Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Hvordan kan han rekke å bli skikkelig kjent med hver og en unge.... :klo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Funky Punk

Synes at det programmet er helt sykt! Syk mann, syke kvinner!!

Det burde ikke vært lov, blir bare kvalm av å se på det.

Anonym poster: add64d758395092ce087ad9627cdebb9

Hvorfor det? Blir du kvalm av å se noen som lever slik de føler for å leve? Blir du like kvalm av homofile, ugifte samboere osv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Hvordan kan han rekke å bli skikkelig kjent med hver og en unge.... :klo:

Det er da ikke noe mer vanskelig for ham enn for en far med en kone hvor de har et stort antall barn sammen.

Kjenner ei i Sverige som har vært gift med samme mann i 25 år og de har 12 barn sammen. Han kjenner da alle barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Sanne har et vanvittig bra spørsmål her egentlig. :)

Jeg har tenkt det samme. Sjalusien kan jeg faktisk forstå, altså at de fire kvinnene tolererer den type forhold. At noen er sjalu i et monogamt forhold kan jeg også forstå. Men om jeg treffer en mann med tre koner som ikke legger skjul på at målet er å ha flere koner... Så har jeg et valg. Lær meg å leve med det, eller finn noen andre. Og jeg tror nok at det fint går an å leve i utradisjonelle familieformer. Jeg tror at jeg skulle kunne klart det også, men kun om jeg var klar over premissene før jeg gikk inn i forholdet, eller hadde jeg bare blitt såret.

Men at mannen ikke er sliten?! Jeg ser bare på min egen når jeg er gretten, premenstruell og kravstor. Eller når jeg er klengete og oppmerksomhetssyk. Eller om jeg er bekymret og trenger å liste opp mine bekymringer og ta oppgjør med enten økonomien min/vår eller oppussingsprosjektet i kjelleren.

Jeg hadde nok lett kunne forholde meg til "Ikke plag meg på disse tidspunktene" fra en partner, men for mannen med fire koner, så er timeplanen rimelig tett. Uten at jeg har sett mer enn en episode, så forstår jeg det også slik at han er hovedforsørger i alle "fire" familiene. How the actual fuck.... Også fire damer som trenger oppmerksomhet, partner i hverdagslivet, og en ektemann... Og en skogg unger som vil ha en pappa og trenger kvalitetstid.

Enten så sover ikke den mannen, eller så går han på ritalin.

Endret av Tirkes
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke noe mer vanskelig for ham enn for en far med en kone hvor de har et stort antall barn sammen.

Kjenner ei i Sverige som har vært gift med samme mann i 25 år og de har 12 barn sammen. Han kjenner da alle barna sine.

Tja...jeg kjenner to fedre som har henholdsvis en og to unger, som jobber veldig mye og har liten tid til overs til unger etter jobb...og så skal ungene igjennom kveldsrutinene og så legger de seg. Med så mange unger som i hele sitt liv må dele sin far med veldig mange andre, må det bli litt smått med tid til hver og en av dem. Å ha bortimot tyve unger (tar sikkert ikke så mange årene før han har det), slik som denne karen har, er ikke normalt og kan neppe sammenlignes med noe annet av familiesammenhenger.

Ungene har jo ikke opplevd noe annet, så for dem er det helt normalt at pappa fyker rundt fra sted til sted, med sekk på ryggen og klær over armen. Når jeg nå tenker litt på det; jeg vet ikke hvor ideelt jeg syns det er hvis en unge eller to, der han har tilbragt noen dager, er midt oppi noe som følelsesmessig blir bedre hvis pappa er der og kan prate/trøste/guide dem, men så har han ikke tid til det. Han komme seg videre for klokka går og andre venter på ham et annet sted. De har sikkert en del utfordringer som ikke syns så godt på tv.

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hva mannen drives av. Han suser fra sted til sted, vill i blikket. Ikke mye latskap å spore der. Han må jo være konstant utslitt. Men han er kanskje fritatt arbeid i hjemmet? Slik at han får komme til rent hus og ferdig middag? Men de konene har jo unger og jobb også, så skjønner ikke helt...

Litt av en jobb å ta vare på fire koner, samtidig tenker jeg at de sikkert tar seg litt samnen når det er deres tid, for at han ikke skal ha lyst å være med en av de andre i stedet. Litt av et press!:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker at de sa i et program at uansett hvordan de hadde det den tiden de hadde sammen, kunne han ikke stikke av sted til neste kone før tiden deres var omme. Det kan sikkert hende at de skilles midt i en gnagende irritasjon eller krangel. Det må være vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow.....og litt frem i tid, har de eldste begynt å få unger igjen...

