Gå til innhold

Er noen trafikklærere litt vel forsiktige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er helt riktig at man f.eks bør ta det rolig inn mot kryss og gangfelt. Men det må jo være grenser for hvor sakte man skal kjøre. Enten så må man kjøre i et behagelig tempo inn mot krysset, eller gangfeltet, og stoppe hvis noen kommer, eller så må man kjøre på før bilen eller fotgjengerne passerer vårt felt. Da mener jeg selvføleglig at de er så langt borte til at det ikke er noen reell fare hvis man kjører med en gang.

Fikk beskjed av kjørelæreren min i dag at han ville at jeg skulle øve enda mer på dette området. Den metoden med å være forsiktig, er en god metode, men det må da som sagt være grenser. Å lage kok i trafikken er jo ikke så populært.

Anonym poster: 9b4a0d49615a80f8e8957fe279ddecbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De overdriver nok litt, men det kan være lurt å høre på hva de prøver å si, som f.eks. at du skal legge merke til det som skjer rundt deg og ta forholdsregler. Hvis det går masse folk langs veien som ser ut som de kanskje skal krysse veien, kan det være greit å slippe gassen og være på vakt.

Men jeg ble også litt oppgitt da kjørelæreren min mente jeg kjørte for fort i 40 i 40-sonen over et fotgjengerfelt på et veldig oversiktlig sted uten et menneske i sikte (og det var god sikt!).

Anonym poster: 22c74611151e8f9fd92b231b8f47f7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg. Første kjøretime med kjørelæreren brukte han 30 min av timen på å SELV kjøre til egnet sted. (boligfelt) enda jeg hadde øvelsekjørt i flere år og tatt ca halvparten av det obligatoriske ved en annen kjøreskole. Haha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...