Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier, gjør dere noe spesielt for å bli gravide? Leser ofte på forum at mange tar vitaminer, Damian og Wild Yam og ellers andre ting som kan hjelpe til.

Anonym poster: b751c10e62172ff6962213fb400669a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har lave verdier av B12 som kan gjøre det litt vanskeligere for meg, men er ikke forsket noe på.. men jeg tar ihvertfall B12, skjeldent vi nordmenn får nok av det i kosten.

Jeg tar Omega 3 tilskudd

jeg tar multi vitaminer

drikker grønn te 2 ganger for dagen

Folat tar jeg og og ( når jeg husker )

Jeg putter vitaminer og omega 3 tabl i mannen min..:D

så har vi sex rundt EL

Har enda ikke blitt gravid etter 2pp...

så neste mnd skal jeg prøve med beina opp etter veggen :D :danse:

Anonym poster: ec9a0af6a0c65de17e474cb8b84e9622

AnonymBruker
Skrevet

så neste mnd skal jeg prøve med beina opp etter veggen :D :danse:

Jeg tror det er en myte at dette funker?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er en myte at dette funker?

Haha, ja heeelt sikkert!!

Du skjønner at jeg får kjæft av mannen min når jeg løper på do rett etter på og tisser og vasker meg, så jeg har lovet han å ligge litt med beina opp :D blir vel sikkert ikke gravid uansett, så da kan jeg bare fortsette å gjøre som jeg gjør... h :fnise:

Gjest Trolletrine
Skrevet (endret)

Kjøpte økonomipakke med sånne tester for eggløsning, skrev ned i kalenderen min når siste mens var samt når siste eggløsning var. Hadde stålkontroll på dette ;-) ellers kuttet jeg ut sigaretter og tok Folat.

Endret av Trolletrine
AnonymBruker
Skrevet

Haha, ja heeelt sikkert!!

Du skjønner at jeg får kjæft av mannen min når jeg løper på do rett etter på og tisser og vasker meg, så jeg har lovet han å ligge litt med beina opp :D blir vel sikkert ikke gravid uansett, så da kan jeg bare fortsette å gjøre som jeg gjør... h :fnise:

Jeg får urinveisinfeksjon veldig lett hvis jeg ikke tisser etter sex. Legen min sier at de gode svømmerne svømmer av gårde med en gang etter utløsning så det har ikke noe å si. Men hun sa at for å være sikker trenger jeg ikke å løpe til toalettet med en gang, men kanskje vente 30 minutter. Men ikke alltid lett det, da jeg ofte sovner etter en hyggelig økt. Fnis.

AnonymBruker
Skrevet

Har forresten lest at det er noen her på KG det har funket på.. at de slet lenge med å bli gravide, så prøvde de engang med beina opp, og der satt spiren...

Men kan være tilfeldighetene... men si aldri si aldri :D det skader jo ikke å prøve? ser jo bare litt fjernt ut, men man får ta på nattbordslampen og fram med en bok i 20 min, evt ta inn laptopen og gjøre den klar før man koser seg :nigo::hallo:

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier, gjør dere noe spesielt for å bli gravide? Leser ofte på forum at mange tar vitaminer, Damian og Wild Yam og ellers andre ting som kan hjelpe til.

Den viktigste forutsetningen er at man har samleier regelmessig :).

Anonym poster: b9bde55883a21d8f760f3dee5f82f7de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

å ikke vaske seg etter 30 min når han har hatt utløsning inni er jo bare ekkelt! det renner jo ut?! slimete og grisete... Nei usssj... haha

Jeg gruer meg til å ligge med beina opp, blir så grisete, får ta meg med våt servietter og vaske meg på innsidelår i det minste! nei FYSJ og FY! GRISETE :fnise:

Gjest Trolletrine
Skrevet

Har forresten lest at det er noen her på KG det har funket på.. at de slet lenge med å bli gravide, så prøvde de engang med beina opp, og der satt spiren...

Men kan være tilfeldighetene... men si aldri si aldri :D det skader jo ikke å prøve? ser jo bare litt fjernt ut, men man får ta på nattbordslampen og fram med en bok i 20 min, evt ta inn laptopen og gjøre den klar før man koser seg :nigo::hallo:

Tør nesten ikke si det, men den ene gangen jeg lå med beina oppover veggen, så ble jeg gravid...hihihi..sikkert bare tilfeldig,men skader ihvertfall ikke. Og så anbefaler jeg å ha samleie litt før selve eggløsningen - husker ikke hvorfor - noe med at spermen bør vente på egget og ikke motsatt.

Gjest vilma2000
Skrevet

Den viktigste forutsetningen er at man har samleier regelmessig :).

Anonym poster: b9bde55883a21d8f760f3dee5f82f7de

Regner med ts vet dette.

Skrevet

Jeg kan garantere at det ikke hjelper noe som helst å ligge med bena opp etter veggen etter sex. Og jeg har lest mye om temaet.

Det eneste man kan gjøre selv som påvirker fruktbarheten er null nikotin, lite koffein og lite alkohol. Ellers er et sunt kosthold med mye grønt og sunt fett positivt for fruktbarheten, og litt aktivitet hver dag øker blodgjennomstrømmingen og derfor eggkvalitet og sannsynligheten for at et befrukted egg fester seg. Null nikotin og lite alkohol til mannen er også viktig, røyking er drepen for sædcellene.

Nettet florerer av myter og tull, og naturpreparater som hos mange gjør vondt verre. Alle har gjort ett eller annet akkurat den syklusen de ble gravide, og da sprer det seg fort myter på nett. Så jeg hadde vært veldig forsiktig med å stole på diverse utsagn folk kommer med på nettforum.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter Athene her.

Jeg var prøver i over 2 år og prøvde i løpet av den tiden mye rart: Grapefruktjuice, wild yam, dong quai, beina opp etter sex, eggløsningstester, lite koffein osv. Ingenting hjalp. Vi hadde regelmessig sex, traff på eggløsning ca hver eneste måned, men nei. Jeg ble ikke gravid.

Nå har jeg derimot blitt gravid med ivf; vi lyktes på første forsøk. Diagnosen vår er PCO/ovulasjonssvikt hos meg, selv om jeg har eggløsning de fleste sykluser og stort sett helt regelmessig menstruasjon. Men eggene mine modnes ikke godt nok på egenhånd, og jeg har sliter med lave progesteronverdier. Ivf ble derfor løsningen for oss etter å ha prøvd pergotime noen sykluser. Alle leger jeg har snakket med i denne forbindelse og all litteratur jeg har lest på emnet sier det samme: Det er ingen spesielle kjerringråd som øker sjansene for å bli gravid; man må leve normalt under prøvetiden.

Poenget mitt er derfor: Dersom du og partneren din er normalt fruktbare og har regelmessig samleie, blir dere mest sannsynlig gravide innen et år. Har dere ikke lyktes til da, kan du ta kontakt med fastlegen og be om henvisning til gynekolog. Da kan det være at dere vil trenge litt hjelp med å bli gravide. Ikke kast bort tid og penger på kjerringråd som du finner på nett. Det eneste du/dere kan gjøre selv er å ha et normalt sunt kosthold, være i aktivitet, kutte ned på koffein (maks to kopper kaffe til dagen), være måteholden med alkohol og ikke røyke.

Anonym poster: a7db48aa087c783ebce8c7f2046e27f8

Skrevet

Vi bruker el tester og prøver å samkjøre dette. Har googlet masse på kjerringråd men de ble litt drøy :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...