Gå til innhold

Barn på vgs - hjelper dere med mattelekser?


Gjest Møremor

Anbefalte innlegg

Må være fantastisk å ha foreldre som involverer seg så mye :)

Anonym poster: 8a866611f0516a4b6d0b9e96787f6fc2

Veldig kjekt!

Min far har virkelig satt standaren for meg på hvordan en far skal være - og det fra andre siden av jorden den meste av tiden!

Anonym poster: 3714daab52cc4ad24385042e59768983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreldrene mine har også mye utdannelse, men har sjelden trengt hjelp til lekser. Og hvertfall ikke på vgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på videregående nå og trenger generelt lite hjelp med lekser. Har over 5 i snitt så ligger ganske godt an. Jeg trenger ikke hjelp til lekser, men noen ganger er mamma med og øver med meg, spesielt i naturfag som er hennes sterkeste fag. Stefaren min hjalp meg med matten på ungdomsskolen når jeg trengte det, som oftest før tentamen og prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri hjelp til lekser- noensinne. Men jeg ble fort vant til å finne ut av det selv.

Anonym poster: 8de958134b9600e472fc87559975de0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa hjalp meg med realfagene, mamma hjalp meg med biologi og språkfagene. Samfunnsafgene var litt mamma og litt pappa, alt etter emnet. Det var ikke så ofte at jeg behøvde hjelp med å løse oppgaver, men pappa kunne f.eks. forklare konsepter i realfagene og mamma leste korrektur på innleveringer.

Mamma er forresten førskolelærer og pappa siviløkonom, som også har studert ingeniørfag, så de har høyere utdannelse begge to.

Anonym poster: 6b2feca193c65cdc990adced438d4805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ber barna som går på vg skole dere mye om hjelp til mattelekser eller andre lekser?

Nei, tvert i mot. Det var motsatt selv om de ikke måtte hjelpe meg satte de meg ofte i en knipe ved f.eks. å vise meg en quis og utfordre meg. Hjep, men det gikk bra selv om det var mange år siden jeg hadde hatt matematikk som fag, før de ble født... Kanskje ren hevn fordi jeg var en svært streng mor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...