Gå til innhold

Brystreduksjon -konsultasjon


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Med hus og alt skjønner jeg godt du vil vente. Jeg skal ikke ha noe ferie i sommer, så for meg spiller det ingen rolle.

Jeg prøvde å si at jeg ikke gikk ned i bryststørrelse ved slanking, da sa han bare strengt at "det er bevist ved forsøk på 1000vis av kvinner, og slik er det."

(Klart jeg går ned om jeg slanker meg 20 kg, men det e rikke som om jeg mister pupper først, slik andre jeg kjenner klager over. Da jeg gikk på slankekurs klaget alle over det, mens jeg var lei meg fordi ingenting forsvant.)

Jeg er et levende bevis på at størrelsen ikke blir mindre på grunn av slanking!

Gikk ned 7 kilo i fjor vinter og måtte kjøpe nye og STØRRE bh'er... :-?

Jeg har dessuten ammet et barn og da gikk jeg OPP to koppstørrelser gitt, ikke ned som alle påstår at man gjør etterpå.

Jeg blir virkelig tynnere andre steder, men et av de siste stedene som blir mindre er brystene. Har ei venninne som bruker F-kopp når hun veier 100 kg og C-kopp når hun veier 60, så jeg skjønner hvorfor noen tror det er et likshetstegn mellom vektreduksjon og pupp, men likevel...

Det finnes uttak til enhver regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Første gjest

Av hva du skriver, Poirot, er det tydelig at det er forskjellig praksis fra sted til sted.

Jeg skal opereres (om en uke) på Colosseum. Jeg ble ikke veiet under konsultasjon, legen bare bemerket at det var en fordel at jeg ikke er overvektig. Ikke bli lei for hva legen sa om din vekt, Poirot. For det første er det litt merkelig at en lege skal tallfeste en passende vekt. Tallet på vekta er tross alt bare en av flere faktorer som forteller noe om hvor sunn og sprek en kropp er. Du vet vel selv best hva som er din trivselsvekt. Er man fornøyd og har en stabil vekt, er det ikke sikkert det er så veldig hensiktsmessig å råslanke seg, hvis det da er sannsynlig at man legger på seg igjen like fort. Samtidig er det mindre risiko for komplikasjoner og større sjanser for et bra resultat om man ikke har altfor mye fett på kroppen ved en slik operasjon.

Jeg har for øvrig vært mye tyngre enn jeg er nå, la bl.a. på meg nærmere 30 kilo under graviditet. Puppestørrelsen har vært omtrent den samme hele tiden. Forskjellen er mer at da jeg var større, var brystene rundere og høyere, nå er de mer ”løs” hud som fyller BH-cupen på en annen måte. :-?

Hørte heller ikke noe om 500 gram som må fjernes for å få dekket operasjon. Jeg skal bli sydd med sting som oppløser seg av seg selv. Vet ikke om disse er under huden, men det er hvert fall ikke noe som skal taes ut.

Sykmelding får jeg for tre, eventuelt fire uker. Legen sa også at ”de fleste føler seg mest komfortable med å bruke sportsBH hele døgnet de første 5-6 ukene”, men at dette igjen var opptil den enkelte og hvordan man føler seg. Jeg hadde egentlig tenkt til å vente til etter sommeren med operasjon, vilel helst slippe teiping osv i sommer når jeg skal på stranden og er mye ute og i aktivitet. Både legen og sykepleieren sa imidlertid at dette ikke ville by på problemer, så jeg hoppet dermed på første ledige time.

Nå gleder jeg meg veldig til å få dette overstått. Er også bittelitt bekymret for at resultatet ikke blir som forventet, eller at det skal oppstå komplikasjoner som gjør rekonvalesensen lengre enn nødvendig. Dere får krysse fingrene for meg, jenter!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Takk for gode ord.

Tydelig at det er litt ulik praksis, ja. Men Volvat er jo en bra sykehus, så alt går nok greit for meg også selv om de kanskej virket litt strengere (eller noe sånt).

