Gå til innhold

Hvorfor tror vi fortsatt på spøkelser?


Ghost Hunter

Anbefalte innlegg

Den der signerer jeg ikke helt. Dess mer vi lærer innenfor disse feltene dess flere muligheter muliggjøres, dess mer lærer vi hvor lite vi vet, og sammenhenger her i verden. Ta for eksempel kvantefysikk, denne kan nesten bidra til å støtte oppom "spøkelser".

Nei, det er bare noe overtroiske folk som ikke vet noe om fysikk liker å tro.

"Spøkelser", er i realiteten energi, en god del mener også at det er energien som er blitt "etterlatt" av avdøde (spøkelset). Energi opphører ikke.

Energien forskere snakker om er en helt konkret og målbar enhet, mens den "energien" overtroiske snakker om er et svadabegrep som ikke har noe med virkeligheten å gjøre. Forskernes resultater kan derfor ikke tas til inntekt for den overtroiske betydningen av begrepet.

Det interessane med kvantefysikken er entangled particles, der du kan ha en partikkel på .feks. månen og en på jorden, gjøre noe med partikkelen på jorden også blir den på månen påvirket. Det er som om det er noe "usynlig" som forbinder de to. Wrap your head around that, så blir kanskje verden litt større.

For 100 år siden hadde overtroiske de samme meningene om den mystiske kraften "elektrisitet".

Anonym poster: 935d807ad470e238c55e16441c4537c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du vet så mye, kan du ikke fortelle meg sannheten om Long Island Medium, Theresa Caputo? For den damen der er VIRKELIG fantastisk. Hun går også rett opp til folk på gaten, i motsetning til hva jeg har sett Williams gjøre.

Hahahahaha... Du har altså sett noe på TV, og dermed må det være ekte ikke sant? For de klipper jo aldri noe på TV!

Jeg anbefaler deg å se videoer med Derren Brown. Han er en av flere som gjør samme greia, bare at han ikke later som det er ekte.

Og les litt om svindleren Caputo:

http://www.randi.org...tall-story.html

http://forums.randi....442&postcount=7

Her avsløres svindleren:

http://www.skepticbl...uto-kaputo-yet/

Si meg, mangler du fullstendig kritisk sans?

Forresten, hvordan vet du at Williams sine presise treff skyldes forhåndsutført research? Hvordan vet du dette, kontra hva hun utviser?

Det er slik de holder på.

Hvorfor har barn så livlig fantasi? Fantasi utspiller seg fra kreativitet, noe som er synonymt med det å ha et åpent sinn. Med et åpent sinn er man også mer åpen for inntrykk, og lukker seg ikke for inntrykk som ikke imøtekommer ens fordommer og forhåndsantagelser. At mange små barn har fantasivenner er riktig, men man kan ikke vite sikkert at disse vennene er oppdiktet, og ikke et resultat av en ekstern stimulus og inntrykk.

Eh, hva? Fantasivennene er helt klart fantasi. At de kan være dannet på bakgrunn av ting som eksisterer er noe annet, og gjør ikke fantasipersonene i seg selv virkelige.

Jeg så også en dokumentar en tid tilbake som omhandlet en ung gutt som mente han hadde levd før, og navnga "seg selv", hvor han bodde, hva han (hadde) jobbet som osv., som alt viste seg å stemme, selv om foreldrene naturligvis trodde alt var oppdiktning først. Slikt må jo få en til å tenke om det KANSKJE kan være noe mer, enn hva en først antar. Det er tross alt lite vi vet. Du sa det jo selv - barn fanger opp mye rart. Hva er dette "mye rart"?

Dette "mye rart" er helt naturlige ting som ikke går ut på tull som "tidligere" liv og slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta for eksempel kvantefysikk, denne kan nesten bidra til å støtte oppom "spøkelser". "Spøkelser", er i realiteten energi, en god del mener også at det er energien som er blitt "etterlatt" av avdøde (spøkelset). Energi opphører ikke. Det interessane med kvantefysikken er entangled particles, der du kan ha en partikkel på .feks. månen og en på jorden, gjøre noe med partikkelen på jorden også blir den på månen påvirket. Det er som om det er noe "usynlig" som forbinder de to. Wrap your head around that, så blir kanskje verden litt større.

