Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fra vi bestemte oss for at vi skulle begynne med prøving, fulgt nøye med på syklusen min. Den har en lengde på 28 dager og jeg har mye EL slim på dag 12 som regel. Men nå, denne måneden skulle mensen kommet den 15 mars, noe den ikke gjorde og min syklus er på klokka! Idag har jeg heller ikke noe antydninger til at mensen er rundt hjørnet heller, da jeg i 1 uke før mens får svært ømme bryster. Dette har jeg ikke nå.. Tok en test just in case men den er negativ 3 dager over. Så utelukker graviditet. Men jeg oppdaget at EL slimet ikke kom på dag 12 som jeg pleier, men mye senere. Er det derfor også mensen er forsinket fordi EL fant sted senere enn normalt? Og hva kan grunnen til forsinket EL være, er det et dårlig tegn på at noe kan være galt? Som sagt ble så glad når jeg oppdaget at jeg hadde regelmessige syklus på 28 dager og tenkte det da blir lettere når vi begynner prøving og nå som det nærmer seg skal plutselig syklusen forandre seg?!!

Anonym poster: 12aca8d26a2a2c4618af32f64033bbf2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er sikkert derfor mensen er sen, mensen kommer etter eggløsningen når egget ikke ble befruktet så eggløsning og mens henger sammen i den rekkefølgen. I hvor mange måneder hadde du 28 dagers syklus? I mer enn 6 mnd? Hvis det er under 6 mnd så vil ikke jeg si at du kan vite helt sikkert at du har en stabil syklus, og alle med stabil syklus kan ha ustabil syklus i blant pga stress eller annet. Du er helt sikkert frisk, det er neppe noe galt med deg pga en ustabil syklus. Jeg er gravid og min syklus er ikke helt stabil. Du er jo bare to dager over forventet mens. Det er jo faktisk en sjanse for at du er gravid, test deg på nytt om 3 dager hvis mensen ikke har kommet. Første gang jeg var gravid testet jeg ikke positivt før i uke 5, dvs litt over en uke etter jeg skulle hatt mensen.

Du kan jo følge med på eggløsningsslimet, det forteller deg jo når du har eggløsning, eller ta eggløsningstester, eller tempe.

Anonym poster: ec35d1fe93d5cbb1de6da2983f73feda

Gjest Kariannne
Skrevet

Takk for utfyllende svar. Ja, jeg har hatt 28 dagerssykluser siden i sommer, så det er over 6 mnd. Det er så typisk at det skal bli forandringer nå som jeg har blitt så godt kjent med kroppen symptomer osv. Har skrivd en logg fra jeg begynte å registrere syklusen. Før viste jeg aldri når mensen kom. Hmm håper dette er et engangstilfelle og at eggløsning og mens kommer som normalt igjen. Igjen takk for svar :)

Skrevet

Jeg hadde i 7 mnd en syklus på ca 29 dager (+-1 dag) og trodde alt var stabilt etter slutt på p-ring. Etter dette varierte syklus i ca 5 mnd med alt fra 35-45 dager. Nå har den vært stabil på 35 dager i 3 mnd og denne syklusen var plutselig 33 dager. Alt kan skje. Kroppen er ikke en maskin. Nå vil vi snart prøve å bli gravide og håper ikke disse rare syklusene klusser det for mye til :)

Lykke til!

Gjest Kariannne
Skrevet

Nei håper ikke det skal gjøre det veldig mye mer vanskelig! Det hadde jo vært sååå typisk! Vi får håpe på det beste :) masse lykke til dere også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...