Gå til innhold

Tilbake til go'formen etter å ha født barn!


Gjest Tottelotta

Anbefalte innlegg

Gjest Tottelotta

Vekta viser det samme, eller kanskje til og med litt mindre enn før graviditeten, det er bare det at sammensetningen er helt annerledes.... Rumpa har blitt flat, magen større, beina tynnere, kroppsholdningen dårligere :( puppene større :D Dansehåndtakene er dog på stedet hvil. På tide å gjøre noe med alt dette nå, synes jeg.

Jeg ønsker...

...å føle meg sterk igjen

...å klare å løpe, lenge, uten å ha en nær-døden-opplevelse

...å ha et høyt energinivå

...å ha en etablert livsstil med balanse. Balanse mellom fornuft og utskeielser, trening og hvile, uten å måtte tenke så mye på det i hverdagen.

...å kunne handle fint tøy uten å irritere meg over love handles som henger over bukselinninga, eller tenke at "jeg skal bare komme i form først"

...å føle mestring, at jeg endelig får det til!!

Er det noen som vil være med? Jeg trenger iallfall all støtte og motivasjon jeg kan få!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tottelotta

Da er jeg altså i gang. Har ikke veid meg, da vekta har null betydning. Har et par bukser som er ubehagelig trange. Første målsetning er at de skal passe perfekt :)

Har startet enkelt, med å gjøre det som skal bli gode vaner. Tran, multivitaminer, vann og en sunn og god frokost. Når vi har gjort oss klare blir det trilletur. Begynner med å droppe "kjøpesentertrilling", og holder heller et høyere tempo langs veien. Etterhvert skal jeg finne en fin oppoverbakke å trille i. Må jo bruke de mulighetene jeg har når tiden ikke strekker til sånn at jeg kommer meg på treningssenteret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta

Da er det på tide å oppsummere dag en, og jeg er kjempefornøyd!! To timer ute på tur, og den første godterifrie dagen på gud vet hvor lenge.. :) Alle måltider har bestått av frukt/bær/grønnsaker og ren mat.

I tillegg har jeg bestilt time hos fysio for å få orden på låsninger og stive muskler etter svangerskapet. Vet ikke om det er denne dagboka jeg kan takke (virkelig ikke meg å begynne med no' sånt) men føler meg mer motivert enn på lenge. Måtte det bare vare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta

To timers tur i dag og, roligere tempo enn i går. Ok måltider, og litt lørdagsgodt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta

To timer ute på tur i dag og, i tillegg til sunn og god mat. Cottage cheese med bær, knekkebrød, smoothie og laks med ovnsbakte grønnsaker. Muligens litt placeboeffekt ute og går, men jeg føler meg hakket mer energisk allerede jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta

Vært ute en time og tjue minutter i dag. Kjente godterisuget var i anmarsj, så prøvde en ny taktikk; spiste lunsj ute! Deilig relativt sunn kost og en kaffe. Da har jeg liksom fått noe godt, uten at det var et tonn sjokolade.

Lurer likevel på om jeg spiser for lite. Er så vanvittig sulten/har cravings på mat (ikke godteri), til tross for lunsjen og mere mat da jeg kom hjem. Noen som har opplevd dette når de har sluttet med godteri og søppelmat?? Den sunne maten er jo ikke like energitett, men den inneholder mye mere næringsstoffer og fiber, så kroppen burde jo få sitt.. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tottelotta

Lang tur i dag. Glemte å se på klokka, men mer enn to timer iallfall! Og en del bakker til og med.. Tungt men godt! Ble ikke noe trim i går pga vær og føre.

Vært flink med kosten, bortsett fra en ørliten dessert etter middag. Blir en del småspising, men det er ikke så lett å få til skikkelige måltider med baby i hus. Da tar jeg heller en frukt og en neve mandler enn å gå uten mat til jeg blir så sulten at jeg overspiser når jeg endelig får mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta

I går var det atter en dag med så dårlig føre at det bare var å glemme å få ut barnevogna. Var ute et par småturer alene, og har vært ute i en og en halv time i dag.

Vært fryktelig sulten i dag, men har greid å holde meg unna godteri og søppelmat. Etter at jeg begynte med dette prosjektet mitt har frukt- og grøntinntaket mitt blitt mye bedre! Grønnsaker med dipp og frukt går ned på høykant, og hvis jeg har kjempelyst på godteri tar jeg et par tørkede aprikoser. Kan ikke være langt unna fem om dagen nå altså... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta

Liten spasertur i dag. Sunne måltider i tillegg til lørdagsgodt. Synes jeg aner fremgang; lovehandlesene virker mindre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta

Ute på tur hver dag, og har lagt til ørlite grann styrketrening morgen og kveld. Noen utfall og knebøy bare, så får vi se om det stemmer at alle monner drar :) Noen utskeielser på kostfronten, men de gode nyhetene er at jeg nå klarer å moderere meg. I stedet for en hel pose kan jeg nå ta en el to sjokoladebiter, og da synes jeg det er ok. Hurra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Puravida

Hei! Så flink du er! Syntes det er helt riktig det du gjør. Mye bedre for de fleste å starte i det små og jobbe seg oppover. Merker selv at jeg gir lettere opp om jeg kutter ut alt og trener masse fra dag en. Tror nok en mellomting gjør at man holder på lenger uten å gi opp.

Lykke til med alt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta

Hei og takk for tilbakemelding! Har tidligere, da jeg hadde all verdens tid og ingen små i hus, gjort det du sier. Tatt helt av med trening og kosthold, for så å gå på en smell og gi opp etter et par uker. Gang på gang! At man ikke lærer!

I dag ble tur byttet ut med besøk. Kaffe og kaker.. I morgen er det tilbake til tur og skikkelig mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...