Gå til innhold

På vei mot en fiks, ferdig baby


Mus-Katt

Anbefalte innlegg

Heisann

Ja da har jeg klart å komme meg til uke 14, og fra min side er det litt av en bragd da jeg har mistet mer enn en gang tidligere.

Første gang hadde jeg også dagbok her inne, men da de dårlige nyhetene var et faktum tok den kvelden på dagen.

Denne gangen har ting vært annerledes enn de første. SYmptomer så det holder.

De første 12 var preget av ekstrem trøtthet og mye dobesøk.

Ting er blitt mer på stell nå, men det er vel alltid litt rar følelse av å "miste" symptomene og vente på mage og spark.

Vel, lysere tider denne gangen, ikke bare i heimen, men ute også. Nå gleder jeg meg til vår og sol, og jeg drømmer meg bort der jeg ser for meg selv vraltende bortover med en fin-fin babymage i tunika ;) Ja, for de ligger klare i skapet, og mer skal det bli. Til og med et par mammabukser har jeg kjøpt inn, men da jeg tok de på meg for å kjenne hvor deilig og komfortable de var fant jeg fort ut av at når det ikke er noe mage å fylle i strikken, da faller buksa gjerne litt ned. Det ble med andre ord ikke mye gåing på kontoret den dagen ;)

Vel vel, Dagbok, må du få leve denne gangen, helt til det denne gangen kommer en fiks ferdig baby :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med knøtt i magen og 14 uker! Synes det var så trist da du forsvant ut av termingruppen vår forrige runde, men desto hyggeligere at har kommet forbi de kritiske ukene denne gangen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så hyggelig med dagbok, her skal jeg følge med! Gratulerer så mye med overstått kritisk periode, håper alt går på skinner fremover og blir bare kos- med vår og sol og fine gravidbukser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og tusen takk for det folkens :)

Jeg fulgte både Mafalda da du var prøver igjen, og Frøken Vims i starten, og jeg følger fortsatt med dere og Vims, du er vel like om hjørnet nå? Det føles ikke så lenge siden du kun var noen uker på vei så tiden går jammen fort selv om det har føltes som en evighet i vinter!

Ellers er formen fin, nesten litt for fin? Jeg sliter litt hofte, sete, bekkenproblemer? Stiv som en stokk, litt start-vansker når jeg reiser meg og får karret meg av gårde, og noe ute i hoftene og generelt flere steder det kan "verke" litt, selv når jeg kjører bil...Kan det være tegn på at jeg kan komme til å slite med bekkenet fremover?

Idag tidlig kunne vi begge to se forskjell på magen, så det var hyggelig. Den kan ikke lenger holdes inn :fnise: Det er akkurat som om den plutselig kom ut..Velkommen er den!

En uke til jordmorsjekk, blodtrykk og høre på hjertelyd. I morgen 14 fulle uker, og starten på 15 uker. Nå går tiden jammen fort!

Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har en fin helg du også, Mus-Katt. Og så krysser jeg fingrene for at bekkenet ikke forverrer seg fremover, det er ganske mange som sliter med "smårusk" uten at det blir helt grusomt og krykke-krevende... Håper du faller i den kategorien, for det virker veldig slitsomt å bli tilnærmet sengeliggende!

Du får passe deg på glattisen da! Vet ikke hvor du bor, men her er det stedvis speilblankt...

Og :hoppe: for 15 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være deilig å være over de mest kritiske ukene :) Og skjønner godt at mammabuksene frister, det må jo være utrolig behagelig :fnise: Altfor tidlig for meg å begynne med mammaklær i forhold til babymage, men jeg er så oppblåst at jeg nesten kunne trengt det likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og tusen takk for det folkens :)

Jeg fulgte både Mafalda da du var prøver igjen, og Frøken Vims i starten, og jeg følger fortsatt med dere og Vims, du er vel like om hjørnet nå? Det føles ikke så lenge siden du kun var noen uker på vei så tiden går jammen fort selv om det har føltes som en evighet i vinter!

Ellers er formen fin, nesten litt for fin? Jeg sliter litt hofte, sete, bekkenproblemer? Stiv som en stokk, litt start-vansker når jeg reiser meg og får karret meg av gårde, og noe ute i hoftene og generelt flere steder det kan "verke" litt, selv når jeg kjører bil...Kan det være tegn på at jeg kan komme til å slite med bekkenet fremover?

Idag tidlig kunne vi begge to se forskjell på magen, så det var hyggelig. Den kan ikke lenger holdes inn :fnise: Det er akkurat som om den plutselig kom ut..Velkommen er den!

