Gå til innhold

Rammemadrass kontra kontinental


2shy

Anbefalte innlegg

Lurer på hvilken bredde dere som deler seng har? Skal flytte og kjøpe ny seng, men har ikke så stort soverom. Blir 150 for smalt for to? :)

Det kommer helt an på hvor glade dere er i å legge tett, hvor urolige dere sover, hva slags type seng, og hvor mye plass dere opptar når dere sover. Noen breier seg veldig ut, mens andre ligger helt i ro nesten ytterst på kanten. Har dere/skal ha barn, så er det kjekt med ekstra plass syns jeg, for de små krypa kommer alltid og tar opp plass (har jeg hørt) :)

Jeg hadde gått for 180 seng hvis jeg hadde hatt plass, for jeg liker litt armspenn når jeg ikke sover alene :)

Endret av 2shy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på hvor glade dere er i å legge tett, hvor urolige dere sover, hva slags type seng, og hvor mye plass dere opptar når dere sover. Noen breier seg veldig ut, mens andre ligger helt i ro nesten ytterst på kanten. Har dere/skal ha barn, så er det kjekt med ekstra plass syns jeg, for de små krypa kommer alltid og tar opp plass (har jeg hørt) :)

Jeg hadde gått for 180 seng hvis jeg hadde hatt plass, for jeg liker litt armspenn når jeg ikke sover alene :)

Takk for svar, jeg får måle og se ann litt, for det høres bedre ut med en stooor seng ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer også til ny seng for tiden, og nå frister det med Jensen! Farlig tråd dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jeg får måle og se ann litt, for det høres bedre ut med en stooor seng ja;)

Jeg liker å ha god plass i sengen så synes 180 er passe for to- ideelt sett. Må jo se an plassen man har tilgjengelig også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jeg får måle og se ann litt, for det høres bedre ut med en stooor seng ja;)

Tåler rommet deres en 180 seng, så go for it :)

Jeg sparer også til ny seng for tiden, og nå frister det med Jensen! Farlig tråd dette her...

Hehe, ja! Men det er bare å spare slik jeg har gjort! Jeg bruker så lite penger på andre ting, så jeg unner meg det med god samvittighet. Søvnen og soveromsmiljøet er tross alt uhyre viktig for helsen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å gå ned til 150-seng for synes 180 tar for mye plass på soverommet. Litt kjedelig med "smal" seng hvis jeg skulle dele seng på fast basis igjen. Ikke lett dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vurderer å gå ned til 150-seng for synes 180 tar for mye plass på soverommet. Litt kjedelig med "smal" seng hvis jeg skulle dele seng på fast basis igjen. Ikke lett dette. :)

Jeg tror ikke man skal kjøpe seng med tanke på hva som kanskje dukker opp av ny kjæreste, ikke når det fortsatt er snakk om dobbeltseng :)

Hvis det blir for trangt og det er på tide å skifte seng, så finn noe mindre. Evnt du kan gå for 160 hvis du finner en ikea-madrass du liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke man skal kjøpe seng med tanke på hva som kanskje dukker opp av ny kjæreste, ikke når det fortsatt er snakk om dobbeltseng :)

Hvis det blir for trangt og det er på tide å skifte seng, så finn noe mindre. Evnt du kan gå for 160 hvis du finner en ikea-madrass du liker?

Enig i det - greit å velge utfra nåsituasjonen. Har tenkt på 160-bredde. Må prøveligge litt og ikke minst spare penger først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det - greit å velge utfra nåsituasjonen. Har tenkt på 160-bredde. Må prøveligge litt og ikke minst spare penger først. :)

De har ihvertfall fått en veldig god overmadrass på IKEA nå - Torød :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ihvertfall fått en veldig god overmadrass på IKEA nå - Torød :)

Takk for tips. :)

Blir spennende å se hva du ender opp med - selvom du mer eller mindre har bestemt deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. :)

Blir spennende å se hva du ender opp med - selvom du mer eller mindre har bestemt deg. :)

Jeg håper jo at jeg finner ut at det finnes andre senger til halve prisen, men lite som tyder på det i kveld ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror søren meg du har bestemt meg også, 2shy. :fnise:

Spørs om det ikke blir handel i mai/juni når feriepengene kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror søren meg du har bestemt meg også, 2shy. :fnise:

Spørs om det ikke blir handel i mai/juni når feriepengene kommer.

