Gå til innhold

SV krever at kirken skal vie homofile


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lincoln

Skjønner ikke problemet. Homofile burde få lov til å gifte seg i kirka om de vil. De er like mye mennesker som heterofile.

Må legge til at dette er en av de få gangene jeg er enig med SV.

Men dette strider mot kristendommen.

Man kan liksom ikke lage politiske vedtak om hva Gud har bestemt. Eller mener du SV står over Gud?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lincoln

Heldigvis kan man det, og det tror jeg nok Jesus også hadde villet. Han sto jo for nestekjærlighet og at Gud skulle være den eneste som dømmer. Så jeg syns alle kristne burde konsentrere seg om å elske de de mener er syndere og la det være opp til Gud hva som er synden.

Religion blir tilpasset hele tiden. Noen mener det ikke er bra å bruke elektrisitet, mens andre tolker hellige skrifter annerledes. Noen mener det er greit å skille seg, og noen mener det er greit å være homofil. Det fins til og med Skeiv Messe for homofile kristne. Gud gjør jo aldri feil, og han har skapt homofile. De fleste mener jo ikke at det er synd og uforenelig med å være kristen hvis noen skiller seg, så det viser at religion utvikler seg og tilpasser seg tiden, om enn litt for sakte.

Har Gud kommet med noen nye uttalelser i det siste?

Man kan velge å ikke være religiøs, men man kan ikke velge å endre på en religion.

Endret av Lincoln
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men dette strider mot kristendommen.

Man kan liksom ikke lage politiske vedtak om hva Gud har bestemt. Eller mener du SV står over Gud?

Selvsagt står SV over Gud, de står til og med over biologien også.

Nå skal det være enda "enklere" å ta barna fra foreldrene i tilfelle problemer.

Hel i tråd med forholdene i sin tids Sovjet, hvor barn ble betragtet som statens eiendom, ikke foreldrenes.

Svineri, det er hva det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det heldigvis ikke lenger statskirke. Noe som gjør det lettere å likestille religioner i norge.

Dersom staten mener at religiøse organisasjoner skal likebehandle heterofile og homofile så gjøres det enkelt med pengesekken.

Det er bare å la være å gi gryn til organisasjoner som diskriminerer, det vil si at vi kan spare alle pengene vi gir til alle de store religionene.

Så får de som er religiøse bekoste hobbyen sin selv sånn som andre må.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Gud kommet med noen nye uttalelser i det siste?

Man kan velge å ikke være religiøs, men man kan ikke velge å endre på en religion.

Jeg kan bare signere det Pingting skriver.

Religion og tolkning av skriftene blir endret hele tiden.

At eventyr skal ha noen som helst makt i samfunnet er bare idiotisk, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Jeg kan bare signere det Pingting skriver.

Religion og tolkning av skriftene blir endret hele tiden.

At eventyr skal ha noen som helst makt i samfunnet er bare idiotisk, men det er en annen sak.

Helt enig med at eventyr ikke bør spille noen rolle. Men hvis man først tror på disse eventyrene, så må man forholde seg til det som står i dem.

Det står klinkende klart, uten noe som helst rom for tolkning, at homofili er en synd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje hadde det vært en fordel å la de som er kristne faktisk få uttale seg om det jeg spør dem om?

Anonym poster: 55826b5772d5643a60b8497876dc7d45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

http://www.vg.no/nyh...?artid=10114756

Men det strider jo imot kristendommen. Det er bare sånn det er.

Man kan jo ikke endre på det. Når skal moskeer vie homofile, da? Det sier de ingenting om..

Hva synes du om saken?

Anonym poster: 8f11248999e8685ed528e0a7b7efc0bf

Jeg syns homofile fint skal få gifte seg i kirken. Kristne selekterer allerede bort ting som står i bibelen som ikke samsvarer med dagens standard. Da kan de fint selektere bort delen om at homofili er fyfy også.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Men dere skjønner ikke at det er å gå imot kristendommen.

Kristendommen sier at mann og mann eller kvinne og kvinne ikke skal kunne gifte seg.

Ønsker de å gifte seg, kan de gjøre det borgerlig, men kristendommen er imot homofili, og derfor blir det galt om de gifter seg i kirken - som jo er imot homofili.

Sånn er det jo bare, det er sånn den religionen er. Man kan ikke tilpasse religionen, den er hva den er.

Og ja, hva med moskeer da? ;) Hm?

Anonym poster: 8f11248999e8685ed528e0a7b7efc0bf

kristendommen sier at man ikke skal ha sex før ekteskapet også, likevel er det mange kristne som gjør det likeve.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Kanskje hadde det vært en fordel å la de som er kristne faktisk få uttale seg om det jeg spør dem om?