Nå må du faen meg gi deg. Du har null peiling på kvantefysikk. Dere alternativere må slutte å bruke store vitenskapelige ord som dere tror er relevante for tullet dere promoterer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TrickyA

Nei, det er bare noe overtroiske folk som ikke vet noe om fysikk liker å tro.

Energien forskere snakker om er en helt konkret og målbar enhet, mens den "energien" overtroiske snakker om er et svadabegrep som ikke har noe med virkeligheten å gjøre. Forskernes resultater kan derfor ikke tas til inntekt for den overtroiske betydningen av begrepet.

For 100 år siden hadde overtroiske de samme meningene om den mystiske kraften "elektrisitet".

Anonym poster: 935d807ad470e238c55e16441c4537c5

Så, du er ganske godt kjent med kvantefysikken? Hvor står du i så fall i forhold til hva "sinnet" "er"?

Den energien jeg sikter til er i det elektromagnetiske feltet og kan bli registrert med en EMF detektor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TrickyA

Hahahahaha... Du har altså sett noe på TV, og dermed må det være ekte ikke sant? For de klipper jo aldri noe på TV!

Jeg anbefaler deg å se videoer med Derren Brown. Han er en av flere som gjør samme greia, bare at han ikke later som det er ekte.

Og les litt om svindleren Caputo:

http://www.randi.org...tall-story.html

http://forums.randi....442&postcount=7

Her avsløres svindleren:

http://www.skepticbl...uto-kaputo-yet/

Si meg, mangler du fullstendig kritisk sans?

Det er slik de holder på.

Eh, hva? Fantasivennene er helt klart fantasi. At de kan være dannet på bakgrunn av ting som eksisterer er noe annet, og gjør ikke fantasipersonene i seg selv virkelige.

Dette "mye rart" er helt naturlige ting som ikke går ut på tull som "tidligere" liv og slikt.

Jeg vet veldig godt hva cold reading er, så trenger ikke se noen demonstrasjon av det. Poenget mitt var ikke å hevde min tro, men å påpeke at det gir opphav til å stille spørsmål fremfor å være så djevelsk bastant slik som du. Hvis du for et øyeblikk kan stille deg spørsmålet: Hva hvis det de driver med ikke er en hoax, at dette ikke er svindleri? Hva da? - Jeg tror ikke en gang du kan klare å åpne ditt sinn nok til å sette deg inn i den hypotetiske problemstillingen. Men det å stille sliker spørsmål er i seg selv å inneha litt kritisk sans. Man må da få lov til å undre seg over verdens mysterier?

Verden er så enormt mye mer enn hva vi kan se, og hva vi vet om den i dag. Heck, vi vet ikke en gang hva dark energy er - for alt vi vet kan det være all "avdødd" energi! Eller noe helt annet! Poenget er at det er latterlig å skulle være så arrogant i sin tilnærming til temaet når vi i grunn er så kunnskapsfattige om alt som befinner seg rundt oss. Jeg syns kvantefysikken og entanglement er et godt eksempel på hvor "sprø" realiteten egentlig er. Regner med du kjenner til hva jeg prater om?

Du viser heller ikke til noen kilde eller grunnlag for å argumentere din visshet om at Williams på forhånd researcher disse menneskene. "Det er slik de holder på" - hvordan skal det ligge noen troverdighet bak anonym bruker som argumenterer med dette? Og å stemple at ting er "tull" styrker heller ikke det inntrykket av deg selv som du prøver å formidle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TrickyA

Dessuten, HAHA, disse kildene du linker til. En fattig kommentar om at Caputo cold reader i en eller annen post på et diskusjonsforum. Jeg er 100% sikker på at du ikke en gang har sett en episode med Caputo. En god venninne av meg møtte henne i fjorsommer i USA, og hadde en positiv og et overraskende møte. Og å søke seg frem til noen skeptikerblogger, som btw ikke er noe revolusjonerende i seg selv da det alltid finnes skeptikere innenfor ethvert felt, sier vel det meste da du i grunn har liten erfaring fra før med Caputo. Det er i det hele interessant at mang en klarsynt bistår politi i etterforskningsarbeid. Jeg føler for å dra inn dette med sinnet, da det er en slags sammenheng med sinnet og sjelen og livet etter døden. Det Global Consciousness prosjektet som Princeton driver er ekstremt interessant. Det er med på å vise at sinnet strekker seg utenfor hodet vårt, noe som står i tråd med Sheldrake. Hva er dine tanker om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er ganske så fascinerende hvordan disse åndene vet hvor de skal gå.