En uke til jordmorsjekk, blodtrykk og høre på hjertelyd. I morgen 14 fulle uker, og starten på 15 uker. Nå går tiden jammen fort!

Ha en fin helg :)

Jo, det stemmer at jeg er like rundt hjørnet nå. Under to uker til termin! :hakeslepp:

Bare vent, før du vet ordet av det vagger du rundt med en kjempemage! Synes ikke det er lenge siden jeg akkurat var forbi de kritiske 12 ukene :)

Ifht bekkenproblemer kan det jo hende du er like heldig som meg. Jeg begynte å kjenne tendendser rundt uke 13/14, og så ble det litt verre frem mot uke 20, men etter det har det vært stabilt. Har kun følt meg litt "nytrent" og støl på innersiden av lårene, og litt stiv i bekkenregionen, men ikke så ille at det har plaget meg i hverdagen.

Ha en fin-fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oioi, jeg har vært skikkelig dårlig de siste to ukene, med hodepine hver dag. Jeg har tenkt på å oppdatere, men nei, "tar det når jeg blir bedre".

VIms, jeg følger såå med på mars/april, du er jo den første jeg snakket med graviditet om og nå er det bare å vente på at knerten kommer ut! Jeg sjekker nå hver morgen for å se om det har skjedd noe, og jeg så du lurte på om noe var på gang her om natten. Jeg er så spent altså!

Mafalda, jeg har heldigvis ikke hatt noe mer enn smårusk, så får nå håpe det holder seg sånn framover.

Får ta det som det kommer!

Kvakk: Du og jeg er jo like langt, tror jeg ca? jeg er 15+5 idag. Har du merket noe endringer? Jeg har en liten bolle fra før av så den er litt polstret men likevel!

Ellers føler jeg meg endelig ganske fin i formen nå, man blir jo nervøs av å ikke kjenne noe veldig og lurer på om alt er fint. Jeg tror, eller er vel egentlig ganske sikker på at jeg har følt ting og tang der nede den siste uka :) Nå drikker jeg melk for å få kalsium til å få brusken til å bli til bein så han kan sparke litt hardere! :fnise:

Ja, magen har blitt mer tydelig, selv om den selvfølgelig ikke er stor. Folk på jobb ser det iallefall, så da er det ikke bare i midt hode der jeg står og skuer på den fra alle vinkler foran speilet på kveldstid, haha!

Var hos jordmor, hørt hjertelyd, 4 uker til UL. TIden går plutselig fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 8 og føler meg ganske fin, syns det er litt merkelig siden jeg sist hadde massevis av symptomer. Men satser på at alt er bra både hos deg og meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er lett å bli nervøs av å ikke kjenne noe spesielt, men det er jo egentlig granske greit å unngå de verste symptomene... Lille mageboeren jobber nok iherdig med å vokse seg større og sterkere, slik at den snart kan terrorisere innvollene dine med karatespark! ;)

Og 4 uker til UL? Nå er det bare en drøy uke igjen til påske, så er det selve påsken, og påskeuka etterpå, og før du vet ordet av det er dagen der! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Du vet du er gravid når du må ut på kjøkkenet for å hente deg et glass melk bare fordi det nevnes melkedrikking et sted :fnise:

Håper sparkingen tiltar snart, så dere kan begynne å "bli kjent"! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ZzzZzz, ja jeg sover fremdeles så mye! :veslejenta:

Og Tekola, her kan jeg fortelle at nå er det rabalder i magen til tider. I starten synes jeg det føltes mest som en ål som svømte rundt inni der, men nå er det virkelig dult her og der og stadig vekk. Det er veldig rart men veldig emosjonelt også, dere er jo kjent med dette alle sammen! =)

Jeg synes jeg har så lite å forteller her inne, jeg ser på andres dagbøker der de klarer å holde det gående flere ganger i uken. Her går det i den samme tralten, utenom at nå må jeg virkelig pakke ned enda et par bukser :fnise: Her kommer det frem... Igår morges stod jeg foran speilet og synes det bare så ut som jeg hadde lagt på meg noe voldsomt, men det er vel det at forvandlingen av seg selv er litt rar å se? Iallefall synes jeg det. Man er jo vant til å kjenne seg igjen som man har vært i årevis, og nå ser man plutselig litt annereledes ut. Ja, for håret mitt er flatt og kjedelig, i tillegg synes jeg det har blitt grått.