Familiebilder blir aldri det samme igjen etter denne familiens bidrag. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan han rekke å bli skikkelig kjent med hver og en unge.... :klo:

Han gjør jo ikke det :) Det sier seg selv.

Anonym poster: d19451d48e9185fd0326d81425807d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan han rekke å bli skikkelig kjent med hver og en unge.... :klo:

Hvordan skal han bli en ekte god far som alltid kan være der for hvert av sine barn?

hvordan kan han bli en ekte god mann for hver av sine koner?

Hvordan kan hver av de fire kvinnene få et ekte, godt forhold til sin mann?

Det er umulig.

Dette blir overfladiske liksomforhold. Ingen ekte familie.

x antall barn som mister en god far.

4 kvinner som mister et godt normalt forhold

1 mann som ikke får et virkelig forhold til sin kvinne.

Det er jo tragisk for alle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan skal han bli en ekte god far som alltid kan være der for hvert av sine barn?

hvordan kan han bli en ekte god mann for hver av sine koner?

Hvordan kan hver av de fire kvinnene få et ekte, godt forhold til sin mann?

Det er umulig.

Dette blir overfladiske liksomforhold. Ingen ekte familie.

x antall barn som mister en god far.

4 kvinner som mister et godt normalt forhold

1 mann som ikke får et virkelig forhold til sin kvinne.

Det er jo tragisk for alle.

De voksne har valgt dette livet helt frivillig. Om det skal være synd på noen, så er det ungene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet du ingenting om.

Fordi jeg ikke har prøvd det, mener du?

Det er vel ganske mye i det jeg skrev som sier seg helt klart selv.

Et forhold mellom to personer, er mellom to fordi det er likeverdig mellom de to, og man skal dele noe spesielt.

Ikke særlig spesielt i et forhold til en mann som springer mellom 4 hus. :danse:

Ikke mye sterkt forhold mellom en far og hans tjueandre datter heller, det er umulig. Det blir ikke en familie, det blir en flokk.

Og en ting til: hva med alle mennene som blir til overs i et slikt samfunn?

eller glem det, vi vet jo at med mindre du er petter stordalen, så kan ikke disse "alfahannene" forsørge flere koner og 20 barn, så da er det andre menn som må jobbe og betale skatt inn til velferssystemet slik at disse mennene kan være parasitter på andre og leve på andre.

koselig

Endret av Lille Li
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo helt sant. Vi vet ingenting om dette, det er antagelig derfor vi finner det interessant å se på også. Hvordan får de det til? :)

Jeg vet at de alle er voksne, tenkende mennesker og de går inn i et forhold av fri vilje. Noen vet noe om hva de går til, andre må finne det ut ettersom veien bukter seg foran dem. Jeg regner også med at de står fritt til å gå ut av forholdet hvis de ikke kan være der mere, uansett av hvilken grunn.

Jeg antar at de finner sin mening med sine liv ved å bo slik. Antagelig er det flere fordeler ved "storfamilie" som jeg ikke ser, for jeg fokuserer for mye på alle problemene som løper meg i møte. De som er der sett fra mitt ståsted. Bortsett fra sjalusien (som jeg personlig ser på som et uoverkommelig fjell) er det kanskje akkurat passe samvær og frihet, for den som føler at han/hun må ha det slik.

Noe som antagelig blir kjemperart for dem en gang, er når den dagen kommer hvor kameraene ikke lengre fotfølger dem i alt de gjør. Da kommer det til å bli tomt, underlig og stille.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de viser på TV er et glansbilde, de viser vakre, hvite, blonde barn, relativt intelligente, oppegående vakre friske voksne, det er propaganda, ta en tur til grønland og se virkeligheten.

Storfamilie kan det være fordeler med, men det trenger da ikke gjøres på den måten, det er bare det at media fremstiller det slik at det er det som er "storfamilie"

Storfamilie kan da like godt være et par som lever sammen med andre par/nært andre par, og nært egen familie, som besteforeldre, foreldre, kusiner, tanter fettere osv.

Det ville jo vært mere tradisjonelt, sunt og slik vi hadde det i Norge, det vil ikke media fremstille et positivt bilde av, merkelig nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også merket at Christine er litt sjalu, hvertfall på Robyn..Men det er jo bare naturlig.

Til den som kommenterte "for en syk familie", disse damene har valgt det selv og de virker lykkelige i denne livsstilen. Jeg tenker det er bra at en mann er åpen og forteller at han vil ha flere koner, enn at jeg finner ut senere i forholdet at han har flere elskerinner på si.

Endret av B18
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...