann selv, så er du ikke hetero, du er pedofil. Om du tenner på prepubertale smågutter og er mann selv, så er du fortsatt pedofil, ikke hetero.

Anonym poster: e0d2585d0fae61b3906dd5c765e81bb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle selvsagt stå "ikke homo" til slutt.

Anonym poster: e0d2585d0fae61b3906dd5c765e81bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Små gutter. ikke menn. Dessuten er de flerste pedofile i forhold med kvinner. Det at de foretrekker smågutter har ikke noe med homofili å gjøre.

Kilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yme, pedofili er noe annet enn homo/heterofili. Om du tenner på prepubertale småjenter og er mann selv, så er du ikke hetero, du er pedofil. Om du tenner på prepubertale smågutter og er mann selv, så er du fortsatt pedofil, ikke hetero.

Anonym poster: e0d2585d0fae61b3906dd5c765e81bb0

Ja, jeg forklarte meg ganske dårlig der... De har ikke nødvendigvis homofili som legning, på den måten at de liker voksne menn, selv om de også er pedofile. Jeg mente rett og slett bare at de fleste pedofile er menn som liker gutter... Jeg burde egentlig bare slette det jeg skrev til bettyboop der.

Pedofili er ikke en legning på samme måte som hetro og homo. Du kan få seksuell tenning av voksne kvinner, sånn at du er hetro, selv om du også er pedofil, fordi pedofili er en "sykdom".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare minne dere på om trådens tittel og tema, fint om dere penser tilbake til dette.

Sophie-Ann, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Arabella. trengs ingen kilder når man hører om fedre som har misbrukt egne barn. De hadde vel ikke vært homofile siden de faktisk var gift og hadde fått barn med en kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Det er homofilt å like medlemmer av sitt eget kjønn. Menn og gutter har samme kjønn.

det er homofilt å like voksne individer av eget kjønn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Arabella. trengs ingen kilder når man hører om fedre som har misbrukt egne barn. De hadde vel ikke vært homofile siden de faktisk var gift og hadde fått barn med en kvinne

Jeg har ikke skrevet noe om homofili. Jeg spør om du har kilder på at de fleste pedofile menn er i forhold med kvinner.

Edit: Satt inn et presiserende ord.

Endret av Arabella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er homofilt å like voksne individer av eget kjønn.

En mann er ikke homofil hvis han liker guttebarn, men det er homofilt, i en beskrivende forstand... Pedofile liker ikke bare barn som en generell gruppe. Noen liker gutter, og noen liker jenter, og det jeg sikta til i innlegget du siterte, er at de fleste pedofile er menn som liker unge gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

En mann er ikke homofil hvis han liker guttebarn, men det er homofilt, i en beskrivende forstand... Pedofile liker ikke bare barn som en generell gruppe. Noen liker gutter, og noen liker jenter, og det jeg sikta til i innlegget du siterte, er at de fleste pedofile er menn som liker unge gutter.

guttebarn er jo ikke kjønnsmodne. Eneste som skiller en liten guttekropp fra en liten jentekropp er at de har ulike kjønnsorganer, utenom det er de like. Er noe helt annet når det kommer til voksne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

guttebarn er jo ikke kjønnsmodne. Eneste som skiller en liten guttekropp fra en liten jentekropp er at de har ulike kjønnsorganer, utenom det er de like. Er noe helt annet når det kommer til voksne.

Ja, det er kjønnsorganene som skiller dem, og det blir noe annet når det kommer til voksene... Det er derfor jeg skriver at det brukes i en beskrivende forstand.

Jeg har ikke tenkt til å diskutere det her videre med deg. Tråden handler om homofile ekteskap, og jeg prøvde bare å forklare hvorfor homofili og pedofili ikke kan sammenlignes, sånn at man ikke kan si "hvis homofile skal kunne gifte seg, burde pedofile også kunne det"

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Identitetsproblemer høres for meg ut som en psykisk lidelse som medfører ambivalens, altså ustabilitet slik som schizofreni medfører.

Da sier du vel egentlig først og fremst at du ikke vet spesielt mye om schizofreni. Det er lenge siden ideen om at schizofreni skyldtes eksponering til ambivalens og paradoksal kommunikasjon, hadde noen spesiell tyngde. Egentlig hadde den ikke det da Gregory Bateson skrev sine ting, heller. Men ideen om at noen mennesker kan bli psykisk syke gjennom eksponering til uløselige paradokser og dobbeltkommunikasjon virket ganske fiks for mange. Og det var en kjærkommen anledning til å gi mødre skylden for barnas psykiske problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med andre religioner? Har de vigselsrett?

Anonym poster: 83628b665cdf1c2a51f5a6ed34ac36fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...