...og "småruskene" Mafalda såfint kalte det har satt i gang for fullt. Jeg vagger, drar på det ene benet, noen ganger går det ikke engang å løfte beina og jeg "shuffler" meg bortover som en gammel krok. Jeg tror det er på tide å få noe behandling, for jeg kan ikke slite så mye allerede. Bruker laaang tid på å komme meg noe sted, og vondtene sitter både bak i festene, inne i ballene, fremme i lysken og inne hofteleddene føles det som. Kan dette virkelig gå over uten behandling?

Tror i tillegg at jeg har fått noe tendenser til kynnere? Jeg har våknet om natten et par ganger med hard mage som ikke er vondt, men som er voldsom ukomfortabel, jeg må fokusere på å slappe av mens det holder på, og puste. Høres kjent ut? gjør meg litt nervøs til tider på om alt er som det skal. Ja , det går fremdeles bra hos deg også, Yesterday? Det er utrolig, jeg trodde at etter 12 uker skulle jeg slappe av men med alle disse nye ukomfortable tingene daglig så må jeg si at det ikke har hjulpet så mye som jeg hadde ønsket :)

Innen 2 uker er da ultralyd. Vi ville egentlig ikke vite hva det blir...Men her ved frokostbordet igår fant vi vel ut av at det likevel blir til at vi vil vite det. Dette blir spennende, men selvfølgelig er det viktigste at H*n er frisk...

Dette ble klagete, her jeg prøver jeg meg på et ordentlig innlegg og dette oppgulpet høres ikke ut som meg! :vetikke:

Uansett, oppsummering får være; magen er kommet tydelig frem så folk kan se det :gravid: , bekkenproblemer ser ut til å ta seg opp, og jo..jeg føler meg allerede som en strandet hval.

Og ikke glemme Frøken Vims, gratulerer med pjokken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Hvis småruskene er i ferd med å bli stor-rusk, så synes jeg absolutt du skal lufte det med legen din og se om det er noe som kan gjøres. Det er like greit å ta det i starten, før det blir helt uoverkommelig... noen får det jo tøft selv med behandling, men jeg krysser fingrene for at du ikke havner i den kategorien!

UL blir spennende, da! Får håpe den lille i magen er mer samarbeidsvillig enn vår, som nektet å ligge stille lenge nok til at vi fikk se kjønnet i det hele tatt... Men jordmor fikk sjekket alt det medisinske, og det er jo som du sier det aller viktigste. Fascinerende hvor mye som går an å se for et trenet øye- de sjekker alt fra blære til blodårer rundt hjertet, det er utrolig at det går an!

Håper ellers formen holder seg sånn noenlunde, til tross for kynnere og nedpakkede bukser... du får svinge innom noen kjedebutikker og skaffe deg noen lett-spjærende gravidbukser, du også (lang genser kan være en fordel :fnise:).... Og fortsatt god påske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Det høres absolutt ut som om du bør prøve noe behandling, ja! Bedre å ta tak i det for tidlig enn for seint! Jeg har klart å holde meg fra vagging helt til forrige uke, da hadde jeg ikke lenger så mye valg. Skal til kiropraktoren min igjen til uka, så da blir det vel en runde kjeft :ler:

Disse dagbøkene er ment for å ta imot all den klagingen vi måtte ha på hjertet. For man skal jo ikke klage på at man er gravid ellers, må vite, vi er jo glødende og kjempeheldige, og dermed har vi ingen rett til å sutre litt når kynnerne er så heftige at vi står tvekrøket, ryggen streiker når vi prøver å gå på do eller vi stortuter fordi det er noe fint på tv! :jolie:

:daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har begynt å få vondt i korsryggen og bekkenet, så vet hva dere snakker om, men er ikke så langt på vei som dere da :) Er mye trøtt for tiden og forkjølet. Ellers går det bra her! Gjeeeeeeesp, ja der gjespa jeg igjen....

Ha en super påskehelg! :blomst:

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er mye man skal plages med. Har nok med å komme meg over de magiske 12 ukene jeg, men skjønner at alt ikke er rosenrødt etter det heller!

Spennende med UL! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jauda, da har vi vært på sjekk og hørt hjertelyd igjen. Idag har lillemann vært ganske rolig, så det blir jeg jo da selvfølgelig bekymret for. Det tok vel 10-15 sekunder før jeg kunne høre hjerteslagene, men mannen og jordmor sa de hadde allerede hørt det helt i starten men det fikk ikke jeg med meg, så dere kan tro jeg lå der og følte den dårlige beskjeden komme...Nå håper jeg at han får med seg at han må roe ned mor i løpet av kvelden ved å gi meg noen saftige spark som jeg hadde så mye av i helgen.

UL til uka. Så får vi se om jeg kan fortsette å kalle h*an lillemann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...