Gå til innhold

Privat øvelsekjøring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Min sønn skal ta førekort. Vi selv har ikke bil og kan ikke kjøre. Det betyr vi ikke kan hjelpe ham med privat øvelsekjøring. Er det veldig viktig med disse ekstra timene? Hvordan kan vi skaffe noen til øvelsekjøring? Ikke noen familie i nærheten.

De som jeg kjenner, har ikke tid pga barn.

Takk for tips!

Anonym poster: a10b41450c2b3be86fe60b2f62d65df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bra å ha private kjøretimer, ja. Har man egen bil, så blir det "gratis". Ved trafikkskolen koster det fort 1200 kr for 1,5 times kjøring (en del av tiden brukes til prat på parkeringsplassen).

Klarer du å finne en som tar mindre enn 500 kr per time, så er det lønnsomt.

Det er mengdetrening som er viktig uansett hvor de timene kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov til å ta betalt for kjøring med mindre du er autorisert trafikklærer, om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mengdetrening er utrolig viktig. Heng opp lapp på butikken?

Anonym poster: eafe7b98a65b737a87cf9f0e7bb12028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov til å ta betalt for kjøring med mindre du er autorisert trafikklærer, om jeg ikke husker feil.

Ikke når du skal hjem igjen fra by'n om kvelden nei :fnise: Dessuten, hvem er det som skal stå å vifte med et hvitt flagg og rope "jeg betaler denne personen for å lære meg å kjøre bil på fritiden" når politiet kikker inn vinduet og kontrollerer førerkort og vognkort da?

Faren min fikk både betalt og ros for å ta med seg vennene mine ut å øvelseskjøre, enden på visa var at han ble tilbudt sommerjobb av kjøreskolen som fullgodt visst at han fikk penger for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...