Jeg tror også det! Det har derfor medført en noe søvnløs natt med tanker på hvordan jeg skal finansiere galskapen :fnise:

Tror faktisk mørk grå nesten kan bli finere med de mørke møblene enn sjokolade, fordi det bryter litt. Hvis alt har samme farge blir det kanskje litt boooring? Skal ha mørke ben til senga, ikke alu.

Også vet jeg ikke om jeg klarer å leve en ekstra dag uten Jensen!

Jaaaa, gjør det! Det er jo stadig tilbud, jeg har jo vært kjempeheldig som traff på så mye rabatt til rette tida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, skal holde litt utkikk etter tilbud, og så må jeg finne meg en mann til å hjelpe meg med å lempe ut gammelsenga :ler: . Altså, det må strengt tatt ikke være noen mann, men iallfall noen med enten stor bil eller tilhengerfeste så jeg får den gamle madrassen på søppelfyllinga. Sengestammen skal jeg bare skru fra hverandre og legge vekk i fall jeg en gang får en leilighet med mulighet for større gjesterom.

Det burde vært "pant" på senger, på samme måte som på elektriske artikler. Det er store greier å kvitte seg med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt triks kan være å gi bort de gamle madrassene på finn, mot henting. Da slipper du å kjøre de bort selv. Hvis de fortsatt kan brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ellers så finnes det loppemarked/frivillighetsorganisasjoner som gledelig henter!

Cata: dra og prøv madrasser og finn den du vil ha (hører jeg Ambassadør?), så spør du om når de skal ha salg hvis den ikke allerede er det. Den jeg skal ha er på salg nå, men kommer på enda bedre salg om 2 uker. Det ville jeg ikke visst hvis jeg ikke hadde spurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et godt triks kan være å gi bort de gamle madrassene på finn, mot henting. Da slipper du å kjøre de bort selv. Hvis de fortsatt kan brukes.

Ja, har vurdert det for "undermadrassen" kan sikkert brukes. Jeg har jo alltid hatt overmadrass i en eller annen form så har aldri sovet rett på den, men bor på et lite sted og dessuten er 1,20 ukurant bredde for de fleste tror jeg. Så jeg tviler på om jeg ville fått mange "hentere". Overmadrassen synes jeg høres litt uggent ut å gi bort, men det er sikkert fordi jeg ikke ville sovet på en madrass som noen andre hadde brukt i mange år.

2Shy: Jepp, du hører Ambassadør. Kunne gjerne gradert opp enda et hakk, men der er madrassene tykkere (og dyrere) så jeg ville rett og slett fått trøbbel med skråtaket tror jeg. Skal jo helst være plass til meg også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke det er noe vits i å oppgradere fra Ambassadøren. Jeg tror det ville vært fred i verden hvis alle hadde hatt en Ambassadør å legge seg i hver natt..

Jeg er litt nysgjerrig på om det er noen forskjeller på Ambassadør og Opal (vet de har samme fjæring), så jeg må ringe til Jensen i morgen og høre. For Opal falt også veldig i smak, men den var det Skeidar som førte.

Jeg har allerede funnet 1000 kr å spytte inn i senga: jeg dropper frisørtimen neste uke. Jeg kan ha håret i hestehale 1-2 mnd til. Jeg kommer til å utstråle så mye sexyness etter noen netter med Jensen at jeg trenger ikke være fin på håret...:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg liker argumentasjonen din. (Nei, jeg er heller ikke ansatt hos Jensen selv om det muligens høres sånn ut.)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...