Gå til innhold

På vei mot en fiks, ferdig baby


Mus-Katt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ååh, spennende!

Alltid like ekkelt når du ikke hører hjertelyden med en gang!

Ja, grusomt! Det er som om tiden står stille.

Yesterday, det jeg karakteriserer som faktiske spark var vel i uke 18. Før det fra uke 16 følte jeg romsteringer, føltes mer som en ål som var inni der!

Nå ligger morkaka på baksiden hos meg så derfor jeg kjenner ting tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha ja cookie! det føltes faktisk mer sånn, enn som en gullfisk, som andre beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og snart er det verken gullfisk eller ål, men en krysning mellom Karate Kid og Mike Tyson! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på ultralyd idag!

Jeg grein og tuta, tårene rant og jeg kjente det vrengte seg i magen, så nervøs var jeg for at noe skulle være galt.

....og det er visst ei lita jente der inne! :):babyjente:

selv om jeg vanligvis ikke tror på disse old-wives-tales, så kan det altså stemme med at jeg har en rund babymage, jeg som alltid har hatt plettfri hud har kviser og røde flekker, og at jeg har besøkt doskåla hver dag i ca 6 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ål er herved vedtatt :opplyser:

Eller alien med rumpehode... :fnise:

hahaha! Ja, jeg tenkte først om jeg burde holde deg for meg selv, og jeg tenkte etter da jeg så folks beskrivelse..som bobler, som en gullfisk, ...som bare søte saker! mens jeg selv syntes det var mest som en ål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Har vært på ultralyd idag!

Jeg grein og tuta, tårene rant og jeg kjente det vrengte seg i magen, så nervøs var jeg for at noe skulle være galt.

....og det er visst ei lita jente der inne! :):babyjente:

selv om jeg vanligvis ikke tror på disse old-wives-tales, så kan det altså stemme med at jeg har en rund babymage, jeg som alltid har hatt plettfri hud har kviser og røde flekker, og at jeg har besøkt doskåla hver dag i ca 6 uker.

Ååh, så bra! :rodmer:

hahaha! Ja, jeg tenkte først om jeg burde holde deg for meg selv, og jeg tenkte etter da jeg så folks beskrivelse..som bobler, som en gullfisk, ...som bare søte saker! mens jeg selv syntes det var mest som en ål.

Jeg har nå beskrevet det som i Alien-filmene hele veien, så ikke se på meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har vært på ultralyd idag!

Jeg grein og tuta, tårene rant og jeg kjente det vrengte seg i magen, så nervøs var jeg for at noe skulle være galt.

....og det er visst ei lita jente der inne! :):babyjente:

selv om jeg vanligvis ikke tror på disse old-wives-tales, så kan det altså stemme med at jeg har en rund babymage, jeg som alltid har hatt plettfri hud har kviser og røde flekker, og at jeg har besøkt doskåla hver dag i ca 6 uker.

Artig! :) Og det virker som at mye av det man sier stemmer, selv trur jeg at jeg har en gutt i magen pga har et veldig saltsug, blir kvalm av søtsaker, har ellers ikke hatt noe særlig med kvalme, og har mindre kviser enn før (ikke at jeg hadde mye). Men kan jo ta feil, blir spennende å se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å se hva alle får, så får vi testet disse mytene en gang for alle ;)

Jeg har hatt dilla på frukt døgnet rundt og søtsaker. Klarer ikke spise kjøtt eller stekt/krydret mat. Ikke vært spesiell kvalm, uggen ja, men ikke kastet opp.

Så får vi se hva det blir på meg. Jeg har følelsen av gutt, men time will tell :)

Huden min er relativt normal og magen kan man ikke si noe på enda. Det skyldes bare mat :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ja det er ingen overraskelse at det er hele 3 mnd siden forrige oppdatering.

Litt av en dagbok dette ble. Det kan minne litt om hobbyprosjekter jeg er sikker flere kan kjenne seg igjen i, "jeg skal begynne å strikke" og man finner strikketøyet godt gjennom bort i et skap 7 år etter at man startet... eller "jeg har nettopp gått til innkjøp av scrappe-materialer til 1500 kroner" hvor man etter et par kort finner ut av at man ikke har talentet likevel.

Ja, selv om jeg har utrolig mye i hodet er det virkelig ikke så mye å skrive om! :fnise:

Det er kanskje naturlig at den våkner til livs igjen da jeg sitter her og har fri frem til termin. Idag er jeg 32+4 så det kan bli en laaang sommer med mye husvask.

Oppsummering:

- termin 31 august

- det er ei lita jente (med litt stort magemål)

- barnerom og alt er klart, vasker gjennom klærne disse ukene

- hodeleie med rompa som støter mot høyre ribbein

- uke 22-27: mye vondt, og besøk på sykehuset for å sjekke at det ikke var åpning. Det var det ikke. Slet mye med bekkenet i tilegg.

- uke 27+: føler meg relativt fantastisk! Dette er den beste perioden i hele svangerskapet for meg. Bank i bordet, det kan jo fort endre seg. Ting er selvfølgelig tungt nå, og den kjente vralte-gangen meldte sin ankomst forrige uke tenker jeg. I tillegg har jeg fått fine innsøkkmerker av bunnen av joggebuksene, som ikke engang er stramme!

litt vann i føttene, opp 9 kg (godt gjort selv om jeg spiser donuts med deilig glasur på en gang i uka) men ellers har jeg ikke noe å klage på.