F.eks da hun Lisa, et eller annet, var i Bergen og hadde show. Hvordan kunne alle de døde vite at de skulle gå der og få snakke til en av sine nærmeste? Blir det hengt opp lapper i åndeverden. "

Navn, navn, navn og navn vil være i Grieg hallen i dag klokken 19:00. Vil du ta kontakt med dine nærmeste som er i live, løp dit og snakk med Lisa"

Eller bare flokker alle døde seg rundt henne? Det kan jo fort bli noen milliarder mennesker. For ikke å snakke om alle de eldre menneskene hun snakker med, kan de virkelig engelsk? Min bestefar kunne ikke engelsk, så da kunne hun vel ikke snakket med han da.

Herregud, for et rot. Jeg tenker at folk som tror på slikt, ikke er helt oppegående. Noen gang møtt noen med høyere utdanning og en godt betalt jobb, som tror på slikt? Synes det virker som om det er flest "enkle" kvinner som går på disse showene.

Anonym poster: 2bdb9b392294bfe6f6712120842ad4ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om det finnes flere dimensjoner, er de også fysiske? Eller er de på samme sted, bare at vi lever "på" hverandre? Måtte jo vært veldig frustrerende for de døde folka når det er kun vi som bestemmer hvor ting skal stå plassert osv.

Om de er på et annet sted, blir det så klart noe annet. Men hva skjer den dagen jorda går under? Hvor skal alle sammen gjøre av seg da?

Søren, jeg blir så forvirret.

Lurer på hvordan hverdagen deres er, når den ikke består av jobb, penger og klokke liksom.

Jeg virker sikkert useriøs nå, men er det faktisk ikke. Ikke egentlig.

Faren min er død, og jeg skulle jo likt å vite hva han gjør (om han i det hele tatt er i stand til å gjøre noe)

Jeg føler ikke et veldig nærvær, og det bekymrer meg litt. For man leser jo om de er overbevist om at de fremdeles føler nærvær av avdøde familiemedlemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ganske så fascinerende hvordan disse åndene vet hvor de skal gå.

F.eks da hun Lisa, et eller annet, var i Bergen og hadde show. Hvordan kunne alle de døde vite at de skulle gå der og få snakke til en av sine nærmeste? Blir det hengt opp lapper i åndeverden. "

Navn, navn, navn og navn vil være i Grieg hallen i dag klokken 19:00. Vil du ta kontakt med dine nærmeste som er i live, løp dit og snakk med Lisa"

Eller bare flokker alle døde seg rundt henne? Det kan jo fort bli noen milliarder mennesker. For ikke å snakke om alle de eldre menneskene hun snakker med, kan de virkelig engelsk? Min bestefar kunne ikke engelsk, så da kunne hun vel ikke snakket med han da.

Herregud, for et rot. Jeg tenker at folk som tror på slikt, ikke er helt oppegående. Noen gang møtt noen med høyere utdanning og en godt betalt jobb, som tror på slikt? Synes det virker som om det er flest "enkle" kvinner som går på disse showene.

Anonym poster: 2bdb9b392294bfe6f6712120842ad4ce

Jeg tror ikke på de som opptrer. Er også skeptisk til alt som blir sendt på tv.

Folk kan gjøre mye for penger.

For alt vi vet er alt planlagt, de som blir plukket ut i publikum er betalt på forhånd, eller så har Lisa fått informasjon på forhånd.

Jeg husker jeg så på en sånn påmelding for et program på tvnorge (var vel fra sjel til sjel eller noe) og det var så utrulig mye informasjon man måtte ut med.

Har også vært på en messe med synske folk, og der og da ble jeg litt overasket over at hun ene damen jeg snakket med, faktisk hadde riktig på flere punkter, men ingenting av det var noe veldig spesielt.