Gi oss full rapport når du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til konsultasjon for brystreduksjon om 2,5 uker på Colosseumklinikken. Det jeg lurer på er; Hvor lang tid er det mellom konsultasjon og operasjon hos dere? Spør fordi jeg har en viss tidsklemme, og må evnt ha operasjonen innen en mnds tid, eller så må jeg vente til høsten.

Jeg må si jeg får masse kriblinger i magen av dette. Det er noe jeg har tenkt på i mange år, som dere andre. Min største redsel er at jeg ikke får operasjonen, men som dere sier, så gjør man ikke slike inngrep for kun å se godt ut. Jeg tror ikke jeg er overvektig, jeg er 165 cm høy og veier ca 65 kg. Puppene mine er str 75 dd/e. Regner med at det vil gå greit.

Min eneste store bekymring er vel kanskje etterpå. Mannen min skal ta to ukers ferie når jeg opereres, for vi har tre barn som må tas hånd om. Men etter det vet jeg ikke hva eller hvordan jeg skal gjøre det. Man skal jo ikke løfte på 4-6 uker.

Uff, det er ikke morro å vente og vente. Jeg vil bare få det gjort!

Kommer til å følge med her videre, om det er i orden. Det er spennende å høre om andres erfaringer.

Klem fra Alibelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Der jeg skal er det 3 ukers kø. Nå har jeg bestilt operasjon i midten av juni, for å se om jeg kan gå ned noe. Skal gifte meg i begynnelsen av oktober, så jeg ville ikke ha noe senere på sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Første gjest

Ja, imorgen skal jeg opereres, og nå begynner jeg å bli spent! Gruer meg litt for narkosen, fordi jeg tidligere har opplevd veldig blodtrykksfall og kvalme ved narkose/bedøvelse. Bortsett fra det er jeg relativt rolig..

Alibelle:

Jeg fikk dato på Colosseum ca en måned etter konsultasjontimen, og da var påsken i mellom. Fikk inntrykk av at 3-4 uker er normal ventetid, men det kan variere litt etter sesong.

Jeg har forøvrig samme størrelse som deg, og så lenge fastlegen din har rekvirert operasjon for deg, burde det ikke være problemer med få godkjent det hos Colosseum.

Supert at mannen din tar seg fri for å ta seg av ungene. Jeg har også småbarn, og skal sove borte første natten. Etter det er det tilbake til hverdagslivet (ikke jobb, da), og mannen min tar seg ikke ekstra fri. Jeg regner med at går fint; de jeg har snakket med som har fått utført slik operasjon sier alle at de har følt seg raskt bra. Det er vel mest tunge løft og bevegelse hvor man strekker armene over hodet man bør avstå fra den første tiden.

Poirot:

Flott at du har satt en dato! Det skal ikke være umulig å gå ned 4-5 kilo på to måneder, heller, spesielt ikke med både brylup og operasjon som motivasjonsfaktorer. Lykke til (med alle tre) hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Lykke til i morgen "Første gjest"!!!

Jeg skal selv ha samme operasjon om en uke og blir veldig glad hvis du er i form til å oppdatere oss litt på hvordan operasjonen og de første dagene etterpå var.

Begynner å bli litt spent på både operasjonen og resultatet, men gleder meg voldsomt til å bli ferdig med dette også.

Lykke til igjen!! Håper du blir like fornøyd som jeg håper å bli!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "Første gjest". Blir spennende å se hvordan det går med deg!

Jeg vurderer også reduksjon, men først skal jeg prøve å gå ned i vekt. men da jeg leste størrelsen til dere andre, så følte jeg meg "liten". jeg har nemlig str 80D og er vel 167 høy og 80 kg...

