Gå til innhold

Ville du kjøpt bil i min situasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 20 år og har hatt lappen i snart ett år. Begynner å bli lei av å kun ha tilgang til bil en eller to ganger i uken når jeg skal på jobb (låner av foreldre, jeg jobber fem til seks ganger per uke) og vurderer sterkt å skaffe meg min egen bil. Jeg har litt penger, og vil gjerne kjøpe en bruktbil. Samtidig skal jeg flytte og starte på skole til høsten, og vil jo trenge pengene da. Men er så lei av å ta buss som aldri kommer tidsnok, i tillegg til at bussholdeplassen ikke ligger særlig nærme :( Ville du kjøpt bil nå hvis du var i min situasjon og snart skulle flytte uansett? Jeg kommer jo til å trenge bilen når jeg studerer også?

Anonym poster: 1a9504b5a3ea458eababc8610906b550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det siste jeg tok med når jeg skulle studere var bilen. Så om jeg var deg, nei, jeg hadde ikke kjøpt bil. For meg ble det mye, MYE billigere å kjøpe månedskort og ikke ha en bil å betale utgifter på. Kjøpte bil for sparepenger, men så kom reperasjoner og kostnader til nyere deler, eukontroll, veiavgift, forsikring, bensin, osv. Pr måned betalte jeg noen hundre i forsikring og kanskje 1000kr i bensin, bodde langt på bygda så for meg MÅTTE jeg ha bil for å komme til og fra jobb, det gikk sjelden buss. Var en lettelse og befrielse å kvitte seg med bil under studietiden. Men det er MEG, spør deg selv om du som student har råd til å betale for bilen, kan fort komme på mange tusen bare en liten del ryker.

Anonym poster: 0945c13671cb4a68d4db4b859054762d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner! Vil jo helst ha bil, men samtidig ikke tape for mye på det :/

Anonym poster: 1a9504b5a3ea458eababc8610906b550

Lenke til kommentar
Del på andre sider