Usikker på hva den metoden hun brukte heter, men hun skrev et brev. Brevet var ganske upersonlig, men joda, var flere ting som stemte, men det var for nøytralt til at jeg kan tro på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, du er ganske godt kjent med kvantefysikken? Hvor står du i såfall i forhold til hva "sinnet" "er"?

Glemt alt du tror du har forstått om begge deler. Spørsmålet ditt gir ingen mening.

Den energien jeg sikter til er i det elektromagnetiske feltet og kan bli registrert med en EMF detektor.

Er dette også noe du har "lært" fra TV-serier om spøkelser? Ja, det er noe som heter det, men boksene de viser på TV kan neppe måle det, og utslagene de tilsyntelatende får har ingenting med forklaringene de gir å gjøre.

Anonym poster: 935d807ad470e238c55e16441c4537c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TrickyA

Synes det er ganske så fascinerende hvordan disse åndene vet hvor de skal gå.

F.eks da hun Lisa, et eller annet, var i Bergen og hadde show. Hvordan kunne alle de døde vite at de skulle gå der og få snakke til en av sine nærmeste? Blir det hengt opp lapper i åndeverden. "

Navn, navn, navn og navn vil være i Grieg hallen i dag klokken 19:00. Vil du ta kontakt med dine nærmeste som er i live, løp dit og snakk med Lisa"

Eller bare flokker alle døde seg rundt henne? Det kan jo fort bli noen milliarder mennesker. For ikke å snakke om alle de eldre menneskene hun snakker med, kan de virkelig engelsk? Min bestefar kunne ikke engelsk, så da kunne hun vel ikke snakket med han da.

Herregud, for et rot. Jeg tenker at folk som tror på slikt, ikke er helt oppegående. Noen gang møtt noen med høyere utdanning og en godt betalt jobb, som tror på slikt? Synes det virker som om det er flest "enkle" kvinner som går på disse showene.

Anonym poster: 2bdb9b392294bfe6f6712120842ad4ce

Hvorfor skulle man ikke være helt oppegående om man trodde på slikt? Tenk hvor mange presidenter som tror på Gud - hvordan kan man la slike mennesker styre et land?!

Hva har forresten høyere utdanning og lønn å si for slik tro? Jeg i hvert fall kjenner til mennesker fra alle livets veier som deler en slik tro vi her diskuterer. Du tenker jo også automatisk at disse åndene "går" steder. Som om de tar buss eller kjører bil, det sier seg jo selv nesten at en slik form for "åndeverden" er en helt annen verden enn vår, der tid og rom ikke eksisterer. Slik jeg nevnte her om kvantefysikken kan partikler befinne seg på flere steder på samme "tid", så en slik teori, at åndene kan være tilgjengelige, strider ikke i mot fysikkens lover. Slik "klarsynte" og "mediumer" opererer på er å tilkalle ånden, eller ånden kommer til dem for å formidle en beskjed til sin(e) elskede. Nå er det jo gjerne slik at det sies at de avdøde følger med på sine etterlattede. Så hvis man tar utgangspunkt i det, regner jeg med at min døde mor ville være tilstede med meg hvis jeg f.eks. satt i den salen med Williams.

Nå beklager jeg at formuleringen min ikke ble den beste, men begynner å bli litt trøtt.

Endret av TrickyA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TrickyA

Men om det finnes flere dimensjoner, er de også fysiske? Eller er de på samme sted, bare at vi lever "på" hverandre? Måtte jo vært veldig frustrerende for de døde folka når det er kun vi som bestemmer hvor ting skal stå plassert osv.

Om de er på et annet sted, blir det så klart noe annet. Men hva skjer den dagen jorda går under? Hvor skal alle sammen gjøre av seg da?

Søren, jeg blir så forvirret.

Lurer på hvordan hverdagen deres er, når den ikke består av jobb, penger og klokke liksom.

Jeg virker sikkert useriøs nå, men er det faktisk ikke. Ikke egentlig.

