Gå til innhold

Å sørge over to ting samtidig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble dumpet for fire uker siden og fikk nylig beskjed om et dødsfall som gikk inn på meg.

Jeg har en lang vei igjen å gå for å komme over eksen og bearbeide alt som skjedde men nå må jeg også sørge og bearbeide faktum at en jeg var glad i er borte for alltid.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette. Jeg må ta tiden til hjelp, men slik situasjonen er nå, så virker det som om jeg automatisk prioriterer dødsfallet. Jeg får dårlig samvittighet om jeg tenker på eksen, for noe i meg sier at det ikke er det viktigste nå. Men jeg er også redd for at om jeg ikke tenker på samlivsbruddet de neste ukene, må jeg starte from scratch når sorgen over dødsfallet letter. Om noen forstår hva jeg mener...

Tar gjerne i mot tips og erfaringer.

Anonym poster: 3fb2dcec72129f9a27c3a15e15845d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adriane

Det er fullt mulig å sørge over to personer og to tap samtidig. Selv om det ene er et dødsfall og det andre et kjærlighetsbrudd, så er det like fullt tap av personer du er glad i. Jeg tror sorgen er relativt lik på mange måter. Selv mistet jeg broren min og moren min med 5 måneders mellomrom, og det var jo ikke sånn at jeg sluttet å sørge over broren min da mamma døde. Snarere tvert imot. Tapet av mamma forsterket tapet av broren min, og sorgen vokste seg mer enn dobbelt så stor.

Et tap er et tap. Selv om eksen din fremdeles lever, så er h*n borte for deg, borte fra ditt liv. Dermed er ikke den sorgen mindre viktig allikevel, dersom eksen din har vært i livet ditt så lenge at det nærmest føles som et dødsfall at h*n er borte. Det vil også være naturlig at kjærlighetssorgen blir forsterket når du nå har mistet en person som står deg nær; fordi det for fire uker siden kanskje var nettopp eksen (da kjæresten) som du ville gått til for trøst og oppmuntring.

Mitt råd er å ikke skyve sorgen over bruddet vekk. Bearbeid den sorgen sammen med den nye sorgen, fordi de allikevel til dels henger sammen. Du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å prøve å fortrenge kjærlighetssorgen. Sorg må man gå gjennom, det nytter ikke å prøve å gå rundt, for da vokser den seg bare større og større.

Sender mange varme klemmer. Føler med deg i sorgen over tapt kjærlighet, og i sorgen over å ha mistet noen som står deg nær. :klemmer::blomst:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...