Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjøpte meg akkurat en mobil tlf fra pcutstyr.no. Kjøpte en uten binding (?) og har chess abb. fra før. Men nå får jeg ikke kortet til å virke.

Ringte chess og de ba meg prøve kortet i en annen mobil. Det hjalp lite.

Sim kort virker ikke. Får inn det som ligger på kortet men ingen, men ingen kontakt med nettet. Imidlertid ser det ut som den nye telefonen opprinnelig er innstillt med telenor innstillinger. Noen som har peiling på dette..før jeg ringer chess igjen. Må jeg slette telenor innstillingene? Trodde dette skjedde automatisk med chess simkort.

Gjest prestekrage
Skrevet

Ser nok ut til at du må ta deg en ny telefonrunde til Chess å bestille et nytt simkort... Så lenge kortet ikke fungerer i 2 ulike telefoner er det et ganske sikkert tegne på at kortet ikke fungerer...

En annen løsning kan jo være å prøve med et simkort til en Netcom abb (eller en opperatør i netcoms nett). Da vil du jo få bekreftet om telefonen er låst til telenor... Bingdingstid og opperatørlås er to forskjellige ting!!!!!

Gjør dette i motsatt rekkefølge. Blir gjerne litt rotete når man begynner å skrive før man tenker...

Skrevet

Så lenge du kjøpte telefonen uten binding så skal det ikke være noe å lure på der. Når du i tillegg har prøvd kortet i en annen telefon med samme resultat så er det nok abonnementet ditt eller SIM-kortet som har en feil.

Ring til Chess og be de sjekke det. Det kan være at det har skjedd en glipp hos dem som har gjort at det ikke er blitt aktivisert. Be de evt. sende det videre til den tekniske avdelingen så de kan se på det.

Hadde nettopp litt problem med at jeg ikke fikk MMS til å fungere på min nye telefon med Chess abonnement. Men med min manns chess simkort fungerte det, derfor visste vi jo at var det noe på abonnementet mitt som manglet. Hos chess så alt ut til å være aktivisert på abonnementet mitt, så de sendte det videre til sin tekniske avdeling for undersøkelse. Og idag virker det. :)

Så det er ikke sikkert de må sende deg nytt kort.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan jo prøve å åpne den på http://www.unlock.no/ hvis den er låst til telenor, så sant det er en Nokia telefon. Da skriver du først *#06#. Da får du en Imeikode. Den taster du inn på "lag opplåsningskode". Videre skriver du inn ny kode og håper på det beste.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk til dere som svarte :)

Skal sjekke ut tipsene.

Ringte forøvrig Chess tidlig idag som sendte "saken" over til teknisk avdeling men har ikke hørt et pipp fra dem.

Abonnementet er allerede aktivisert...jeg hadde det på min gamle tlf..så problemet ligger ikke der. Får ta en sjekk på om mobilen virkelig ER uten binding. Til den prisen skulle den være det iallefall. Eller så er det vel sim kortet som er kaputt. Gleda meg til å bruken den nye fonen og så er det selvfølgelig bare trøbbel. :veldigsur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...