Faren min er død, og jeg skulle jo likt å vite hva han gjør (om han i det hele tatt er i stand til å gjøre noe)

Jeg føler ikke et veldig nærvær, og det bekymrer meg litt. For man leser jo om de er overbevist om at de fremdeles føler nærvær av avdøde familiemedlemmer

Første spørsmålet er ganske interessant. Forskere og fysikerene diskuterer jo dette med parallelle verdener, og prøver å finne ut av det. Vi vet jo at det fins flere dimensjoner. Men jeg tror vi i vår verden lever en veldig materialistisk verden, i motsetning til en evt. åndeverden. Og med materialistisk mener jeg ikke vesker og biler og alt det der, men vi lever i en veldig fysisk verden der det er mye masse. Ut i fra min personlige tro så liker jeg å tro at det er et slags system som er basert på helt andre ting enn her, en slags høyere visdom, en slags energi der alt nærmest er en del av hverandre. At de utgjør en universell energi, og selv om jeg lest om klarsynte som mener "åndene" kan skape det de vil, som for eksempel få en blomst til å dukke opp ved å tenke på den, så er det ingenting de trenger (f.eks. vann og mat). Det representerer visstnok bare en slags awareness, så er ikke nødvendigvis materialisering. ..

Det som er sikkert er at det i hvert fall ikke eksisterer noen tid. For alt vi vet returnerer avdøde sjel til en ny kropp for å lære nye ting, eller kanskje den avdøde blir en guide for et eller annet levende menneske. Og jeg tror at man hele tiden bare "er". Ikke som i å flyte i løse rommet, men at man bare "er" en del av alt annet. En slags bliss kanskje.

Jeg tror på også på dette med å føle nærvær, jeg har kjent det selv av og til, bare følt en energi til en avdød som sto meg nær. men at man også må åpne seg for det og være emosjonelt ledig, på en måte. Det er trist å høre om faren din, men hvis du er åpen for det og ønsker det så kan du spørre ham om et eller annet tegn, komme til deg i drømme eller gi deg et nærvær, selv om det kanskje høres teit ut. En av mine opplevelser med det var at jeg neste dag passerte en mann som så akkurat lik ut som bestefaren min, for et øyeblikk så han meg dypt inn i øynene og jeg følte ham, før den passerende mannen igjen så ut som hvem enn han var. Uansett om det var "innbilning" eller meningen (jeg liker å tro at alt skjer av en grunn), så var det en wow opplevelse og jeg fikk en varm og god følelse som satt i en god stund.

Nå er jeg tildels spirituell av meg, og jeg finner en del inspirasjon fra the Law of Attraction og det å være åpen for ulike tegn fra en høyere energi. Hver gang jeg blir bevisst et tegn får jeg en varm følelse, litt mer perspektiv på hvor fantastisk og kompleks livet faktisk er, og jeg føler en positivitet. Uansett om noen ikke skulle dele mitt syn kan man ikke nekte for at en slik opplevelse av og til i hverdagen gjør en godt :) Dette innlegget ble ganske personlig, men håper ingen angriper meg for mine opplevelser og min tro som gir livet min en veldig spesiell mening, annerledes en andres.

Endret av TrickyA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle man ikke være helt oppegående om man trodde på slikt? Tenk hvor mange presidenter som tror på Gud - hvordan kan man la slike mennesker styre et land?!

Hva har forresten høyere utdanning og lønn å si for slik tro? Jeg i hvert fall kjenner til mennesker fra alle livets veier som deler en slik tro vi her diskuterer. Du tenker jo også automatisk at disse åndene "går" steder. Som om de tar buss eller kjører bil, det sier seg jo selv nesten at en slik form for "åndeverden" er en helt annen verden enn vår, der tid og rom ikke eksisterer. Slik jeg nevnte her om kvantefysikken kan partikler befinne seg på flere steder på samme "tid", så en slik teori, at åndene kan være tilgjengelige, strider ikke i mot fysikkens lover. Slik "klarsynte" og "mediumer" opererer på er å tilkalle ånden, eller ånden kommer til dem for å formidle en beskjed til sin(e) elskede. Nå er det jo gjerne slik at det sies at de avdøde følger med på sine etterlattede. Så hvis man tar utgangspunkt i det, regner jeg med at min døde mor ville være tilstede med meg hvis jeg f.eks. satt i den salen med Williams.

Nå beklager jeg at formuleringen min ikke ble den beste, men begynner å bli litt trøtt.

