Gå til innhold

Hvorfor kan ikke paven hete Francis i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest uAnonymbruker

1. Kildehenvisning er alltid greit når man siterer noe.

2. Hvorfor sitere engelsk versjon når norsk versjon er lett tilgjengelig?

"Dåpens sakrament meddeles "i Faderens og Sønnens og Den Hellige Ånds navn" (Matt 28, 19). I dåpen helliger Herrens navn mennesket, og den kristne får sitt navn i Kirken. Det kan være et helgennavn, det vil si navnet på en disippel som har ført et liv i forbilledlig troskap mot sin Herre. En vernehelgen er et forbilde på kjærlighet og en sikker forbeder. "Døpenavnet" kan også uttrykke et kristent mysterium eller en kristen dyd. "Foreldre, faddere og sogneprest må passe på at det ikke blir gitt noe fornavn som kjennes fremmed for det kristne"."

3. Kan ikke se at det står noe sted at katolikker kalles opp etter en helgen. Det står da vitterlig kan. Kjenner flere katolikker som ikke har helgennavn. Selv om det ofte skal godt gjøres å unngå dem. Har to navn selv og begge er helgennavn, selv om dette trolig ikke var intensjonen til mine foreldre.

1. Kildehenvisningen var der, men da jeg skulle poste det kom den en boks opp som sa noe om at jeg hadde for mange anførselstegn åpne?! så jeg må ha slettet den da jeg redigerte bort alt av paragrafer og anførselstegn.

2. Kan like gjerne bruke engelsk som norsk. Alle her inne har hatt engelsk på skolen.

2. Det er ikke jeg som påstår katolikker må ha helgennavn, det er derfor jeg har streket under delen der det står at de ikke må ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Kildehenvisningen var der, men da jeg skulle poste det kom den en boks opp som sa noe om at jeg hadde for mange anførselstegn åpne?! så jeg må ha slettet den da jeg redigerte bort alt av paragrafer og anførselstegn.

2. Kan like gjerne bruke engelsk som norsk. Alle her inne har hatt engelsk på skolen.

2. Det er ikke jeg som påstår katolikker må ha helgennavn, det er derfor jeg har streket under delen der det står at de ikke må ha det.

Da misforsto jeg. Beklager ;)

Trodde du mente at denne setningen bekreftet påstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymbruker

Da misforsto jeg. Beklager ;)

Trodde du mente at denne setningen bekreftet påstanden.

Da er vi enige :)

:heks: <--- nærmeste jeg kom en smiley med pavehatt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...