Men jeg tror også at jeg ikkekommrr til å gå ned en hel størrelse på slanking. Jeg har heller ikke kjempemasse problemer, men klarer nesten ikek ligeg på rygg for jeg føler at jeg blir "kvalt". Blir også veldig fort sliten i korsrygge,emn der er jeg svak også da. Også er de i veien overalt da. Får ofte vondt fordi de kommer i klem.. men dette er vel ikke grunnlag nok for å få dekket operasjon?!? Også vil jeg så gjerne amme......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Sina: Mange kan amme, men det er ingen garanti. Be om rekvisisjon fra fastlegen din. Har hørt om at mange som har BMI over 30 bør slanke seg, det er for å få et best mulig resultat. Har du forsøkt å slanke deg?

D er jo ikke så veldig stort, men alt er jo individuelt.

Om noe kan slankes bort er jo det den beste metoden, både for statens økonomi og for din helse. Enhver operasjon er jo en risiko.

Mine bryster var str E når jeg veide 60 kg også. Hørte om en annen, som hadde E når hun veide 100 kg, og C når hun veide 60. Så det er jo store individuelle ofrskjeller hvor påvirket man blir av slanking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd ja.. men ikke sånn på død og liv for jeg har blitt så deprimert. Jeg skal jo så klart prøve det først. Det er jo det beste (men de kommer vel til å bli veldig slappe da?) jeg vil ikke ta den risken med å kanskje ikke amme.. Skal virkelig sette igang med slankeprosjekt når livet mitt blir litt mer "stabilt" (midt i flytting og eksamen og tull) men nå har jeg en drivkraft som er litt mer lokkende enn før: jeg vil ikke føle meg så stor i forhold til min kommende mann... så da er det lettere... blir veldig motivert av sånt.. og jeg har også satt meg som mål å være i god form og minst 10 kg lettere før jeg skal bli gravid.... men det frister å operere da.. det gjør det.. men det er jo de som trenger det mer en meg, og jeg skal ikke gå i veien for de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått ny dato for konsultasjon - mandag 3. mai skal jeg til Mjøskirurgene på Gjøvik...

Jeg er skikkelig nervøs og skulle bare ønske jeg kunne komme meg dit og få klar beskjed om jeg kan eller ikke kan få dekket en operasjon, om de kan utføre dette på nettopp meg og om resultatet kan bli noe i nærheten av det jeg ønsker meg...

Har funnet meg ei liste med spørsmål til konsultasjoner, klippet sammen en bildekollasj av før/etter-bilder som jeg likte (og som jeg mener ligner på meg)

Nå er det bare å vente.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Jeg har prøvd ja.. men ikke sånn på død og liv for jeg har blitt så deprimert. Jeg skal jo så klart prøve det først. Det er jo det beste (men de kommer vel til å bli veldig slappe da?) jeg vil ikke ta den risken med å kanskje ikke amme..

Skal virkelig sette igang med slankeprosjekt når livet mitt blir litt mer "stabilt" (midt i flytting og eksamen og tull) men nå har jeg en drivkraft som er litt mer lokkende enn før: jeg vil ikke føle meg så stor i forhold til min kommende mann... så da er det lettere... blir veldig motivert av sånt.. og jeg har også satt meg som mål å være i god form og minst 10 kg lettere før jeg skal bli gravid.... men det frister å operere da.. det gjør det.. men det er jo de som trenger det mer en meg, og jeg skal ikke gå i veien for de..

Sina: jeg synes du skulle gjøre dette for deg selv, ikke for å føle deg bedre for en mann. Om du slanker deg blir de nok slappere. Da kan man ta et brystløft, men det får man ikke dekket. Ikke tenk på om du går foran andre, det er det opp til legen å vurdere. Personlig synes jeg en D-cup ikke er så stort at en opersasjon burde bli dekket, i og med at de garantert vil bli mindre hvis du går ned i vekt. Men uansett; dette er det legen som avgjør, spør fastlegen om en rekvisisjon til et sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det jo for meg selv. Han er glad i meg uansett han. Jeg må legge til at de er en stor D da... mange BH'er som ikke passer... men jeg skal prøve andre ting først før jeg snakker med noen lege. er ikke smerter godt nok da? Selvom de bare er D? Synes ikke det er bare bare jeg. De er i veien og problematiske og jeg får en hel masse utslett om sommeren og betente kuler under!! Jeg er villig til å spare penger også jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
Jeg gjør det jo for meg selv. Han er glad i meg uansett han. Jeg må legge til at de er en stor D da... mange BH'er som ikke passer... men jeg skal prøve andre ting først før jeg snakker med noen lege. er ikke smerter godt nok da? Selvom de bare er D? Synes ikke det er bare bare jeg. De er i veien og problematiske og jeg får en hel masse utslett om sommeren og betente kuler under!! Jeg er villig til å spare penger også jeg.