Nå var det ikke religion vi diskuterte, det blir noe helt annet enn spøkelser. Jeg synes religion er noe tull, men det er forståelig hvorfor folk tror på det.

Jeg er overbevist om at utdanning har en del å si, fordi utdanning ofte sier mye om et menneske. De som tror på slike som hun Lisa, er ikke de med lengst utdanning, for å si det slik.

Anonym poster: 2bdb9b392294bfe6f6712120842ad4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TrickyA

Glemt alt du tror du har forstått om begge deler. Spørsmålet ditt gir ingen mening.

Er dette også noe du har "lært" fra TV-serier om spøkelser? Ja, det er noe som heter det, men boksene de viser på TV kan neppe måle det, og utslagene de tilsyntelatende får har ingenting med forklaringene de gir å gjøre.

Anonym poster: 935d807ad470e238c55e16441c4537c5

Klart spørsmålene mine gir mening, du er bare for grunnlagsløs til å kunne svare på dem. Det er i hvert fall det du utviser i måten du responderer. Jeg prøver også å åpne opp for en diskusjon her, og er nysgjerrig på dine tanker om et nærtliggende tema, et tema som kan være bitte litt lettere å diskutere. Jeg ser ikke at du bidrar på noen måte til denne diskusjonen annet enn å håne og avkrefte - er det sånn du gjør deg bemerket i det vanlige liv også? Jeg har lært meg såpass til at man ikke begrenser seg til TV. Det er vel derfor jeg heller ikke eier en TV. Jeg forholder meg til ulik lesning av ulike organisasjoner, mennesker, og forskere sine rapporteringer og studier om temaet, så vel som empiri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TrickyA

Nå var det ikke religion vi diskuterte, det blir noe helt annet enn spøkelser. Jeg synes religion er noe tull, men det er forståelig hvorfor folk tror på det.

Jeg er overbevist om at utdanning har en del å si, fordi utdanning ofte sier mye om et menneske. De som tror på slike som hun Lisa, er ikke de med lengst utdanning, for å si det slik.

Anonym poster: 2bdb9b392294bfe6f6712120842ad4ce

Fortell meg den essensielle forskjellen? Og hvorfor du kan forstå at mennesker kan tro på Gud, men ikke at mennesker har en sjel som lever videre på et vis når et menneske dør? Du virker relativt fordomsfull. Jeg kjenner flere i høye stillinger, blant annet ingeniører og mennesker med phd's, som tror på et slags liv etter døden som er det vi her diskuterer. Det gjør også flere av mine studiekamerater som jeg tok bacheloren min med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første spørsmålet er ganske interessant. Forskere og fysikerene diskuterer jo dette med parallelle verdener, og prøver å finne ut av det. Vi vet jo at det fins flere dimensjoner. Men jeg tror vi i vår verden lever en veldig materialistisk verden, i motsetning til en evt. åndeverden. Og med materialistisk mener jeg ikke vesker og biler og alt det der, men vi lever i en veldig fysisk verden der det er mye masse. Ut i fra min personlige tro så liker jeg å tro at det er et slags system som er basert på helt andre ting enn her, en slags høyere visdom, en slags energi der alt nærmest er en del av hverandre. At de utgjør en universell energi, og selv om jeg lest om klarsynte som mener "åndene" kan skape det de vil, som for eksempel få en blomst til å dukke opp ved å tenke på den, så er det ingenting de trenger (f.eks. vann og mat). Det representerer visstnok bare en slags awareness, så er ikke nødvendigvis materialisering. ..

Det som er sikkert er at det i hvert fall ikke eksisterer noen tid. For alt vi vet returnerer avdøde sjel til en ny kropp for å lære nye ting, eller kanskje den avdøde blir en guide for et eller annet levende menneske. Og jeg tror at man hele tiden bare "er". Ikke som i å flyte i løse rommet, men at man bare "er" en del av alt annet. En slags bliss kanskje.