Anonym poster: 55826b5772d5643a60b8497876dc7d45

Så det at man kaller seg kristen gjør at man automatisk er ekspert på det som står i bibelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kristen, og synes absolutt at homofile må få gifte seg i kirken!

Kristendommen utvikler seg stadig, og noe som er veldig viktig å huske på med Bibelen, er at de aller fleste historiene er et bilde på noe annet. Ikke nødvendig sånn og sånn skjedde det osv.

Det står også at man ikke skal skille seg i Bibelen, likevel er ikke kristendommen i dag mot det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Jeg er kristen, og synes absolutt at homofile må få gifte seg i kirken!

Kristendommen utvikler seg stadig, og noe som er veldig viktig å huske på med Bibelen, er at de aller fleste historiene er et bilde på noe annet. Ikke nødvendig sånn og sånn skjedde det osv.

Det står også at man ikke skal skille seg i Bibelen, likevel er ikke kristendommen i dag mot det.

Så når Gud sier at det er en dødssynd at menn har sex med hverandre - hva er det et bilde på?

Står for øvrig ikke noe om at det ikke er lov å skille seg i bibelen.

Kjenn din religion.

Endret av Lincoln
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes det er helt feil å diktere dette. Kirken er basert på en religion og ikke politiske meninger. Man kan ha mange meninger og kirken men ønsker man først å være medlem eller å bruke kirka må man infinne seg med de verdier kirken har. Dette blir som å kreve forballregler i håndball eller bli fornærmet fordi AP ikke vil føre høyrepolitikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis de ikke vil vie homser får de si fra seg hvert eneste øre av offentlige midler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg synes det er helt feil å diktere dette. Kirken er basert på en religion og ikke politiske meninger. Man kan ha mange meninger og kirken men ønsker man først å være medlem eller å bruke kirka må man infinne seg med de verdier kirken har. Dette blir som å kreve forballregler i håndball eller bli fornærmet fordi AP ikke vil føre høyrepolitikk.

men prestene får lønn fra staten og da syns jeg staten skal ha lov å si noe om jobben de gjør. og diskriminering er ikke tillatt. Hvorfor skal prester få unntak for den regelen? Endret av BettyBoop
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når Gud sier at det er en dødssynd at menn har sex med hverandre - hva er det et bilde på?

Står for øvrig ikke noe om at det ikke er lov å skille seg i bibelen.

Kjenn din religion.

Holdningene til folket i år 0, og at Jesus tross alt i all hovedsak var et menneske og gjorde feil. Hva er det så et bilde på at Jesus hjelper et homofilt par og forteller at de er forbilder?

Jesus var et menneske, noe han beviste mange ganger, og kristendommen har som sagt utviklet seg. Holdningene i samfunnet er ikke lenger de samme. Ifølge Bibelen skal du ikke drikke deg dritings heller, likevel er det ingen som spør deg om du er kristen på byen før du blir servert alkohol, og nekter deg mer alkohol dersom du er er kristen og nærmer deg å bli dritings

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lincoln

Holdningene til folket i år 0, og at Jesus tross alt i all hovedsak var et menneske og gjorde feil. Hva er det så et bilde på at Jesus hjelper et homofilt par og forteller at de er forbilder?

Jesus var et menneske, noe han beviste mange ganger, og kristendommen har som sagt utviklet seg. Holdningene i samfunnet er ikke lenger de samme. Ifølge Bibelen skal du ikke drikke deg dritings heller, likevel er det ingen som spør deg om du er kristen på byen før du blir servert alkohol, og nekter deg mer alkohol dersom du er er kristen og nærmer deg å bli dritings

Jesus hjalp aldri et homofilt par.

Jesus var ikke noe menneske, han var/er Gud.

Jesus lagde vin av vann, så han hadde neppe noe i mot alkohol.

Hvorfor kaller du deg kristen? Du kan jo ingenting om religionen du tilber.

Endret av Lincoln
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Så når Gud sier at det er en dødssynd at menn har sex med hverandre - hva er det et bilde på?

Står for øvrig ikke noe om at det ikke er lov å skille seg i bibelen.

Kjenn din religion.

Hellooo. Bibelen er skrevet av mennesker.. Er ikke sikkert gud mener det som står i den boka om han fins. Det er jo tross alt diktet opp av folk det som står der.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Jeg syns det er litt for skummelt at menighetene skal få fritt spillerom. Noen menigheter er helt syke. Syns de trenger noen som holder de litt i tøylene.

Så du mener staten skal lage en religion for alle? Snakk om syke meninger.

Endret av Lincoln
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Hellooo. Bibelen er skrevet av mennesker.. Er ikke sikkert gud mener det som står i den boka om han fins. Det er jo tross alt diktet opp av folk det som står der.

Bibelen er Guds ord. Hvis du ikke tror det så er du ikke kristen. Og det er selvfølgelig helt greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...