Gå til innhold

Hva skjer med å provosere de som prøver å være omtenksom?


spørsmålstegnet

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å gå over veien der det er fotgjengerovergang. Men denne gjelder kun når det er rødt lys for bilen. Altså, trykker jeg ikke på knappen, så kan de bilistene bare kjøre.

Er det mange biler, så trykker jeg på knappen, og de må vente. Greit nok.

Men når bilisten kan ses på lang avstand, og jeg kan med god tid komme meg over uten å irritere den, så må jo de jævla bilistene være takknemlig for at jeg IKKE trykker, sånn at de slipper å få rødt lys (!!!!!????)..

..men istede så gasser de på, for å prøve å snidde meg. De rekker jo ikke å snidde meg, men det er helt tydelig at de vil sette seg i respekt!!!

Idag så var det en som tuta skikkelig på meg.

Fra nå av kan dere vente på det jævla grønne lyset. Jeg trykker uansett heretter!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neiiiii forsett å driv på med det du gjorde.

Jeg setter hvertfall pris det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter og pris på det. Og du har lov til å gjøre det, så lenge du ikke hindrer bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om bilene har forkjørsrett har de ikke påkjørsrett, så dersom de må gasse på for å klare å kjøre på deg er det deres skyld. Samtidig må de jo mangle noe i topplokket, hadde du sprunget ut i veien rett fremfor dem hadde det vært noe annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Dette forstod jeg ikke riktig. Hvis bilene kjører på grønt lys, har jo du rødt lys. Er det lov å gå over på rødt lys da, selvom bilene er langt unna? Jeg trodde stoppeplikten gjaldt både kjørende og gående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forstod jeg ikke riktig. Hvis bilene kjører på grønt lys, har jo du rødt lys. Er det lov å gå over på rødt lys da, selvom bilene er langt unna? Jeg trodde stoppeplikten gjaldt både kjørende og gående.

Det er jo det som er poenget. Jeg går på rødt lys for og slippe å gi bilistene rødt lys..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fjellhamster

Selv om en fotgjenger sniker seg over på rødt lys, så er det da ingenting som tilsier at en bilist kan kjøre på h*n for det... Iallefall ikke hvis det er slik som TS beskriver.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det er jo det som er poenget. Jeg går på rødt lys for og slippe å gi bilistene rødt lys..

Grunnen til at jeg spurte, var at det tidligere har vært forbudt å gå på rødt lys. Jeg googlet det nå og ser at det er blitt tillatt, hvis det ikke er til hinder for den øvrige trafikk.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Selv om en fotgjenger sniker seg over på rødt lys, så er det da ingenting som tilsier at en bilist kan kjøre på h*n for det... Iallefall ikke hvis det er slik som TS beskriver.

Det mente jeg da heller ikke, hvis det er meg du sikter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fjellhamster

Det mente jeg da heller ikke, hvis det er meg du sikter til.

Nei, jeg sikter ikke til deg, bare generelt :) Mange er verdensmestere og tror de eier veien når de kjører bil, og kjører veldig nærme bare for å understreke "fløtt deg". De ville neppe likt at noen gjorde de samme når deres barn gikk langs veien....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn folk har blitt nå. Hensynsløse jævler som tror de eier hele verden å at alt dreier seg om dem. Ser det selv når jeg er ute å går, ikke mange billister som tar hensyn. Tidene har forandret seg veldig bare de siste årene, før var folk generelt snillere mot hverandre.

Anonym poster: 7a52dec2338ca14f0a986709d278d3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, er det blitt lov å gå på rødt lys? Kan ikke se at dette er holdbart for rettsapparatet - og virkelighetsoppfatningen til nisseluekledde nordmenn... :D

Anonym poster: 09b9accb1a7bbced1dd9b4eb982f0828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg spurte, var at det tidligere har vært forbudt å gå på rødt lys. Jeg googlet det nå og ser at det er blitt tillatt, hvis det ikke er til hinder for den øvrige trafikk.

Har det noen gang ikke vært lovlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet hvordan systemet virker akkurat ved denne overgangen. Det er ikke sikkert at bilistene vet det. De ser bare en som går over veien mens de har grønt lys.

Anonym poster: 3500139da5b21ad9df9b15aa2e0ba812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet hvordan systemet virker akkurat ved denne overgangen. Det er ikke sikkert at bilistene vet det. De ser bare en som går over veien mens de har grønt lys.

Anonym poster: 3500139da5b21ad9df9b15aa2e0ba812

Så derfor må de speede opp? Var vel det ts klagde over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så derfor må de speede opp? Var vel det ts klagde over :)

Ikkesant! Godt poeng. Nå har de uansett satt opp et 30 km i timen skilt der trafikklyset, fordi det er en skole likeved. Blant annet UIO, to barnehager og en ungdomsskole. Adressen er rett utenfor "blindernveien 9" i google maps. Der kan dere se selv hvor god oversikt det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...