Jeg tror på også på dette med å føle nærvær, jeg har kjent det selv av og til, bare følt en energi til en avdød som sto meg nær. men at man også må åpne seg for det og være emosjonelt ledig, på en måte. Det er trist å høre om faren din, men hvis du er åpen for det og ønsker det så kan du spørre ham om et eller annet tegn, komme til deg i drømme eller gi deg et nærvær, selv om det kanskje høres teit ut. En av mine opplevelser med det var at jeg neste dag passerte en mann som så akkurat lik ut som bestefaren min, for et øyeblikk så han meg dypt inn i øynene og jeg følte ham, før den passerende mannen igjen så ut som hvem enn han var. Uansett om det var "innbilning" eller meningen (jeg liker å tro at alt skjer av en grunn), så var det en wow opplevelse og jeg fikk en varm og god følelse som satt i en god stund.

Nå er jeg tildels spirituell av meg, og jeg finner en del inspirasjon fra the Law of Attraction og det å være åpen for ulike tegn fra en høyere energi. Hver gang jeg blir bevisst et tegn får jeg en varm følelse, litt mer perspektiv på hvor fantastisk og kompleks livet faktisk er, og jeg føler en positivitet. Uansett om noen ikke skulle dele mitt syn kan man ikke nekte for at en slik opplevelse av og til i hverdagen gjør en godt :) Dette innlegget ble ganske personlig, men håper ingen angriper meg for mine opplevelser og min tro som gir livet min en veldig spesiell mening, annerledes en andres.

Veldig fint svar du kom med.

Vil prøve ut det med å spørre pappa om et tegn. Uansett om det er mer eller ikke, vil jeg jo føle et slags nærvær, for jeg savner ham veldig, og det ville vært fint å følt ham igjen.

Jeg er dog veldig lettskremt, men jeg går ut i fra at han ikke hadde dukket opp bak meg i speilet, hehe.

Selvom det sikkert kunne vært veldig morsomt å gjort noe sånt mot meg, kunne blitt en interessant reaksjon, hehe

Jeg leker jo med tanken at det er pappa som har "sendt" meg hunden jeg har nå.

Han er ubeskrivelig. Jeg vet at dette er noe alle hundeeiere kan si, men hunden min er virkelig spesiell.

Han er som skapt for meg, han kan faktisk se meg. Og ingen gjør meg mer glad enn det han gjør. Det er bare noe i øynene hans, ubeskrivelig varm og god.

Jeg vet med meg selv at det ikke er mulig at det er sånn, men tanken er allikevel god:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg har opplevd en del ting i mitt barndomshjem som jeg aldri kommer til å glemme.

Jeg husker at jeg skulle på do om natten, jeg gikk ned trappa og hørte noen på kjøkkenet, alle lys var på og vasken rant, det hørtest ut at noen vasket opp.

Jeg gikk inn på kjøkkenet fordi jeg trodde det var Mor eller Far.

Da ser jeg at vannet renner, det ligger glass og såpe i oppvaske kummen og vannet er varmt.

Jeg tenkte ikke noe mer over det, gikk på do og tok turen inn til Mor og Far for å spørre hvorfor lysene ikke var slukket og hvorfor de bare gikk fra oppvasken sånn...

Begge to snorket, jeg vekket begge og de ante ikke hva jeg snakket om.

Etter en stund så ble laminaten i gangen ødelagt, min søster og jeg fikk stadig skylden for noe vi ikke hadde gjort, og vi skyldte på hverandre, hun kjæftet på meg fordi hun fikk kjæft av Far og omvendt!

Far begynte å bone gulvene for å få vekk de stygge merkene i gangen, men de kom bare igjen og igjen... så kom det kors i gulvet, ikke var det kors heller, det var kors med noe danderte greier på, noen som virkelig hadde gjort seg flid med værket!! Når jeg tenker over det så lignet det litt på noe som de bruker i katolske kirker.

Det slo i dører, vinduer stod på gap midt på natten og vinteren.

Etter noen år måtte vi flytte derfra.

Jeg jobbet og på ett sykehjem for noen år siden, der var det mye som skjedde, lysene slo seg av og på, og det falt ting i gulvet fra reolene, tv`en skiftet kanal og slo seg bare av.

Alle prøvde å bort forklare det, men ingen hadde peiling på hva det egentlig kunne være.

tilslutt ble de kalt" den beinløse"

Han er no bare der, liker å skremme, drive gjø.

Men creepy var det å jobbe nattevakt der!

