Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2013


Aramee

Anbefalte innlegg

Da er nok innkallelsen like rundt hjørnet, Hjerte :)

Jeg veide meg hos legen i uke 12 og hadde ikke gått opp noe da. Tror nok jeg har gått opp litt nå, men får ikke sjekka for badevekta mi er ødelagt. Sikkert like greit, så slipper man å henge seg opp i det..for det kan jeg fort gjøre. Har ikke lyst til å legge på meg like mye som forrige gang (16kg).. Er mer bevisst på å spise sunt denne gangen så tror det skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men sier de ikke at man går opp mest i begynnelsen og slutten av svangerskapet....? Litt usikker på hvor jeg har det fra, men tror det er sånn. I 2.trimester så stangnerer det litt...Tror jeg :fnise: Om det er noen trøst! ;)

Man burde jo egentlig ikke tenke på vekta..Så lenge man ikke går opp farlig mye og ungen er frisk og rask så er jo det det viktigste!

Skal alle vite kjønn på UL eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL 5.juli! Det blir spennende! Gru/gleder meg! Forrige svangerskap gikk jeg opp ca 6 kg de første 12 ukene, denne gangen er vakten den samme ennå :P Har vært litt mer bevisst på hva jeg spiser denne gangen. Sist gikk jeg opp 23 kg :o men gikk heldigvis raskt ned igjen. Tok ca 2 uker.

Vi vil begge vite kjønnet! Mest på grunn av praktiske grunner, men hadde egentlig vært gøy å ikke vite. Hadde blitt mer spenning rundt fødselen da,kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke vite kjønnet, tror jeg! Hvis vi ikke sprekker rett før eller på ultralyden :fnise:

Men jeg tror bare vi skal ha 2 barn og da ville det vært gøy å få en skikkelig overraskelse under fødselen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke kjent noe, men jeg er førstegangs og har morkaka foran, så det er sikkert derfor.

Fant hjertelyden hjemme på mandag, men i dag fant jeg ingenting - hørte dog at det var noe som "svosjet" rundt der inne da jeg dyttet på livmoren utenfra, så jeg tror alt er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er nok bra, Aramee :)

Jeg var på første jordmor-kontroll på tirsdag! :) Alt var bra.

Har gått opp 2 kg hittil.

Etter å ha kjent på og målt magen min mente jordmor at jeg var litt lenger på vei enn 16 uker for hun synes livmoren var mye høyre opp enn den egentlig skal være. Så blir spennende å se på UL :biggrin:

Hun brukte kjempelang tid på å finne hjertelyden så jeg ble helt nervøs. Men hun fant den til slutt. 150 slag i minuttet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det spennende på UL, ara! Mistenker du å være lengere på vei selv også?

Jeg tror jeg har en gullfisk i magen :) igår kunne jeg kjenne noe som føltes som en fiskehale som slo :)

Er det bare jeg som ikke har fått svangerskapspapirer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes magen har vært "stor" så tenkte jeg måtte være lenger på vei eller at det var tvillinger inni der :fnise:

Så gøy med fiskehale!! Da er det nok de første bevegelsene fra lille nurket ditt!

Hva mener du med svangerskapspapirer? De du får for å fylle ut før du skal på UL eller helsekort du får hos legen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, glemmer bort denne tråden litt jeg :/ Skal skjerpe meg!

Jeg kjenner masse liv hver dag nå - har kjent ganske mye helt fra uke 16, og første bevegelse jeg var helt sikker på var 15+0. Mye tidligere nå enn sist, men sist hadde jeg morkaken delvis foran. Nå er den på bakre vegg.

Vi har unnagjort ordinær UL allerede, og venter en gutt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsekortet :) skal man ikke ha det med seg på UL?

Jo! Jeg hadde heller ikke fått med mitt av legen så jordmor fylte ut et nytt til meg. Hun mente det var kjekt å ha med på UL. Skal du til lege eller jordmor før ultralyd? I så fall kan du jo be om å få da? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo! Jeg hadde heller ikke fått med mitt av legen så jordmor fylte ut et nytt til meg. Hun mente det var kjekt å ha med på UL. Skal du til lege eller jordmor før ultralyd? I så fall kan du jo be om å få da? :)

Nei, skal ikke til noen før UL. Kan sikkert ringe legekontoret å høre.. :)

Gratulere med gutt i magen, Zia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Jeg får vel melde meg inn her jeg også da.... jeg venter tvillinger 25. november, men regner med at de kommer noe før tiden....De er toegget, og vi krysser fingre og tær for at det er en av hver :D

Jeg har vært noen ganger på UL, men det har alltid vært så vanskelig å se, sist var jeg på UL i uke 16 og da TRODDE han at den ene var gutt, men sa at jeg ikke skulle kjøpe noe blått.... helt enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg får vel melde meg inn her jeg også da.... jeg venter tvillinger 25. november, men regner med at de kommer noe før tiden....De er toegget, og vi krysser fingre og tær for at det er en av hver :D

Jeg har vært noen ganger på UL, men det har alltid vært så vanskelig å se, sist var jeg på UL i uke 16 og da TRODDE han at den ene var gutt, men sa at jeg ikke skulle kjøpe noe blått.... helt enda...

Hei og gratulerer!! :)

Er det dine første barn eller har du flere?

Spennende med tvillinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mine aller første bebiser ja, var litt av et sjokk å få vite at man venter 2 og ikke BARE 1 :D men nå har tankene fått roet seg og jeg er veldig glad som får bære frem to små barn.

Jeg har ett spørsmål til dere, som jeg håper noen kan svare på.
I uke 16 var jeg på UL, som jeg har nevnt ovenfor, da TRODDE han at han så en gutt, den andre kunne han ikke si noe om...
i dag er jeg 18 uker og har vært til kontroll igjen... i dag sa han at han så mest sannsynlig 2 jenter...
jeg spurte han hvor det var blitt av gutten, og da svarte han bare " Det var forrige gang det var en gutt, nå er det blitt 2 jenter, men man kan jo aldri være helt sikker før de kommer ut uansett"
Jeg kjenner jeg blir litt irritert, for det har mye med planlegging for meg å gjøre... syns han var litt frekk på en måte... uansett....
Hva skal jeg forholde meg til? kan jeg kjøpe inn rosa eller bør jeg vente?







Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det der er ikke lett.

Jeg stolte på min UL-lege da jeg var gravid sist og handlet inn gutteklær. Det kom også gutt :) Men det skjer jo at man tar feil.

Skal du på flere ultralyder? Du kan jo evt vente og se, men skjønner at du vil begynne å kjøpe inn.

Hvis du ikke greier å vente så kan du jo kjøpe inn nøytrale klær da...Finnes mye fint som kan brukes til både gutter og jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...