Fin onsdag dere som kikker innom! =) :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud som tiden flyr! Du skal jo snart føde du :hakeslepp:

Synes ikke det er lenge siden du ble gravid igjen jeg, men samtidig så synes jeg ikke er lenge siden jeg ble gravid heller... :fnise:

Så bra formen er fin! Jeg var også i god form i 3 trimester, så nyt tiden for snart er det en ny sjef i hus ;)

Så tidlig du har gått ut i permisjon, er det lengre perm der du bor eller er det kombo med ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føde snart? iiiiik! For hver dag som går blir jeg mer og mer redd for det. Men likevel føles det som at disse ukene skal vare en evighet, hvordan synes du det var? Håper virkelig den starter av seg selv....og prøver å forberede meg på at det skal skje etter termin, sånn at jeg ikke blir skuffa!

Og ja, her kan jeg velge mellom 4 eller 6 uker permisjon før fødsel. I tillegg har jeg tatt ut ferie, så det blir ganske lenge :) Skal da ikke klage, har tid til å finne frem kroker og krinker i huset som jeg aldri visste eksisterte :laugh:

Jeg husker fremdeles da du nettopp hadde blitt gravid ja, da du skrev i boka mi at du var et par uker foran meg. Er rart at tiden egentlig har gått fort, men når man venter da går den seint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 6 dager på overtid når vannet gikk, og var så lei at jeg kunne født ut av nesa om det var det som måtte til ;)

Fødselen min var av det lange, tøffe og kjipe slaget, og endte til slutt med at babyen ble tatt med vakum. Men allikevel så er det ikke sånn at jeg tenker at det skal jeg aldri gjøre igjen, selv om jeg for øyeblikket ikke har noe hastverk :ler:

Jeg var sykemeldt de siste månedene, og heldigvis hadde jeg noen hobbyprosjekter ellers hadde jeg flydd på veggen tror jeg. Samtidig så ser jeg i ettertid at jeg hadde godt av litt tid hvor jeg fik roet ned etter å ha hatt ørten baller i lufta i årevis.

Men ukene gikk relativt fort altså, det er rart hvordan dagene til slutt bare flyter i hverandre! Og nå skulle jeg ønske tiden gikk sagtere, for jeg storkoser meg hjemme med tassen :hjerte:

Ellers, har du kommet langt i utstyrshandlingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hahaha! Ja, det er jo det jeg også tenker da, at de siste ukene er til for å få en så dritlei at en bare vil bli ferdig med det :)

Hobbyprosjekter ja... jeg har kjøpt meg noen bøker, samt at jeg sitter og spiller litt dataspill... det er mest det det går i. Likevel føler jeg at dagene går ganske raskt. Nå begynner jeg alltid på ny uke på lørdag, søndag er +1 så jeg tror de første dagene går litt i glemmeboka før det tralter litt på onsdag og torsdag før det endelig blir "ny uke" igjen i helga.

Har handla det meste ja, utenom det ho mor trenger! Jeg lurer på om jeg må kjøpe noen lange t-skjorter/pysjamaser? og en god del truser, det går jo mye i bind osv rundt den tiden vil jeg anta? Jeg har også kikket etter noen ammeklær, f.eks da topper man kan dra ned og diskret amme, men jeg har ikke funnet noe særlig enda. Til lillemor er iallefall det meste på stell :)

Av praktisk så må vi kjøpe klosser til å sette sengen på, slik at den blir 80 cm høy. Her i landet er det sånn at vi får med en sykepleier hjem i 49 timer delt på 8 dager, som sjekker at du ikke har feber, at ting gror og hjelper deg med amming, vasker hus, gjør innkjøp og passer på babyen mens du sover osv. Ganske greit, men for en svært privat person synes jeg også det er litt vanskelig å skulle ha en fremmed så nært på. Kommer meg vel over den kneika og =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ja, der kom leggkrampa.

Det er første gang jeg har opplevd, og tror jeg prøvde å strekke foten i alle posisjoner før jeg fikk karra meg fram til tv bordet og satt foten mot det. Katten stirret på meg, "hva er det du holder på med?" Forestill deg uke 33 gravid som uffer og kaver seg vannrett bortover sengen.. Sikkert litt av et syn =) :laugh:

Da yoga-læreren spurte om vi kjente leggkramper for ca 3 uker siden var jeg den eneste som kunne si nei.

Mannen er bortreist i helga, og paranoia-meg kommer frem igjen. Det er noe med at når den mannen er borte (under graviditet) så blir jeg urolig. Begge gangene jeg mistet var han nemlig bortreist. Litt strekkinger og diverse igår kveld, og panikkmodus... hva hvis noe skjer?Jeg vet jo at det ikke er så sannsynlig. Jeg tok meg selv i å tørke tårene i et lite downer-øyeblikk. Bare en natt til så er han hjemme igjen.

Og angående lekke (rå)melk?: Jeg har ikke merket at jeg lekker noe enda, kan man regne med dette? Isåfall, bør jeg gå til innkjøp av slike innlegg? Jeg har bare tenkt på at det er noe jeg kjøper etter fødsel i forbindelse med ammingen... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Oi oi, skal si den store dagen nærmer seg med stormskritt!

Hvordan er formen? Begynner du å bli klar for å føde gjennom nesa om det er det som må til du også? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...