Anonym poster: 9b8c3367b162c50ba22b42693f78f64c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TrickyA

Det hørtes forferdelig ubehagelig ut å leve i et sånt hus og å jobbe nattevakt på det stedet. Ganske spesielle opplevelser i hvert fall, wow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TrickyA

Veldig fint svar du kom med.

Vil prøve ut det med å spørre pappa om et tegn. Uansett om det er mer eller ikke, vil jeg jo føle et slags nærvær, for jeg savner ham veldig, og det ville vært fint å følt ham igjen.

Jeg er dog veldig lettskremt, men jeg går ut i fra at han ikke hadde dukket opp bak meg i speilet, hehe.

Selvom det sikkert kunne vært veldig morsomt å gjort noe sånt mot meg, kunne blitt en interessant reaksjon, hehe

Jeg leker jo med tanken at det er pappa som har "sendt" meg hunden jeg har nå.

Han er ubeskrivelig. Jeg vet at dette er noe alle hundeeiere kan si, men hunden min er virkelig spesiell.

Han er som skapt for meg, han kan faktisk se meg. Og ingen gjør meg mer glad enn det han gjør. Det er bare noe i øynene hans, ubeskrivelig varm og god.

Jeg vet med meg selv at det ikke er mulig at det er sånn, men tanken er allikevel god:)

Hvis det er noe du føler så kan det veldig godt hende. Jeg tror disse på den andre siden påvirker oss på ulike måter, enten ved å sende oss spesielle tegn, eller sende ulike personer, dyr, gjenstander e.l. inn i livene våres for å påvirke oss på en eller annen måte. I likhet med deg fikk jeg plutselig en hund inn i livet mitt for litt over et år siden. Det virket som en impulsting å få seg hund, men det var likevel så riktig, og det følte som om jeg hadde planlagt det i lang tid selv om det ikke var tilfellet. Etter en stund ble det veldig tydelig at den hunden hadde lært meg noen vanvittig store lekser som er av stor betydning for livet, viktigst var det om å elske. Å tillate seg å elske og å stole på noen, og å tillate seg å føle så vanvittig kjærlighet. Dette er noe jeg ikke har opplevd, og jeg tror ikke et menneske kunne være det første til å bringe frem dette i meg. Det er noe jeg holder veldig spesielt nær hjertet mitt, det er en velsignelse i utkledning.

Jeg tror alt skjer av en grunn, og jeg er sikker på at denne hunden ble sendt inn i mitt liv for å lære meg noen tøffe lekser. Lekser jeg ikke kunne lært meg av et menneske, så jeg ser hvor mye hun har bidratt med. Mesteparten av tiden tenker jeg ikke over at hun er en hund heller, hun føles så nær meg på et dypere nivå. Jeg har hatt dyr før, men det har aldri vært på denne måten.

Jeg liker å oppleve slike sammenhenger i livet gjennom meditasjon eller i dype tanker og refleksjoner. Da er sinnet så åpent og i kontakt med alt som er, og jeg analyserer og speiler livet som har vært. Spesielle situasjoner som har vært den siste tiden peker seg ut, det gode, eller det som har hatt et godt utbytte. Det er en deilig og spennende "reise" å gjøre, anbefaler det..

Om man føler noe i sitt hjerte, slik jeg føler at hunden ble sendt til meg med et "oppdrag", eller ditt spesielle bånd med hunden din, så syns jeg man skal erkjenne det og stole på det. Det er jo en del av ens intuisjon. Jeg tror ikke verden er svart/hvit, den er full av ulike, sprøe opplevelser, og alt trenger ikke virke logisk hundre prosent av tiden. Noen opplevelser er bare på et annet plan som man må verdsette som noe dypere - jeg føler ikke det er noe dårlig ting å betrakte det på den måten i det hele tatt. Livets mysterier og rare "tilfeldigheter" inspirerer meg og gir meg større respekt for hvor fantastisk livet faktisk er. Og uansett hvor de kommer fra, så sier jeg alltid takk til universet. :)

Endret av TrickyA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart spørsmålene mine gir mening, du er bare for grunnlagsløs til å kunne svare på dem.

Jeg skjønner at du er sikker på at det gir mening, og det er derfor det er bortkastet tid å prøve å svare på det.

Anonym poster: 935d807ad470e238c55e16441c4537c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...