Hvis mange bh'er ikke passer kan det jo tenkes at du egentlig trenger en større bh, da....

Klart smerter, utslett ol er god nok grunn til å ønske seg en operasjon. Jeg er ingen lege, jeg forholder meg bare til det du har skrevet. Gå til en lege, om du mener om en operasjon vil hjelpe. Ingen her inne kan avgjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o ville bare ha litt informasjon rundt temaet jeg.....

Det er da informasjon du får Sina....

Jeg tror, som Poirot, at du sannsynligvis ikke får en operasjon om du "bare" er en D-kopp, MEN det er veldig sannsynlig at du egentlig skulle hatt en større bh-størrelse.

Var jeg deg hadde jeg tatt meg en tur til den suverene undertøysforretningen La Lina (Denne siden er under konstruksjon, så det er grenser for hvor mye du finner der...), som ligger på St. Hanshaugen i Oslo og få hjelp til å tilpasse en skikkelig bh.

Prøv først det og kjenn på om ikke "byrden" blir lettere å bære! :-)

Det er ingen garanti for at du kommer til å kunne amme, selv om svært mange kan det - så jeg ville først vurdert å skaffe meg skikkelig støtte i form av godt undertøy, deretter gått på et skikkelig treningsprogram (for å avhjelpe smerter i nakke, rygg osv) og prøvd å gå litt ned i vekt slik at jeg fikk sjekket om det hadde noen innvirkning på bryststørrelsen.

Om du fremdeles vil ha en reduksjon - snakk med fastlegen din som kan rekvirere en konsultasjon der du kan bli vurdert for operasjon. Lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest glamourgirl

Jeg lurer rundt i bakgrunnen her. Føler jeg har "lov" siden jeg også har store pupper. :wink: Sina, vil bare understreke det Suzy sa. Kom deg til en ordentlig god undertøysbutikk, og se om det ikke er ny BH du trenger. Selv bruker jeg La Lina fast, og fikk utrolig god hjelp og stotte der (i dobbel betydning) Jeg bruker 75 G (av og til H) og trener ryggøvelser, og mageøvelser jevnlig. Etter at jeg fikk hjelp til gode Bh'er, og jobbet med holdningsmusklene mine har jeg ingen problemer med store bryster. (dette er ikke noe kritikk til de som har det og trenger reduksjon!) Men gode bh'er (det får du ikke på HM og den slags) er et must! Anbefaler samme butikk som Suzy (var jeg som anbefalte henne den :wink: ) Vet om mange som har fått utrolig mye hjelp der!

Lykke til til alle BibBoobedBabes her inne! Full Pupp :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt sagt det der Glammy! :klappe:

Styrketrening har veldig positiv effekt og det er viktig med riktig undertøy som støtter og holder på riktig måte.

Jeg er for eksempel den stolte eier av en sportsbh etter å ha vært på La Lina - det har jeg aldri hatt før - og jeg har flere veldig bra bh'er nå!

Jeg vurderer likevel en operasjon fordi jeg er stor (70 G) og har problemer med nakke/armer selv om jeg går til massør og trener jevnlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Jeg vurderer likevel en operasjon fordi jeg er stor (70 G) og har problemer med nakke/armer selv om jeg går til massør og trener jevnlig.

Det skjønner jeg veldig godt! Veldig! Jeg er bare glad så lenge jeg"slipper" men er ikke fremmed for tanken, skulle situasjonen endre seg! Klem på du! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...